Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL560 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
bu dersin amacı, fen bilgisi eğitiminde kullanılan argümantasyon modelleri hakkında bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.
Doç. Dr. Fatma Yaman
1 | toulmin'in argüman modeli ve fen eğitimindeki uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
2 | Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim modellerinden SARSÖ hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
3 | Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim modellerinden argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı (ATBÖ) hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
4 | sosyobilimler konularada argümantasyon hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
5 | argümantasyon modelleri ile ilgili uygulamalar yapar |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders kapsamında öğrenciler, fen bilgisi eğitiminde kullanılan yapı, araştırma sorgulama ve sosyobilimsel konular hakkında bilgi ve beceri kazanacaklardır. bu bağlamda, öncelikle fen bilgisi eğitiminde en çok kullanılan model olan toulmin's argüman modeli öğrencilere tanıtılacaktır ve örnek uygulamalar yapılacaktır. Sonrasında Toulmin'nin modifiye olan bazı modeller tanıtılacaktır (Örneğin, CER model). Araştırma sorgulamaya dayalı argümantasyon modellerinden Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı (ATBÖ) ve Argüment Driven inquiry modeli uygulamalı olarak tartışılacaktır. En son olarak, sosyobilimsel konularda yapılan argümantasyon uygulamalı olarak tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Toulmin'in argümantasyon modeli | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
2 | Toulmin's argüman modeli ve uygulamaları | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
3 | Toulmin'den modifiye edilmiş argüman modelleri | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
4 | toulmin's modifiye modelleri | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
5 | Araştırma sorgulamaya dayalı argüman modelleri (SARSÖ) | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
6 | SARSÖ modeli | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
7 | SARSO uygulamaları | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
8 | SARSO2 | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | |
9 | Argüman tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı (ATBÖ) | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
10 | ATBÖ yaklaşımı uygulamaları | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
11 | ATBÖ yaklaşımı uygulamaları | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
12 | ATBÖ yaklaşımı uygulamaları | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
13 | Sosyobilimsel konularda argümantasyon | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
14 | sosyobilimsel konularda argümantasyon | argümantasyon, tartışma, kavram haritası, kavram karikatürü, argüman oluşturma, yarışan teoriler | okuma |
Hand, B. M. (2008). Introducing the science writing heuristic approach. In Science inquiry, argument and language (pp. 1-11). Brill. Hand, B., Norton-Meier, L., Staker, J., & Bintz, J. (2009). Negotiating science: The critical role of argument in student inquiry. Yaman, F. (2019). ARGÜMANTASYON TABANLI BİLİM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMSAL ANLAMALARINA VE FENDEKİ GÖSTERİMLERİ KULLANMAYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 399-413.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor | 1 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Yazma | 2 | 6 | 12 |
Makale Kritik Etme | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Rapor | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |