Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL573 | ARAŞTIRMA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fen öğretiminde araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenme uygulamalarını kavratmak
Doç. Dr. Gülşah SEZEN VEKLİ
1 | Araştırma-Sorgulamaya dayalı öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini bilir. |
2 | Araştırma-Sorgulamaya dayalı öğrenmeye yönelik bir dersi uygular. |
3 | Araştırma-Sorgulamaya dayalı öğrenmeye göre ders planlar. |
4 | Öğrenciler, bilimsel sorgulama süreçlerini kullanarak problem belirleme, hipotez oluşturma ve çözüm önerileri geliştirme becerisi kazanır. |
5 | Öğrenciler, araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yöntemlerini planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliliği kazanır. |
Birinci Öğretim
Yoktur
[Yok]
Fen öğretiminde araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmenin felsefesi ve tarihçesi, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmede öğretmen ve öğrenci rolleri, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmenin avantaj ve dezavantajları, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenme etkinliklerinin tasarlanma basamakları, araştırmaya/sorgulamaya dayalı öğrenmede ölçme ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yapılandırmacı öğretim kuramı | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
2 | Aktif öğrenme-öğretme stratejileri | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
3 | Araştırmaya dayalı öğrenme, Araştırmaya dayalı öğrenmenin basamakları | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
4 | Fen öğretiminde araştırmaya dayalı öğrenme uygulamaları | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
5 | Sorgulayıcı-araştırma yöntemlerinin felsefesi ve tarihçesi | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
6 | Sorgulayıcı-araştırma yoluyla öğrenmenin avantajları | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
7 | Sorgulayıcı-araştırma hakkındaki yaygın yanlış kavramalar | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
8 | Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikleri | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
9 | Sorgulayıcı-araştırma ve hands-on öğretim teknikler | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
10 | Sorgulayıcı-araştırma ile ilgili süreç becerileri | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
11 | Sorgulayıcı-araştırma etkinliklerinin hazırlanması-1 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
12 | Sorgulayıcı-araştırma etkinliklerinin hazırlanması-2 | Etkin Katılımlı Ders Anlatımı | Yoktur |
13 | Sorgulayıcı-araştırma sınıflarında ölçme değerlendirme-1 | Etkin Katılımlı Ders Anlatım | Yoktur |
14 | Sorgulayıcı-araştırma sınıflarında ölçme değerlendirme-2 | Etkin Katılımlı Ders Anlatım | Yoktur |
Constructivism in Science Education, M.R. Matthews, Kluwer Academic Publishers, 1998, Netherlands. The Content of Science – A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995 Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White,-Falmer Press, 1995 Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, 1997, USA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Gösterme | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |