GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL573 ARAŞTIRMA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fen öğretiminde araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenme uygulamalarını kavratmak


Doç. Dr. Gülşah SEZEN VEKLİ


1 Araştırma-Sorgulamaya dayalı öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini bilir.
2 Araştırma-Sorgulamaya dayalı öğrenmeye yönelik bir dersi uygular.
3 Araştırma-Sorgulamaya dayalı öğrenmeye göre ders planlar.
4 Öğrenciler, bilimsel sorgulama süreçlerini kullanarak problem belirleme, hipotez oluşturma ve çözüm önerileri geliştirme becerisi kazanır.
5 Öğrenciler, araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yöntemlerini planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliliği kazanır.

Birinci Öğretim


Yoktur


[Yok]


Fen öğretiminde araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmenin felsefesi ve tarihçesi, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmede öğretmen ve öğrenci rolleri, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmenin avantaj ve dezavantajları, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenme etkinliklerinin tasarlanma basamakları, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmede ölçme ve değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yapılandırmacı öğretim kuramı Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
2 Aktif öğrenme-öğretme stratejileri Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
3 Araştırmaya dayalı öğrenme, Araştırmaya dayalı öğrenmenin basamakları Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
4 Fen öğretiminde araştırmaya dayalı öğrenme uygulamaları Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
5 Sorgulayıcı-araştırma yöntemlerinin felsefesi ve tarihçesi Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
6 Sorgulayıcı-araştırma yoluyla öğrenmenin avantajları Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
7 Sorgulayıcı-araştırma hakkındaki yaygın yanlış kavramalar Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
8 Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikleri Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
9 Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikler Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
10 Sorgulayıcı-araştırma ile ilgili süreç becerileri Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
11 Sorgulayıcı-araştırma etkinliklerinin hazırlanması-1 Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
12 Sorgulayıcı-araştırma etkinliklerinin hazırlanması-2 Etkin Katılımlı Ders Anlatımı Yoktur
13 Sorgulayıcı-araştırma sınıflarında ölçme değerlendirme-1 Etkin Katılımlı Ders Anlatım Yoktur
14 Sorgulayıcı-araştırma sınıflarında ölçme değerlendirme-2 Etkin Katılımlı Ders Anlatım Yoktur

Constructivism in Science Education, M.R. Matthews, Kluwer Academic Publishers, 1998, Netherlands. The Content of Science – A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995 Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995 Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Gösterme 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek