Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL582 | STEM EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders, STEM'in (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) tüm disiplinlerde öğretim pratiğine entegre edilmesi için disiplinler arası bir yaklaşım sağlayacaktır. Ders, bilgi elde etmek ve göstermek için teknolojiyi kullanırken probleme dayalı ve proje tabanlı öğrenme etkinliklerine, sorgulama öğrenimine katılacaktır. Öğrenciler, sınıf / ders alanlarında kullanmak üzere kendi STEM öğretim birimlerini geliştirmek için tasarım yapacaklardır. Bu dersin öğretimi, sınıflarda STEM öğretme ve öğreniminin nasıl gerçekleştiğini modelleyecektir, bu nedenle dersi tamamladıktan sonra öğretmenler etkili STEM öğretmenleri olmak için bilgi, deneyim ve pratik materyallere sahip olacaktır.
Doç. Dr. Ferhat Karakaya
1 | Öğrenciler, sınıf / ders alanlarında kullanmak üzere kendi STEM öğretim planlarını geliştirmek için tasarım yapar. |
2 | STEM öğretme ve öğreniminin nasıl gerçekleştiğini modeller. |
3 | Teknolojiyi kullanırken probleme dayalı ve proje tabanlı öğrenme etkinliklerine ve sorgulama öğrenimine katılır. |
4 | Mühendislik, Matematik ve teknoloji disiplinlerini fen dersine entegre eder. |
5 | STEM Entegrasyon modellerini karşılaştırır. |
6 | STEM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
YOK
1) STEM Okuryazarlığı: STEM öğretiminin ve Öğreniminin doğası 2) 21. yy becerileri 3) Mühendislik ve teknoloji entegrasyonu 4) STEM entegrasyon modelleri 5) Okullarda STEM Eğitimi 6) STEM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme 7) Probleme dayalı ve Proje tabanlı Öğrenme 8) STEM Müfredat oluşturma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | STEM eğitimi nedir? | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
2 | STEM Eğitiminde Mühendislik Yaklaşımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
3 | STEM Eğitiminde Hesaplamalı Düşünme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
4 | STEM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
5 | STEM Eğitiminde Entegrasyon Süreçleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
6 | STEM Okulları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
7 | STEM Eğitim Yaklaşımına Uygun Ders Planlarının Hazırlanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
8 | STEM Eğitim Yaklaşımına Uygun Ders Planlarının Hazırlanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
9 | STEM Eğitim Yaklaşımına Yönelik Güncel Makalelerin Analizi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
10 | Öğretim Programlarının STEM Eğitim Yaklaşımın Uygunluğunun İncelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
11 | STEM Eğitim Yaklaşımına Uygun Ders Planlarının Hazırlanması: 4. Sınıf Örneği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
12 | STEM Eğitim Yaklaşımına Uygun Ders Planlarının Hazırlanması: 5. Sınıf Örneği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
13 | STEM Eğitim Yaklaşımına Uygun Ders Planlarının Hazırlanması: 6. Sınıf Örneği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
14 | STEM Eğitim Yaklaşımına Uygun Ders Planlarının Hazırlanması: 7. Sınıf Örneği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
1- Corlu, M. S., & Çallı, E. (2017). STEM kuram ve uygulamaları. İstanbul: Pusula, 20. 2- Yıldırım, B. (2018). Teoriden pratiğe STEM eğitimi uygulama kitabı. Ankara: Nobel Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |