Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL584 | EKOLOJİ OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı ekolojinin temel kavramlarını öğrenmek, çevre sorunları ile insan ilişkilerini değerlendirmek, çevre sorunlarına karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirmek.
Doç. Dr. Ferhat Karakaya
1 | Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet gibi kavramlarını bilir. |
2 | Ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmaları açıklar. |
3 | Çevre sorunlarının çözümüne yönelik önerileri geliştirebilir. |
4 | Çevre eğitimi ile ilgili kurum ve kuruluşları açıklar. |
5 | İlköğretim programlarında çevre eğitimini açıklar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
YOK
Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilköğretim programlarında çevre eğitimi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
2 | Ekosistemi etkileyen faktörler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
3 | Besin zinciri ve besin ağı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
4 | Populasyon ekolojisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
5 | Komünite ekolojisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
6 | Enerji akışı, maddenin dolaşımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
7 | Nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
8 | Toprak ve su kaynakları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
9 | Toprak ve su kaynakları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
10 | Çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
11 | Dünyada çevre duyarlılığı, ekolojik vatandaşlık | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
12 | Çevre eğitimi ile ilgili kurum ve kuruluşlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
13 | Çevre eğitimi ile ilgili kurum ve kuruluşlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
14 | İlköğretim programlarında çevre eğitimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
1. Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş., & Yılmaz, M. (2007). Çevre Bilimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. 2. Reece, J.B, Urry, L.A.,Cain, M.L., Wasserman, S.A., Minorsky, P.V. ve Jackson, R.B. (2013). Campbell Biyoloji, (Çev. Ed.: E. Gündüzve İ. Türkan). Ankara: Palme Yayıncılık. 3. Miller, G. T., & Spoolman, S. (2014). Essentials of ecology (5.Baskı) Cengage Learning. USA. 4. Sadava, D., Hillis, M. D., Heller, H. C., & Berenbaum, M. R. (2014). The Science of Biology. USA: Tenth Edition
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |