GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL562 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.


Doç. Dr. Fatma YAMAN


1 Kavram ve kavram özelliklerini anlar
2 Kavram öğretiminin nasıl yapıldığını ve bu süreçte kavram yanılgılarının rolünü değerlendirir.
3 Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar.
4 Kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini bilir.
5 Öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
2 Kavramlar ve özellikleri jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
3 Kavramların öğretimdeki önemi jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
4 Kavram Öğretimi jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
5 Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
6 Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
7 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-1 jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
8 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-2 jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
9 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-3 jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
10 Kavram Yanılgılarını Düzeltme Süreci ve Kavramsal Değişim jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
11 Kavramsal Değişim Metinleri jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
12 Analojiler jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
13 Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma
14 Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme jigsaw tekniği, argümantasyon, kavram haritası okuma

Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. White, R., Gunstone, R. (1992). Probing Understanding. London: Routledge. Keely, P., Eberle, F., Farrin, L., and Olliver, L. (2008). Uncovering Students’ Ideas in Science, Vol 1, 2 and 3, NSTA Press. Taber K. S., (2002), Chemical misconceptions-prevention, diagnosis and cure. London: Royal Society of Chemistry. Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M.F. 1997; Kimya Öğretimi, YÖK Yayını, Ankara Canan Laçin ŞİMŞEK, 2019 (Editör) Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Pegem, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Tartışma 1 20
Takım/Grup Çalışması 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 5 10 50
Makale Yazma 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 10 10
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4 4 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 3
ÖÇ 2 4 5 4 3 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 4 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 4 4 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 4 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek