GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL560 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


bu dersin amacı, fen bilgisi eğitiminde kullanılan argümantasyon modelleri hakkında bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.


Doç. Dr. Fatma Yaman


1 toulmin'in argüman modeli ve fen eğitimindeki uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
2 Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim modellerinden SARSÖ hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
3 Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim modellerinden argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı (ATBÖ) hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
4 sosyobilimler konularada argümantasyon hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5 argümantasyon modelleri ile ilgili uygulamalar yapar

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders kapsamında öğrenciler, fen bilgisi eğitiminde kullanılan yapı, araştırma sorgulama ve sosyobilimsel konular hakkında bilgi ve beceri kazanacaklardır. bu bağlamda, öncelikle fen bilgisi eğitiminde en çok kullanılan model olan toulmin's argüman modeli öğrencilere tanıtılacaktır ve örnek uygulamalar yapılacaktır. Sonrasında Toulmin'nin modifiye olan bazı modeller tanıtılacaktır (Örneğin, CER model). Araştırma sorgulamaya dayalı argümantasyon modellerinden Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı (ATBÖ) ve Argüment Driven inquiry modeli uygulamalı olarak tartışılacaktır. En son olarak, sosyobilimsel konularda yapılan argümantasyon uygulamalı olarak tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Toulmin'in argümantasyon modeli argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
2 Toulmin's argüman modeli ve uygulamaları argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
3 Toulmin'den modifiye edilmiş argüman modelleri argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
4 toulmin's modifiye modelleri argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
5 Araştırma sorgulamaya dayalı argüman modelleri (SARSÖ) argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
6 SARSÖ modeli argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
7 SARSO uygulamaları argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
8 SARSO2 argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler
9 Argüman tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı (ATBÖ) argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
10 ATBÖ yaklaşımı uygulamaları argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
11 ATBÖ yaklaşımı uygulamaları argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
12 ATBÖ yaklaşımı uygulamaları argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
13 Sosyobilimsel konularda argümantasyon argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma
14 sosyobilimsel konularda argümantasyon argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler okuma

Hand, B. M. (2008). Introducing the science writing heuristic approach. In Science inquiry, argument and language (pp. 1-11). Brill. Hand, B., Norton-Meier, L., Staker, J., & Bintz, J. (2009). Negotiating science: The critical role of argument in student inquiry. Yaman, F. (2019). ARGÜMANTASYON TABANLI BİLİM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMSAL ANLAMALARINA VE FENDEKİ GÖSTERİMLERİ KULLANMAYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 399-413.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Beyin Fırtınası 1 10
Rapor Sunma 1 10
Makale Yazma 1 10
Makale Kritik Etme 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor 1 25
Makale Yazma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Beyin Fırtınası 1 2 2
Rapor Sunma 2 2 4
Makale Yazma 2 6 12
Makale Kritik Etme 12 3 36
Bireysel Çalışma 12 5 60
Rapor 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 3 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 3 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 4 3 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 4 3 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 4 3 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek