Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL565 | EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, karma araştırma metodu içerisinde yer alan desenler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaktır.
Doç. Dr. Fatma YAMAN
1 | Karma yöntem araştırmasının doğasını kavrar. |
2 | Karma yöntem araştırmasının temellerini kavrar. |
3 | Karma araştırma metodunun desenleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
4 | paralel yakınsak desen hakkında bilgi ve beceri sahibi olur |
5 | gömülü desen hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
yok
yok
yakınsayan paralel desen, açımlayıcı sıralı desen, keşfedici sıralı desen, iç içe desen, dönüştürücü desen, çok aşamalı desen
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | karma yontem araştırmasının doğası | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
2 | karma yöntem araştırmasının temelleri | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
3 | yakınsayan paralel desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
4 | açımlayıcı sıralı desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
5 | keşfedici sıralı desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
6 | iç içe desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
7 | dönüştürücü desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
8 | çok aşamalı desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
9 | çok aşamalı desen | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
10 | karma araştırmalarda veri toplama | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
11 | karma yöntem araştırmalarında verilerin analizi ve yorumlanması | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
12 | karma yöntem araştırmalarında yazma ve değerlendirme | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
13 | özet ve öneriler | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
14 | özet ve öneriler | sunuş, kavram haritası, tartışma | okuma |
Creswell, J. W., & Clark, V. P. (2011). Mixed methods research. SAGE Publications.. Creswell, J. W. (1999). Mixed-method research: Introduction and application. In Handbook of educational policy (pp. 455-472). Academic press. Loomis, D., & Maxwell, J. (2003). Mixed methods design: An alternative approach. Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research, Sage Publications, Thousand Oaks.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Tartışma | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |