Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORU724 | KORUNAN ALANLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Korunan alanlardaki bazı temel prensipleri öğrenmek
Öğr. Gör. Dr. Ayşe Esra HAKVERDİ
1 | Korunan alan kavramını açıklar ve bir alan nasıl korunur özetler. |
2 | Türkiye’deki korunan alanları değerlendirir |
3 | Korunan alan planlaması yapar ve Türkiye'nin korunan alanlarını özetler |
4 | Milli parklar ve tabiat parkı kavramını açıklar. |
5 | Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkilerini yorumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye’nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri, Bir adet Günübirlik arazi-alan çalışması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Korunan alanlar kavramı | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
3 | Korunan alanlarda planlama | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
4 | Korunan alanlarda geliştirme esasları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
5 | Korunan alanlar ve turizm | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Korunan alanlar ve avlanma | Anlatım yöntemi. Ödev problemlerinin tartışılması. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Türkiyenin korunan alanları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
8 | Türkiyenin korunan alanların özellikleri | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
9 | Milli parklar | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
10 | Tabiat parkları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
11 | Biyogenetik rezervler | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
12 | Tabiat anıtları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Tabiatı koruma alanları, Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
14 | Günübirlik arazi-alan çalışması | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
Uğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar Ders Notu), Isparta, 120 s. Kılıç, D.T., Eken, G., 2004. Türkiye'nin Önemli Kuş Alanları. Doğa Derneği, Ankara. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005, 698 s. Türkiye'nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 47 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 |