Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL562 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.
Doç. Dr. Fatma YAMAN
1 | Kavram ve kavram özelliklerini anlar |
2 | Kavram öğretiminin nasıl yapıldığını ve bu süreçte kavram yanılgılarının rolünü değerlendirir. |
3 | Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar. |
4 | Kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini bilir. |
5 | Öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
2 | Kavramlar ve özellikleri | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
3 | Kavramların öğretimdeki önemi | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
4 | Kavram Öğretimi | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
5 | Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
6 | Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
7 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-1 | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
8 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-2 | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
9 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-3 | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
10 | Kavram Yanılgılarını Düzeltme Süreci ve Kavramsal Değişim | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
11 | Kavramsal Değişim Metinleri | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
12 | Analojiler | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
13 | Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
14 | Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme | jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası | okuma |
Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. White, R., Gunstone, R. (1992). Probing Understanding. London: Routledge. Keely, P., Eberle, F., Farrin, L., and Olliver, L. (2008). Uncovering Students’ Ideas in Science, Vol 1, 2 and 3, NSTA Press. Taber K. S., (2002), Chemical misconceptions-prevention, diagnosis and cure. London: Royal Society of Chemistry. Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M.F. 1997; Kimya Öğretimi, YÖK Yayını, Ankara Canan Laçin ŞİMŞEK, 2019 (Editör) Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Pegem, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Tartışma | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |