Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL577 | FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE ELEKTROMANYETİK KİRLİLİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Teknolojinin fen eğitimindeki yeri ve önemini tartışır, Çevre kirliliği sebeplerinden biri olan elektromanyetik kirliliğe ilişkin farkındalık kazanır
Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇAVUŞ
1 | Teknolojinin fen eğitimindeki yeri ve önemini tartışır |
2 | Doğal Elektromanyetik kirlilik kaynaklarını ayırt eder |
3 | Çevre kirliliği sebeplerinden biri olan elektromanyetik kirliliğe ilişkin farkındalık kazanır |
4 | Elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazları bilinçli kullanır |
5 | Elektromanyetik kirlilikten korunmak adına çözüm önerileri geliştirir |
6 | Elektromanyetik kirliliğin biyolojik etkilerini bilimsel yayınlar ışığında tartışır. |
7 | Elektromanyetik kirlilikten korunmak adına çözüm önerilerini gündelik hayata uygular |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bilim ve teknoloji, Fen eğitiminde teknoloji kullanımı, Elektromanyetik kirlilik kavramı, Elektromanyetik kirlilik kaynakları (Günlük hayatta kullanılan teknolojik cihazlar) Elektromanyetik kirliliğin biyolojik etkileri, Elektromanyetik kirlilikten korunma yolları, Elektromanyetik kirlilikten korunma için çözüm önerileri geliştirilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | bilim ve bilimsel bilgi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Teknoloji ve teknoloji okuryazarlığı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Bilim ve teknolojinin güncel uygulamaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Fen eğitiminde teknoloji kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Bilim ve teknoloji uygulamalarının çevreye etkileri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Elektromanyetik kirlilik kavramı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Çeşitli elektromanyetik kirlilik kaynakları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Elektromanyetik kirlilik kaynakları (Günlük hayatta kullanılan teknolojik cihazlar) | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Elektromanyetik kirliliğin biyolojik etkileri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Elektromanyetik kirlilikten korunma yolları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Elektromanyetik kirlilikten korunma için çözüm önerileri geliştirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Elektromanyetik kirliliğin mühendislik çalışmaları ışığında tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Elektromanyetik kirliliğin tıp çalışmaları ışığında tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Elektromanyetik kirliliğin eğitim çalışmaları ışığında tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Bozkurt, O. (Editör) (2012). Çevre Eğitimi, Ankara:Seçkin Yayıncılık. Swartwourt, G. (1991). Electromagnetic Pollution Solutions, Aerai Publication. Çınar, Ö. (Editör) (2008). Çevre Kirliliği ve Kontrolü, Ankara: Seçkin Yayıncılık. TUBİTAK (2004). Elektromanyetik Dalgalar ve İnsan Sağlığı, Ankara: TUBİTAK Yayınları. DeVita, S. (2000) Elektromagnetic Polllution, Wellness Institute Of Living And Learning c. Aydoğdu, M. (Editör) (2009). Fen Eğitiminde Çevre. Ankara: Pozitif Matbaacılık. ULAKBİM, ERIC, Science Direct, Web of Science, vb. de yer alan çevre eğitimi ve elektromanyetik kirlilikle ilgili araştırmalarının yer aldığı dergilerde yayımlanan makaleler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 13 | 30 |
Makale Kritik Etme | 6 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |