| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ORU724 | KORUNAN ALANLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Korunan alanlardaki bazı temel prensipleri öğrenmek
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Esra HAKVERDİ
| 1 | Korunan alan kavramını, kapsamını ve ormancılıktaki yerini açıklar. |
| 2 | Türkiye ve dünya ölçeğinde korunan alan türlerini, sınıflandırma sistemlerini ve yasal çerçeveyi tanımlar. |
| 3 | Korunan alanların ekolojik, ekonomik ve sosyo-kültürel değerlerini değerlendirir. |
| 4 | Korunan alan yönetimi ve planlamasında kullanılan yöntem ve yaklaşımları açıklar. |
| 5 | Sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde korunan alanların etkin yönetimi için stratejiler geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye’nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri, Bir adet Günübirlik arazi-alan çalışması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Korunan Alanlara Giriş | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 2 | Korunan Alan Kavramı ve Önemi | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 3 | Korunan Alanların Amaçları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 4 | Türkiye’de Korunan Alan Türleri | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 5 | Dünya’da Korunan Alanlar | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 6 | Korunan Alanların Sınıflandırılması | Anlatım yöntemi. Ödev problemlerinin tartışılması. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 7 | Korunan Alan Mevzuatı | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 8 | Yönetim Planlamasına Giriş | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 9 | Zonlama ve Alan Kullanım Planları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 10 | Ziyaretçi Yönetimi | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 11 | Korunan Alanlarda İzleme | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 12 | İklim Değişikliği ve Tehditler | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 13 | Yerel Halk ve Paydaş Katılımı | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
| 14 | Korunan Alanlarda Gelecek Yaklaşımları ve Politikalar | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
Uğurlu, İ. (2006). Korunan Alanlar (Milli Parklar Ders Notu), Isparta, 120 s. Kılıç, D.T., & Eken, G. (2004). Türkiye'nin Önemli Kuş Alanları. Doğa Derneği, Ankara. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005, 698 s. Derneği, D. (2006). Türkiye’nin önemli doğa alanları. Cilt, Eken, G., Bozdoğan, M., İsfendiyaroğlu, S., Kılıç, DT ve Lise, Y.,(Eds.), Doğa Derneği, Ankara, 471s Yarımada Sürdürülebilir Kalkınma Stratejisi.
Demonstrasyon / Görsel Öğrenme: Alan örneklerini görsel olarak sunma.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 61 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |