Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL716 | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çevre duyarlılığı ve çevre bilinci oluşturmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Öğrenci küçük yaştan itibaren çocukta çevre duyarlılığı ve çevre koruma bilinci oluşturmanın önemini kavrar. |
2 | Çocuklara çevre bilincini kazandırmak için hangi araç ve gereçleri kullanması gerektiğini kavrar. |
3 | Çevreyi koruma bilincinin çocuklara nasıl yerleştirileceğini öğrenir. |
4 | Öğrenci çocukların çevre koruma bilincine sahip olmaları için gereken uygulamaları sınıf içinde nasıl uygulayacağını öğrenir. |
5 | Öğrenciler, hazırladıkları çevre etkinliklerini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında çevre duyarlılığı ve çevre bilinci konularına yer verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar | Beyin fırtınası | |
2 | Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar | Beyin fırtınası | |
3 | Çevre sorunları | Beyin fırtınası | |
4 | Çevre sorunları | Beyin fırtınası | |
5 | Çevre sorunları | Beyin fırtınası | |
6 | Çevre eğitimi | Beyin fırtınası | |
7 | Çevre eğitimi | Beyin fırtınası | |
8 | Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler | Beyin fırtınası | |
9 | Çocukta çevre duyarlılığı ve bilinci oluşturma | ||
10 | Anne-babanın ve öğretmenlerin çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü | Beyin fırtınası | |
11 | Çevre ile ilgili kuruluşların çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü | ||
12 | Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri | Beyin fırtınası | |
13 | Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri | Beyin fırtınası | |
14 | Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri | Beyin fırtınası |
1. Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Güzelyurt, T. & Özkan, Ö., (2017). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi Uygulama Örneği: Merhaba Kozalak ve Kozalağın Sesi Etkinlikleri. Turkish Studies. 12(28): 416. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12519 3. Yıldız, T. G. (2017). Çevre eğitimi. (5. Baskı). Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat ve Tülin Güler, (Ed.). Okul öncesi dönemde en eğitimi: İçinde 279. Ankara: Pegem. 4. Kahriman Pamuk, D. (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik. Ankara:Anı Y.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |