Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL570 | FEN EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı fen bilimleri eğitiminde kullanılan alternatif ölçme değerlendirme araçlarını tanımak ve uygulamalarını yapmaktır.
Doç. Dr. Gülşah SEZEN VEKLİ
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirme hakkında temel bilgi kazanır. |
2 | Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
3 | Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını tasarlama becerisi kazanır. |
4 | Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapma becerisi kazanır. |
5 | Sınıf içi etkinliklerde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders işlenişi teorik bilgilerin sunulmasının yanı sıra öğrencilerin ödev sunumları ve örnek araştırma süreçlerinin incelenmesinden oluşacaktır. Dersin interaktif şekilde, öğrencilerin soru ve yorumlarıyla katılımı şeklinde geçmesi planlanmaktadır. Bu sebeple de derse hazır gelinmesi, ders günü işlenecek olan konular hakkında önerilen eserlerden bilgi edinilerek derse katılmak ve verilen ödevlerin tamamlanması beklenmektedir. Derse katılım son derece önemlidir. Bu ders kapsamında aşağıdaki etkinlikler gerçekleştirilecektir. • Anlatım • Tartışma • Doküman inceleme • Örnek uygulama
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitimde alternatif ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, alternatif ölçme ve değerlendirme araçları (performans değerlendirme, proje, öğrenci ürün dosyası, gözlem, görüşme, kavram haritası, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, kelime ilişkilendirme, grup değerlendirme, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri, kontrol listesi, dereceleme ölçekleri, rubrikler), alanı ile ilgili alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarından geliştirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı/Ders İzlencesinin Paylaşılması/Ölçme Değerlendirmenin Önemi | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur. |
2 | Ölçme ve Değerlendirme Temel kavramlar Geleneksel ve Alternatif Ölçme Değerlendirme Yaklaşımının Karşılaştırılması | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur. |
3 | Kavram Öğretiminde (kavram yanılgılarının tespitinde) Sıklıkla Kullanılan Ölçme Değerlendirme Araçları-1 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur. |
4 | Kavram Öğretiminde (kavram yanılgılarının tespitinde) Sıklıkla Kullanılan Ölçme Değerlendirme Araçları-2 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur. |
5 | Kavram Öğretiminde (kavram yanılgılarının tespitinde) Sıklıkla Kullanılan Ölçme Değerlendirme Araçları-3 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur. |
6 | PISA Sınavlarının Temel Aldığı Ölçme Değerlendirme Yaklaşımı Bağlam temelli sorular ve değerlendirme PISA nın bağlam tanımı ve bağlamı kullanım amacı | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
7 | Performans Değerlendirme Puanlama Anahtarları | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
8 | Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarının Geçerlik ve Güvenirliği | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
9 | Öğrenci Değerlendirmelerinin Ölçme Değerlendirme Sürecine katılması | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
10 | Zaman Kazandırıcı Sınıf içi Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
11 | Web 2 Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçları 1 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
12 | Web 2 Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçları 2 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
13 | Web 2 Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçları 3 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
14 | Web 2 Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Araçlar 4 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
• Mehmet Bahar, Zekeriya Nartgün, Soner Durmuş, Bayram Koçak, geleneksel –tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri, Pegem Akademi • Editör:Salih ÇEPNİ, PISA ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Pegem Akademi • Dr. Feral Ogan Bekiroğlu, Ne kadar Başarılı? Klasik ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Fizikte Uygulamaları • Editör Canan LAÇİN ŞİMŞEK Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Pegem Akademi Not: Ders sürecinde planlanan okumalar ve web tabanlı kaynaklara ait bilgiler öğretim üyesi tarafından haftalık olarak paylaşılacaktır
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |