GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL563 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOKLU GÖSTERİMLER VE MODSAL BETİMLEMELER Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, fen bilimlerinde kullanılan çoklu gösterimleri ve modsal betimlemeler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaktır.


Doç. Dr. Fatma YAMAN


1 Fen bilimlerinde kullanılan makroskobik, mikroskobik, sembolik ve cebirsel seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
2 Fen bilimlerinde kullanılan modsal betimlemeler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
3 Fen bilimlerinde kullanılan makroskobik gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
4 Fen bilimlerinde kullanılan mikroskobik seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
5 Fen bilimlerinde kullanılan sembolik seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
6 Fen bilimlerinde kullanılan cebirsel seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.

Birinci Öğretim


yok


yok


makroskobik, mikroskobik, sembolik ve cebirsel seviyedeki çoklu gösterimler; tablo, grafik, şekil, matematiksel ifade, metin


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fendeki çoklu gösterimlerin önemi sunuş, kavram haritası, argüman okuma
2 Makroskobik seviyedeki gösterimler sunuş, kavram haritası, argüman okuma
3 Makroskobik seviyedeki gösterimler hakkındaki araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma
4 mikroskobik seviyedeki gösterimler sunuş, kavram haritası, argüman okuma
5 MIS hakkında araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma
6 Sembolik seviyedeki gösterimler sunuş, kavram haritası, argüman okuma
7 SES hakkındaki araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma
8 SES hakkındaki araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma
9 cebirsel seviyedeki gösterimler sunuş, kavram haritası, argüman okuma
10 CEB hakkındaki araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma
11 Fen bilimlerinde kullanılan modsal betimlemeler sunuş, kavram haritası, argüman okuma
12 Fen bilimlerinde kullanılan modsal betimlemeler sunuş, kavram haritası, argüman okuma
13 Modsal betimlemeler hakkındaki araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma
14 modsal betimlemeler hakkındaki araştırmalar sunuş, kavram haritası, argüman okuma

Yaman, F., & Hand, B. (2022). Examining pre-service science teachers’ development and utilization of written and oral argument and representation resources in an argument-based inquiry environment. Chemistry Education Research and Practice, 23(4), 948-968. Yaman, F. (2021). Examining students’ quality and perceptions of argumentative and summary writing within a knowledge generation approach to learning in an analytical chemistry course. Chemistry Education Research and Practice, 22(4), 985-1002. Yaman, F. (2020). Pre-service science teachers’ development and use of multiple levels of representation and written arguments in general chemistry laboratory courses. Research in Science Education, 50(6), 2331-2362.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Tartışma 1 10
Takım/Grup Çalışması 1 10
Makale Yazma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 12 1 12
Takım/Grup Çalışması 12 1 12
Makale Yazma 1 10 10
Makale Kritik Etme 13 4 52
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 5 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 6 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek