| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MVFFYL563 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOKLU GÖSTERİMLER VE MODSAL BETİMLEMELER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, fen bilimlerinde kullanılan çoklu gösterimleri ve modsal betimlemeler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaktır.
Doç. Dr. Fatma YAMAN
| 1 | Fen bilimlerinde kullanılan makroskobik, mikroskobik, sembolik ve cebirsel seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak. |
| 2 | Fen bilimlerinde kullanılan modsal betimlemeler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak. |
| 3 | Fen bilimlerinde kullanılan makroskobik gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak. |
| 4 | Fen bilimlerinde kullanılan mikroskobik seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak. |
| 5 | Fen bilimlerinde kullanılan sembolik seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak. |
| 6 | Fen bilimlerinde kullanılan cebirsel seviyedeki gösterimler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak. |
Birinci Öğretim
yok
yok
makroskobik, mikroskobik, sembolik ve cebirsel seviyedeki çoklu gösterimler; tablo, grafik, şekil, matematiksel ifade, metin
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Fendeki çoklu gösterimlerin önemi | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 2 | Makroskobik seviyedeki gösterimler | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 3 | Makroskobik seviyedeki gösterimler hakkındaki araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 4 | mikroskobik seviyedeki gösterimler | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 5 | MIS hakkında araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 6 | Sembolik seviyedeki gösterimler | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 7 | SES hakkındaki araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 8 | SES hakkındaki araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 9 | cebirsel seviyedeki gösterimler | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 10 | CEB hakkındaki araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 11 | Fen bilimlerinde kullanılan modsal betimlemeler | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 12 | Fen bilimlerinde kullanılan modsal betimlemeler | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 13 | Modsal betimlemeler hakkındaki araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
| 14 | modsal betimlemeler hakkındaki araştırmalar | sunuş, kavram haritası, argüman | okuma |
Yaman, F., & Hand, B. (2022). Examining pre-service science teachers’ development and utilization of written and oral argument and representation resources in an argument-based inquiry environment. Chemistry Education Research and Practice, 23(4), 948-968. Yaman, F. (2021). Examining students’ quality and perceptions of argumentative and summary writing within a knowledge generation approach to learning in an analytical chemistry course. Chemistry Education Research and Practice, 22(4), 985-1002. Yaman, F. (2020). Pre-service science teachers’ development and use of multiple levels of representation and written arguments in general chemistry laboratory courses. Research in Science Education, 50(6), 2331-2362.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Tartışma | 1 | 10 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 |
| Makale Yazma | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Tartışma | 12 | 1 | 12 |
| Takım/Grup Çalışması | 12 | 1 | 12 |
| Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
| Makale Kritik Etme | 13 | 4 | 52 |
| Okuma | 13 | 2 | 26 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 116 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |