GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL716 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çevre duyarlılığı ve çevre bilinci oluşturmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Öğrenci küçük yaştan itibaren çocukta çevre duyarlılığı ve çevre koruma bilinci oluşturmanın önemini kavrar.
2 Çocuklara çevre bilincini kazandırmak için hangi araç ve gereçleri kullanması gerektiğini kavrar.
3 Çevreyi koruma bilincinin çocuklara nasıl yerleştirileceğini öğrenir.
4 Öğrenci çocukların çevre koruma bilincine sahip olmaları için gereken uygulamaları sınıf içinde nasıl uygulayacağını öğrenir.
5 Öğrenciler, hazırladıkları çevre etkinliklerini analiz eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında çevre duyarlılığı ve çevre bilinci konularına yer verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar Beyin fırtınası
2 Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar Beyin fırtınası
3 Çevre sorunları Beyin fırtınası
4 Çevre sorunları Beyin fırtınası
5 Çevre sorunları Beyin fırtınası
6 Çevre eğitimi Beyin fırtınası
7 Çevre eğitimi Beyin fırtınası
8 Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler Beyin fırtınası
9 Çocukta çevre duyarlılığı ve bilinci oluşturma
10 Anne-babanın ve öğretmenlerin çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü Beyin fırtınası
11 Çevre ile ilgili kuruluşların çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü
12 Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri Beyin fırtınası
13 Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri Beyin fırtınası
14 Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri Beyin fırtınası

1. Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Güzelyurt, T. & Özkan, Ö., (2017). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi Uygulama Örneği: Merhaba Kozalak ve Kozalağın Sesi Etkinlikleri. Turkish Studies. 12(28): 416. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12519 3. Yıldız, T. G. (2017). Çevre eğitimi. (5. Baskı). Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat ve Tülin Güler, (Ed.). Okul öncesi dönemde en eğitimi: İçinde 279. Ankara: Pegem. 4. Kahriman Pamuk, D. (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik. Ankara:Anı Y.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Tartışma 5 2 10
Rapor Sunma 7 2 14
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek