GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-085 İNSANİ DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı: Bireysel değerler, Aile değerleri, Milli, tarihi, yerel ve kültürel değerler, Sosyal değerler, Dini ve ahlaki değerler, Felsefi değerler, Siyasal, demokratik ve hukuk değerleri, Bilim teknoloji ve eğitimsel değerler, Mesleki etik ve ekonomik değerler, Kitle iletişim araçları ve sosyal medya ile ilgili değerler, Evrensel değerler, Sağlık ve spor değerleri, Sanat edebiyat ve estetik değerler, Doğayı ve canlıları korumakla ilgili değerler gibi insani değerlerin önemini kavramak ve bu insani değerlerin gereklerini yerine getirmektir.


Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Fatih KANOĞLU


1 İnsani değerleri tanımlar.
2 İnsani değerlerin önemini kavrar.
3 İnsani değerleri benimser.
4 İnsani değerleri uygular.
5 İnsani değerler üzerine tartışabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencilerle; Bireysel değerler, Aile değerleri, Milli, tarihi, yerel ve kültürel değerler, Sosyal değerler, Dini ve ahlaki değerler, Felsefi değerler, Siyasal, demokratik ve hukuk değerleri, Bilim teknoloji ve eğitimsel değerler, Mesleki etik ve ekonomik değerler, Kitle iletişim araçları ve sosyal medya ile ilgili değerler, Evrensel değerler, Sağlık ve spor değerleri, Sanat edebiyat ve estetik değerler, Doğayı ve canlıları korumakla ilgili değerler gibi değerler ayrıntılı bir şekilde tartışılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bireysel Değerler
2 Aile Değerleri
3 Milli, tarihi, yerel ve kültürel değerler
4 Sosyal değerler
5 Dini ve ahlaki değerler
6 Felsefi değerler
7 Siyasal, demokratik ve hukuk değerleri
8 Bilim teknoloji ve eğitimsel değerler
9 Mesleki etik ve ekonomik değerler
10 Kitle iletişim araçları ve sosyal medya ile ilgili değerler
11 Evrensel değerler
12 Sağlık değerleri
13 Spor değerleri
14 Sanat edebiyat ve estetik değerler

• Aydın, P,İ. Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegam Yayıncılık, 2012. • Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. • Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. • Öğretim Programlarında Yer Alan Kök Değerler Temalı Etkinlik Kitabı, 2022 • Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. • Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. • Tatlı A., ve Görmez, İ. Etik ve İnsani Değerler, Türdav Yayın Grubu, Istanbul, 2016. • Etkinliklerle Değerler Eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2018.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 14 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 6 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 4 56
Rapor Sunma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek