Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL561 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRENME AMAÇLI YAZMA ETKİNLİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, fen bilgisi eğitiminde kullanılan öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaktır.
Doç. Dr. Fatma Yaman
1 | öğrenciler, fen bilgisi eğitiminde kullanılan yazma modelleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
2 | öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma modellerinden geleneksel ve geleneksel olmayan yazma türleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
3 | öğrenciler, geleneksel olmayan yazma etkinliklerinin bileşenleri olan tür üzerinde bilgi ve beceri sahibi olur. |
4 | öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin bileşenlerinden muhatap üzerinde bilgi ve beceri sahibi olur. |
5 | öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin bileşenlerinden üretim metodu hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
6 | öğrenciler, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden amaç hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
7 | öğrenciler öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kapsamında uygulamalar yapar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders kapsamında, fen bilgisi eğitiminde yazmanın öğrenme üzerindeki etkisi, öğrenme amaçlı kullanılan geleneksel ve geleneksel olmayan yazma etkinlikleri (Prain ve Hand, ATBÖ, ATSA) ve öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin Bilişsel modelleri (Klein, Galbraith) incelenecektir. Bilişsel Eylemler ile öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri arasındaki ilişki üzerinde durulacaktır. Ayrıca, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin fen bilgisi eğitimindeki uygulamaları incelenecek ve buna uygun uygulamalar yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | geleneksel yazma etkinlikleri | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
2 | geleneksel olmayan yazma stratejileri | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
3 | fen eğitimde yaygın olarak kullanılan yazma stratejilerinin bileşenlerinden olan yazma türü | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
4 | öğrenme amaçlı yazma stratejileri bileşenlerinden amaç | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
5 | öğrenme amaçlı yazma stratejileri bileşenlerinden olan üretim metodu | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
6 | öğrenme amaçlı yazma stratejileri bileşenlerinden muhatap | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
7 | öğrenme amaçlı yazma stratejilerinden konu | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
8 | öğrenme amaçlı yazma stratejilerinden konu | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
9 | öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
10 | öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
11 | öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
12 | öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
13 | öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
14 | öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri uygulamaları | sunuş yolu, kavram haritası, jigsaw tekniği | okuma |
Hand, B., & Prain, V. (2012). Writing as a learning tool in science: lessons learnt and future agendas. In Second international handbook of science education (pp. 1375-1384). Springer, Dordrecht. Wallace, C. S., Hand, B. B., & Prain, V. (2004). Writing and learning in the science classroom. Yaman, F. (2018). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin madde ve isı ünitesindeki kavramsal anlamalarına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 89-108.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Tartışma | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 4 | 4 |
Makale Kritik Etme | 12 | 8 | 96 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |