Ormancılık ve Orman Ürünleri programı Boğazlıyan Meslek Yüksekokulunda 2018 yılında kurulmuştur. Program 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenci alımına başlamıştır.
Orman Teknikeri
Ön Lisans
Aday öğrencilerin YKS veya YÖS (Türk ve yabancı öğrenciler için yapılan merkezi sınavlardan) sınavlarından yeterli not alması gerekmektedir.
1.Yabancı Dil (I ve II) 2. Türk Dili (I ve II) 3. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (I ve II)
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bologna süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
Doğayı seven, koruyan, meraklı ve gelişime açık, sorunlara çözüm üretebilen, farklı düşünme yeteneğine sahip, halkla ilişiklerde güçlü, Atatürk ilke ve inkılâplarının bilincinde, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, ulusal kültür ve değerlerini yaşatan ülkesine, ulusuna ve insanlığa hizmet etmeyi amaç edinen, ormancılık sektöründe ihtiyaç duyulan mesleki teknik eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla “Orman teknikeri” yetiştirmektir.
1 | -Bilimsel bir anlayışla ormanın bir ekosistem olarak değerlendirilmesi, bu bağlamda teorik ve uygulamalı eğitim alt yapısı oluşturulması, |
2 | -Teorik eğitimin uygulamaya aktarılması, |
3 | -Orman ekosisteminin tanıtımı ve özellikleri, |
4 | -Orman ve orman alanlarından sadece odun üretimi değil, çok yönlü yaralanma imkanlarının verilmesi, |
5 | -Odun ve odun dışı ürünlere ekonomik değer kazandırılmasında ve bunların endüstriyel alanlarda kullanımına yönelik önerilerin sunulması, |
6 | -Orman alanlarından işletme amaçları doğrultusunda yararlanmanın modellenmesi, |
7 | -Ormanlardan sürekli yararlanma alt yapısının oluşturulması, |
8 | -Mevcut ormanların bakım, gençleştirilmesi ve iyileştirilmesi, |
9 | -Verimsiz orman alanlarının verimli hale dönüştürülmesi, |
10 | -Mevcut ormanların korunması ve sürekliliğinin sağlanması, |
11 | -Ormancılıkta mevcut sorunların ve bunlara yönelik çözüm yaklaşımlarının alt yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı (Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Orman Genel Müdürlüğü) merkez ve taşra teşkilatları ile Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Özel ormancılık bürolarında, Peyzaj firmalarında, Özel fidanlıklarında, Ormancılık ile ilgili iş ve işlemler yapan diğer özel kuruluşlarda Sivil toplum kuruluşlarının hazırlayacağı doğa, çevre ve ormancılık tabanlı projelerde Etüt ve envanter çalışmalarında görev alabileceklerdir.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından her yıl yapılan Dikey Geçiş Sınavında yeterli puan aldıkları takdirde Orman Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği, Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği, lisans programlarını tercih ederek dikey geçiş yapabilirler.
Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notlarına etki edebilir.
Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notularına etki edebilir.
Tam Zamanlı
Öğr. Gör. Dr. İbrahim KILIÇ Ormancılık Bölüm Başkanı AKTS Koordinatörü ibrahim.kilic@bozok.edu.tr Boğazlıyan Meslek Yüksekokulu Yenidoğan Mah. Şevket Hokkaömeroğlu Bulvarı No:86 D:1 Boğazlıyan / YOZGAT. bogazliyanmyo@bozok.edu.tr 0 (354) 290 30 02
Öğrencilerimizin eğitimlerini daha iyi alabilmeleri ve mesleki uygulama derslerini gerçekleştirebilmeleri için Meslek Yüksek Okulumuz bünyesinde Laboratuvarlar ve yemekhane, kafeterya, konferans salonu, kütüphane ve internet erişimi vb. tüm sosyal imkanlar bulunmaktadır.
1 | Atatürk ilke ve inkılâplarının bilincinde, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, ulusal kültür ve değerlerini yaşatan ülkesine, ulusuna ve insanlığa hizmet etmeyi amaç edinir. |
2 | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanlarıyla ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 | Mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ve kalite süreçleri hakkında bilgi ve duyarlılığa sahip olur. |
4 | Ormandan elde edilen ürünlerden tomruk, kereste vb. morfolojik, mekanik ve fiziksel özellikleri, koruma yöntemleri ile bunların endüstri alanında kullanım yerleri, üretim şekilleri ve pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Orman ekosisteminin varlığını ve doğasını biyotik ve abiyotik tehditlere karşı koruma amaçlı teknikleri uygular. |
6 | Bilişim teknolojileri, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını etkin şekilde kullanır. |
7 | Orman kaynaklarının korunması, dengeli kullanımı, süreklilik ilkesi gözetilerek yararlanmanın düzenlenmesi ve bilimsel planlamaya yönelik bazı teknikleri uygular. |
8 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki ve bireysel gelişimini sürdürerek farkındalığa sahip olur. |
9 | Önemli yerli ve egzotik orman ağaç türleri ile süs bitkilerini bilimsel, yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır. |
10 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve sorumluluğu altında çalışanları yönetme bilgi ve becerisini kazanır. |
11 | Ormanların sahip olduğu tüm ekolojik birimleri ve bu birimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri temel düzeyde kavrar, etkin-anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
12 | Mevcut ormanların bakımı ve iyileştirilmesi, yeni orman alanlarının oluşturulması için ekosistem tabanlı müdahalelerde bulunabilir. |
13 | Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. |
14 | Ormanlardan elde edilen odun ve odun dışı ürünlere ekonomik değer kazandırılmasında ve bunların endüstriyel alanlarda kullanımına yönelik günümüz ve çağın ihtiyaçları doğrultusunda öneriler sunabilir. |
15 | Herhangi bir yabancı dil kullanarak uluslararası alanda çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
16 | Ormancılıkla ilgili yeni teknoloji ve yöntemleri kullanarak ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebillir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. |
17 | Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları ve arasındaki ilişkileri kavrayabilir, yaban hayatı konusunda bilgi sahibi olur. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ORU111 | Türkçe | SİLVİKÜLTÜR TEKNİĞİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
ORU112 | Türkçe | ORMANCILIK BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ORU113 | Türkçe | GENEL BOTANİK | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ORU114 | Türkçe | ORMAN KADASTRO BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ORU115 | Türkçe | TOPRAK İLMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ORU116 | Türkçe | ORMANCILIKTA YABAN HAYATI | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
ORU117 | Türkçe | AHŞAP MALZEME TEKNOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
ORU118 | Türkçe | İSTATİSTİK ANALİZ VE KALİTE KONTROL | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 5 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
KP001 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
ORU121 | Türkçe | ORMAN BOTANİĞİ | Zorunlu | 3 | 1 | - | 5 | |
ORU122 | Türkçe | ORMAN EKOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ORU123 | Türkçe | ORMANCILIK İŞ BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ORU124 | Türkçe | ORMAN BAKIMI | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ORU125 | Türkçe | AĞAÇLANDIRMA VE FİDANLIK TEKNİĞİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ORU126 | Türkçe | ODUN DIŞI ORMAN ÜRÜNLERİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ORU127 | Türkçe | ORMANCILIK HUKUKU | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 4 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AIT001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING001 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD001 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
STJ001 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TDL001 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADS001 | Türkçe | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | - | |
AIT002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING002 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD002 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
SGT001 | Türkçe | SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TDL002 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 27 | ||||
MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
ORU701 | Türkçe | ORMAN AMENAJMANI | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU702 | Türkçe | ORMAN ÜRÜNLERİNDEN FAYDALANMA | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU703 | Türkçe | ODUN ANATOMİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU704 | Türkçe | ORMAN ENTOMOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU705 | Türkçe | ORMANCILIK POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU706 | Türkçe | ODUN FİZİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU707 | Türkçe | YANGIN EKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU708 | Türkçe | ORMAN TRANSPORT TEKNİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU709 | Türkçe | ORMANCLIKTA COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU710 | Türkçe | ORMAN ENVANTER TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU711 | Türkçe | DÜNYA ORMANCILIĞI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ORU712 | Türkçe | MOBİLYA ENDÜSTRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ORU713 | Türkçe | ORMAN ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASI | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU714 | Türkçe | ORMAN KORUMA | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU715 | Türkçe | ORMAN REKREASYONU VE DOĞA TURİZMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU716 | Türkçe | EROZYON VE SEL KONTROLÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU717 | Türkçe | BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU718 | Türkçe | SÜS BİTKİSİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU719 | Türkçe | ORMANCILIKTA HALKLA İLİŞKİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU720 | Türkçe | ODUN KORUMA TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU721 | Türkçe | ODUN ESASLI LEVHA ENDÜSTRİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU722 | Türkçe | KAĞIT VE KARTON ÜRETİM TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU723 | Türkçe | ORMANCILIKTA GİRİŞİMCİLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ORU724 | Türkçe | KORUNAN ALANLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADSÖL-001 | Türkçe | Malzeme Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-002 | Türkçe | Yönetım Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-003 | Türkçe | Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-004 | Türkçe | E-Tıcaret | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-005 | Türkçe | Yetenek Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-006 | Türkçe | Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-007 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-008 | Türkçe | Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-009 | Türkçe | Sanat Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-010 | Türkçe | Ergoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-011 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-012 | Türkçe | Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-013 | Türkçe | Beden Dılı-Sözsüz İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-014 | Türkçe | Kıtap Okuma ve Yorumlama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-015 | Türkçe | Temel Yoga Pratığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-016 | Türkçe | Görgü Kuralları ve Protokol | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-017 | Türkçe | Yaratıcı Yazma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-018 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-019 | Türkçe | Stratejık Düşünce Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-020 | Türkçe | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-021 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-022 | Türkçe | Bıyo malzemeler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-023 | Türkçe | Genel Ekonomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-024 | Türkçe | Temel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-025 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı ve Medya | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-026 | Türkçe | Teknolojı Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-027 | Türkçe | Temel Mutfak Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-028 | Türkçe | Kıtap Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-029 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-030 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-031 | Türkçe | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-032 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Spor | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-033 | Türkçe | Osmanlı Türkçesıne Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-034 | Türkçe | Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-035 | Türkçe | Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-036 | Türkçe | Sanat Terapısı Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-037 | Türkçe | Mınyatür | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-038 | Türkçe | Keçe Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-039 | Türkçe | Hat Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-040 | Türkçe | Güzel Sanatlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-041 | Türkçe | Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-042 | Türkçe | Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-043 | Türkçe | Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-044 | Türkçe | Satış ve İkna Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-045 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-046 | Türkçe | Renk ve Aydınlatma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-047 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-048 | Türkçe | Egzotık Meyveler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-049 | Türkçe | Müzecılık ve Sergıleme | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-050 | Türkçe | Lıderlık ve Ekıp Çalışması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-051 | Türkçe | FİNANSAL OKUR YAZARLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-052 | Türkçe | SPOR HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-053 | Türkçe | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-054 | Türkçe | MİMAR SİNAN VE ESERLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-055 | Türkçe | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-056 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-057 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-058 | Türkçe | ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-059 | Türkçe | YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-060 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-061 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-062 | Türkçe | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-063 | Türkçe | SAĞLIK YAŞAM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-064 | Türkçe | ORGANİK GÜBRELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-065 | Türkçe | DİJİTAL TARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-066 | Türkçe | TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-067 | Türkçe | KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-068 | Türkçe | AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-069 | Türkçe | GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-070 | Türkçe | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-071 | Türkçe | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-072 | Türkçe | EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-073 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-074 | Türkçe | ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-075 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-076 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-077 | Türkçe | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-078 | Türkçe | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-079 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-080 | Türkçe | AVRUPA BİRLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-081 | Türkçe | TEZHİP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-082 | Türkçe | TASARIM ANALİZİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-083 | Türkçe | BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-084 | Türkçe | BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-085 | Türkçe | İNSANİ DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
ORU701 | Türkçe | ORMAN AMENAJMANI | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU702 | Türkçe | ORMAN ÜRÜNLERİNDEN FAYDALANMA | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU703 | Türkçe | ODUN ANATOMİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU704 | Türkçe | ORMAN ENTOMOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU705 | Türkçe | ORMANCILIK POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU706 | Türkçe | ODUN FİZİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU707 | Türkçe | YANGIN EKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU708 | Türkçe | ORMAN TRANSPORT TEKNİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU709 | Türkçe | ORMANCLIKTA COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU710 | Türkçe | ORMAN ENVANTER TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU711 | Türkçe | DÜNYA ORMANCILIĞI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ORU712 | Türkçe | MOBİLYA ENDÜSTRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ORU713 | Türkçe | ORMAN ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASI | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU714 | Türkçe | ORMAN KORUMA | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
ORU715 | Türkçe | ORMAN REKREASYONU VE DOĞA TURİZMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU716 | Türkçe | EROZYON VE SEL KONTROLÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ORU717 | Türkçe | BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU718 | Türkçe | SÜS BİTKİSİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU719 | Türkçe | ORMANCILIKTA HALKLA İLİŞKİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU720 | Türkçe | ODUN KORUMA TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU721 | Türkçe | ODUN ESASLI LEVHA ENDÜSTRİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU722 | Türkçe | KAĞIT VE KARTON ÜRETİM TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ORU723 | Türkçe | ORMANCILIKTA GİRİŞİMCİLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ORU724 | Türkçe | KORUNAN ALANLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 2 |