GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL578 FEN EĞİTİMİNDE META ANALİZ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Doküman analizi yöntemlerinden haberdar etmek, Meta-analiz ve literatür taraması arasındaki farkı kavramak, Tema-bazlı olarak çalışmaları incelemek


Doç.Dr. Gülşah SEZEN VEKLİ


1 Meta analiz yöntemlerini açıklar.
2 Meta analiz ile literatür taraması arasındaki farkı açıklar.
3 Fen bilimleri konu alanında belirlediği bir konu ile ilgili meta analiz yapar ve rapor olarak sunar
4 Öğrenciler, meta-analiz yöntemlerini kullanarak fen eğitimiyle ilgili araştırmalardaki eğilimleri ve bulguları sentezleme becerisi kazanır.
5 Öğrenciler, meta-analiz sonuçlarını yorumlayarak bilimsel araştırmalara dayalı öneriler geliştirme yeterliliği kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Meta analiz, literatür taraması, meta analiz ve literatür taraması arasındaki fark, meta analiz türleri, veri tabanları ve çalışmaları içeriksel analiz etme kriterleri çalışmanın gerekliliği, veri toplama tekniği (araştırmacı tarafından geliştirilen, standart veya birleştirilmiş) , verilerin analizi, örneklem (öğrencilerin sayısı, seviyesi ve seçimi) , öğretimin kimin tarafından yapıldığı (aynı öğretmen, araştırmacı veya farklı öğretmenler) , uygulama süresi, bulgusu, sonucu ve önerisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin işlenişinin sunumu ve etik kavramı Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur.
2 Meta analiz, literatür taraması, meta analiz ve literatür taraması arasındaki fark, meta analiz türleri Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur.
3 Meta analiz ve örnek bazı çalışmaların kısaca özetlenmesi Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur.
4 Veri tabanlarının taranması; Academic Search Complete, Education Research Complete, Education Resources Information Center: ERIC Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur.
5 Veri tabanlarının taranması; Springer LINK Contemporary, Taylor & Francis Journals Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
6 Veri tabanlarının taranması; Wiley InterScience Journals, ScienceDirect Journals Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
7 Veri tabanlarının taranması; Cambridge Journals Online, Computers & Applied Sciences Complete, PROQUEST Dissertations and Theses Full Text, Emerald Journals, Oxford Journals Online Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
8 Veri tabanlarının taranması; Kanada Tez Veritabanı , Royal Society of Chemistry, Social Science Research Network, YÖK?ten tez tarama, Google scholar Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
9 İncelenen çalışmaların gerekliliğiyle ilgili inceleme sonuçlarının ve ne türden çalışmalara ihtiyaç duyulduğuna ilişkin sunum Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
10 İncelenen çalışmaların veri toplama tekniği (araştırmacı tarafından geliştirilen, standart veya birleştirilmiş?geçerlilik ve güvenirlilik) ve verilerin analiziyle (geçerlilik ve güvenirlilik) ilgili bulguların sunumu ve ne türden eksiklikler olduğunun belirtilmesi 1 Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
11 İncelenen çalışmaların veri toplama tekniği (araştırmacı tarafından geliştirilen, standart veya birleştirilmiş?geçerlilik ve güvenirlilik) ve verilerin analiziyle (geçerlilik ve güvenirlilik) ilgili bulguların sunumu ve ne türden eksiklikler olduğunun belirtilmesi 2 Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
12 İncelenen çalışmaların örneklemle (öğrencilerin sayısı, seviyesi ve seçimi) ilgili bulgularının sunumu ve çalışılmamış örneklem grubunun olup olmadığının tartışılması Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
13 İncelenen çalışmaların en önemli bulgularının sunumu, İncelenen çalışmaların en önemli sonuç ve önerilerinin sunumu Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
14 Çalışma sonuçlarının makale formatında teslim edilmesi Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur

Çepni, S. 2007; Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon İlgili makaleler ve tezler Bayraktar, Ş. (2000). A meta-analysis study on the effectiveness of computer assisted instruction in science education. Published PhD Thesis, Ohio University. UMI Number: 9980398 Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz, Pegem Yayıncılık Meta-Analize Giriş, Michael Boransteın, Larry V. Hedges, Julian P.t. Hıggıns, Hannah R. Rothstein, Anı Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 1 1
Makale Yazma 1 20 20
Makale Kritik Etme 7 2 14
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 3
ÖÇ 2 5 5 3
ÖÇ 3 5 5 3
ÖÇ 4 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek