Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL575 | DOĞA OLAYLARINDA FİZİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Doğada meydana gelen olay ve olguları fizik kavram ve modelleri ile açıklayabilmek, Fen ve Teknoloji ders müfredatı fiziksel olaylar öğrenme alanında yer alan temel kavramları tanımak, Fizikte modellemenin önemini kavramak
Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇAVUŞ
1 | Basınç ve sıcaklık değişimlerinin atmosfer olaylarına etkisini kavrayabilmek |
2 | Yer kürenin hareketlerinin iklim ve meteorolojik olaylara etkisini açıklayabilmek |
3 | Tektonik hareketlerin neden olduğu doğa olaylarını açıklayabilmek |
4 | Yer yüzü şekillerinin oluşumundan sorumlu kuvvetleri kavramak |
5 | Yer kabuğunda ve atmosferde gözlemlenen çeşitli doğa olaylarının fizik konuları ile ilişkilendirerek açıklamak ve modellemek. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Basınç ve sıcaklık değişimlerinin atmosfer olaylarına etkisi. Tayfun, rüzgar, kasırga, hortum, kar, dolu nasıl oluşur? Meteorolojik olayların fiziksel temelleri. Yer kürenin hareketlerinin iklim ve meteorolojik olaylara etkisi. Yer kürenin oluşum sürecinde kıta ve levha hareketleri. Tektonik hareketlerin neden olduğu doğa olayları. Deprem, tsunami, volkanlar vb. jeolojik hareketlerin fiziksel temelleri. Deprem dalgaları. Yer yüzü şekillerinin oluşumundan sorumlu kuvvetler. Gezegenimizin geleceği: Dünyayı bekleyen son. Küresel ısınma nedir? Yer kabuğunda ve atmosferde gözlemlenen çeşitli doğa olaylarının fizik konuları ile ilişkilendirilerek açıklanması ve modellenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fizik: Doğa Felsefesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Olay, Olgu, Kavram, Model, Teori | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Basınç ve sıcaklık değişimleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Tayfun, rüzgar, kasırga, hortum, kar, dolu nasıl oluşur? | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Meteorolojik olayların fiziksel temelleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Yer kürenin oluşum sürecinde kıta ve levha hareketleri. Tektonik hareketlerin neden olduğu doğa olayları. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Deprem, tsunami, volkanlar vb. jeolojik hareketlerin fiziksel temelleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Deprem dalgaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Yer yüzü şekillerinin oluşumundan sorumlu kuvvetler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Gezegenimizin geleceği: Dünyayı bekleyen son. Küresel ısınma nedir? | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Verbal Teaching, Discussion Method, Question - Answer Technique |
11 | Güneş ve Güneş Patlamaları Yer kabuğunda ve atmosferde gözlemlenen çeşitli doğa olaylarının fizik konuları ile ilişkilendirilerek açıklanması ve modellenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Fotoelektrik olay ve Mikrodalgalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Fen ve Teknoloji Programında Fiziksel olaylar Öğrenme Alanı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Fiziksel Olaylar öğrenme alanında Model ve Modelleme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası Tekniği, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Balkan,N., Erol, A., (2003). Çevremizdeki Fizik, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara. Nilgün Sarp, 2014, Doğal Afetler - Toplum Sağlığını Koruma, Nobel Akademik Yayıncılık Sümeyye Ceylan, Güliz Gerdan, Şule Yavuzer, Nesibe Özdabak (2020) Tabiat Günlüğü Doğa Kaşifinin El Kitabı, USTURLAB Emrah Akyüz, (2020), Çevre Sorunlarında Bilinmeyen 100 Bilimsel Gerçek, Astana Yayınları http://www.deprem.gov.tr http://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 13 | 30 |
Ev Ödevi | 6 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ev Ödevi | 6 | 7 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 3 | 1 |