Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek lisans Programı 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında kurulmuştur.
Yüksek Lisans
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Fen Bilgisi Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi (Master of Arts) almaya hak kazanmaktadırlar.
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü İnternet adresinde yayınlanmaktadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Yozgat Bozok Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler,bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, YOBÜ ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/yüksekokul müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
Fen Bilgisi Eğitimi yüksek lisans programı alanında uzman araştırmacılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bilim Dalımızda 3 doçent, 2 Doktor öğretim üyesi bulunmaktadır.
1 | Öğrencilerin fen eğitimi alanında kuramsal bilgi, beceri ve kavrayışlarını üst düzeye çıkarmak. |
2 | Öğrencilerin bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneklerini artırarak özellikle mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak. |
3 | Yüksek lisans programı öğrencilerine çevre dostu davranışlara, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ergenlik dönemindeki değişimleri ile ilgili bilgilere sahip olmasını sağlamak. |
4 | Öğrencileri ilkokul ve ortaokul fen eğitimi alanındaki yeni yaklaşımlar ve araştırmalar hakkında bilgi sahip olmasını sağlamak. |
5 | Kuramsal ve özellikle uygulamaya dönük bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve onları alanın bir uzmanı haline getirmek. |
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda öğretmenlik ve çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak görev yapmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Ders dönemini başarıyla tamamlayan ve tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, Yüksek Lisans tezinin ciltlenmiş bir adet kopyasını, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde beş adet CD ile word ve pdf formatında tez yazım kılavuzuna göre ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenciye yüksek lisans diploması verilir.
Tezli yüksek lisans programında öğrenciler, toplamda 120 AKTS olmak koşuluyla ders dönemlerinde en az 60 AKTS dersten başarılı olmak zorundadır.
Tam Zamanlı
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (Y.L) Bölüm veya Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Gürsel GÜLER
Yozgat Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ Kampüsü Eğitim Fakültesi Binası Atatürk Yolu 7. Km 66900
1 | Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8- |
2 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur. |
3 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 | Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
6 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur |
7 | Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır. |
8 | Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır |
9 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur. |
10 | Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir. |
11 | Problem çözme yeteneklerini hem fen eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. |
12 | Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar. |
13 | Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir |
14 | Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır. |
15 | Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFFYL500 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFFYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFFYL501 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
MVFFYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFFYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFFYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFFYL503 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFFYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFFYL503 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
MVFFYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFFYL560 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL561 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRENME AMAÇLI YAZMA ETKİNLİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL562 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL563 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOKLU GÖSTERİMLER VE MODSAL BETİMLEMELER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL564 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL565 | Türkçe | EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL566 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL567 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL568 | Türkçe | FİZİK KAVRAMLARININ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL569 | Türkçe | FİZİK EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL570 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL571 | Türkçe | SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL572 | Türkçe | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA FEN EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL573 | Türkçe | ARAŞTIRMA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL574 | Türkçe | BİLİM TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL575 | Türkçe | DOĞA OLAYLARINDA FİZİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL576 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ASTRONOMİ VE ASTRONOMİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL577 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE ELEKTROMANYETİK KİRLİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL578 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE META ANALİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL579 | Türkçe | DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL580 | Türkçe | BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL581 | Türkçe | AKADEMİK MAKALE YAZIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL582 | Türkçe | STEM EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL583 | Türkçe | İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL584 | Türkçe | EKOLOJİ OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFFYL560 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL561 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRENME AMAÇLI YAZMA ETKİNLİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL562 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL563 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOKLU GÖSTERİMLER VE MODSAL BETİMLEMELER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL564 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL565 | Türkçe | EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL566 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL567 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL568 | Türkçe | FİZİK KAVRAMLARININ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL569 | Türkçe | FİZİK EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL570 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL571 | Türkçe | SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL572 | Türkçe | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA FEN EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL573 | Türkçe | ARAŞTIRMA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL574 | Türkçe | BİLİM TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL575 | Türkçe | DOĞA OLAYLARINDA FİZİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL576 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ASTRONOMİ VE ASTRONOMİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL577 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE ELEKTROMANYETİK KİRLİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL578 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE META ANALİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL579 | Türkçe | DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL580 | Türkçe | BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL581 | Türkçe | AKADEMİK MAKALE YAZIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL582 | Türkçe | STEM EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL583 | Türkçe | İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFFYL584 | Türkçe | EKOLOJİ OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |