GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFFYL584 EKOLOJİ OKURYAZARLIĞI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı ekolojinin temel kavramlarını öğrenmek, çevre sorunları ile insan ilişkilerini değerlendirmek, çevre sorunlarına karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirmek.


Doç. Dr. Ferhat Karakaya


1 Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet gibi kavramlarını bilir.
2 Ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmaları açıklar.
3 Çevre sorunlarının çözümüne yönelik önerileri geliştirebilir.
4 Çevre eğitimi ile ilgili kurum ve kuruluşları açıklar.
5 İlköğretim programlarında çevre eğitimini açıklar.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


YOK


Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilköğretim programlarında çevre eğitimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
2 Ekosistemi etkileyen faktörler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
3 Besin zinciri ve besin ağı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
4 Populasyon ekolojisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
5 Komünite ekolojisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
6 Enerji akışı, maddenin dolaşımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
7 Nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
8 Toprak ve su kaynakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
9 Toprak ve su kaynakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
10 Çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
11 Dünyada çevre duyarlılığı, ekolojik vatandaşlık Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
12 Çevre eğitimi ile ilgili kurum ve kuruluşlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
13 Çevre eğitimi ile ilgili kurum ve kuruluşlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
14 İlköğretim programlarında çevre eğitimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması

1. Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş., & Yılmaz, M. (2007). Çevre Bilimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. 2. Reece, J.B, Urry, L.A.,Cain, M.L., Wasserman, S.A., Minorsky, P.V. ve Jackson, R.B. (2013). Campbell Biyoloji, (Çev. Ed.: E. Gündüzve İ. Türkan). Ankara: Palme Yayıncılık. 3. Miller, G. T., & Spoolman, S. (2014). Essentials of ecology (5.Baskı) Cengage Learning. USA. 4. Sadava, D., Hillis, M. D., Heller, H. C., & Berenbaum, M. R. (2014). The Science of Biology. USA: Tenth Edition



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 1 1
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Kritik Etme 5 2 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 14 2 28
Rapor 1 1 1
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 4
ÖÇ 3 5 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek