GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL561 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRENME AMAÇLI YAZMA ETKİNLİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, fen bilgisi eğitiminde kullanılan öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaktır.


Doç. Dr. Fatma Yaman


1 öğrenciler, fen bilgisi eğitiminde kullanılan yazma modelleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
2 öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma modellerinden geleneksel ve geleneksel olmayan yazma türleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
3 öğrenciler, geleneksel olmayan yazma etkinliklerinin bileşenleri olan tür üzerinde bilgi ve beceri sahibi olur.
4 öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin bileşenlerinden muhatap üzerinde bilgi ve beceri sahibi olur.
5 öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin bileşenlerinden üretim metodu hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
6 öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden amaç hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
7 öğrenciler öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kapsamında uygulamalar yapar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders kapsamında, fen bilgisi eğitiminde yazmanın öğrenme üzerindeki etkisi, öğrenme amaçlı kullanılan geleneksel ve geleneksel olmayan yazma etkinlikleri (Prain ve Hand, ATBÖ, ATSA) ve öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin Bilişsel modelleri (Klein, Galbraith) incelenecektir. Bilişsel Eylemler ile öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri arasındaki ilişki üzerinde durulacaktır. Ayrıca, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin fen bilgisi eğitimindeki uygulamaları incelenecek ve buna uygun uygulamalar yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 geleneksel yazma etkinlikleri sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
2 geleneksel olmayan yazma stratejileri sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
3 fen eğitimde yaygın olarak kullanılan yazma stratejilerinin bileşenlerinden olan yazma türü sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
4 öğrenme amaçlı yazma stratejileri bileşenlerinden amaç sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
5 öğrenme amaçlı yazma stratejileri bileşenlerinden olan üretim metodu sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
6 öğrenme amaçlı yazma stratejileri bileşenlerinden muhatap sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
7 öğrenme amaçlı yazma stratejilerinden konu sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
8 öğrenme amaçlı yazma stratejilerinden konu sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
9 öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
10 öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
11 öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
12 öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
13 öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma
14 öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği okuma

Hand, B., & Prain, V. (2012). Writing as a learning tool in science: lessons learnt and future agendas. In Second international handbook of science education (pp. 1375-1384). Springer, Dordrecht. Wallace, C. S., Hand, B. B., & Prain, V. (2004). Writing and learning in the science classroom. Yaman, F. (2018). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin madde ve isı ünitesindeki kavramsal anlamalarına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 89-108.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Tartışma 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Makale Yazma 1 10
Makale Kritik Etme 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 1 3 3
Rapor Hazırlama 1 1 1
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Yazma 1 4 4
Makale Kritik Etme 12 8 96
Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 1 1 1
Rapor 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 3 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 5 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 6 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 7 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek