GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-070 AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Kentsel arazinin verimli ve akıllı kullanımı anlamına gelen ve aynı zamanda teknolojik donanımlı “akıllı kentler”in sürdürülebilirlik çerçevesinde nasıl şekilleneceğine ilişkin strateji ve araçları aktarmaktır. Bu kapsamda, kentlerin ve her ölçekteki yerleşmelerin ekolojik duyarlılık ve teknolojik uyum çerçevesinde planlanması ve tasarlanmasına yönelik stratejiler, ilkeler ve araçlar işlenecektir.


Öğr. Gör. Didem KÖSEDAĞ


1 "Sürdürülebilir kentler, ekolojik kentler, yeşil kentler, yavaş kentler, yaşanılır kentler” yaklaşımlarını bilir
2 Dijital kentler ve akıllı kentlerin özelliklerini bilir
3 Eko-teknolojik kentlerin özelliklerini bilir
4 Ekolojik planlama kavramı, ilkeleri ve yöntemlerini bilir
5 Ekolojik kentsel tasarım ilke ve yöntemlerini bilir
6 Ekolojik mimarlık-ekolojik yapı tasarımı ilke ve yöntemlerini bilir
7 Akıllı ve eko-tek kentlerin planlama ve tasarım ilkelerini bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sürdürülebilirlik kavramı ve kentsel boyuttaki kapsamı, “sürdürülebilir kentler, ekolojik kentler, yeşil kentler, yaşanılır kentler, dijital kentler, akıllı kentler” yaklaşımları, kentlerin akıllı gelişme stratejilerinin sürdürülebilirlik bağlamında planlama ve tasarım sürecine entegre edilmesine ilişkin ilkeler,ekoloji ve teknoloji uyumu, eko-tek kentler, sürdürülebilir, akıllı ve eko-tek kentleri yaratan planlama ve tasarım stratejileri, ilkeleri ve araçları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sürdürülebilirlik kavramı ve kentsel boyuttaki kapsamı
2 "Sürdürülebilir kentler, ekolojik kentler, yeşil kentler” yaklaşımları
3 “Yavaş kentler, yaşanılır kentler” yaklaşımları
4 “Dijital kentler, akıllı kentler” yaklaşımları
5 Eko-teknolojik kentler
6 Akıllı ve eko-tek kentlerin planlama ve tasarım ilkeleri
7 Dünyadan örnekler
8 Ekolojik planlama kavramı, ilke ve yöntemleri
9 Ekolojik kentsel tasarım kavramı, ilke ve yöntemleri
10 Ekolojik mimarlık, ekolojik yapı tasarımı kavramı, ilke ve yöntemleri
11 Dünyadan örnekler
12 Örnek alan çalışması
13 Örnek alan çalışması
14 Örnek alan çalışması

Fiebig, K, H., (1992), “Şehirlerin Ekolojik Planlama Araçları-Metodoloji, İdare ve Organizasyon’un Değişik Yönleri”, Çevreye Uyumlu Planlama Araçları ve Politikaları Sempozyumu, 29-30 Nisan 1991, Yıldız Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayın No:MF-SBP 92.040, İstanbul. Gündoğdu, G., (2001), “Planlamada Ekolojik Açılımlar”, Çevreye Duyarlı Yerel Yönetimler Uluslararası Sempozyum, 22-23 Şubat 2001, YTÜ.MF.SBP-02.0663, YTÜ Basım-Yayın Merkezi, İstanbul, 26-29. Lee,H-C,Choi B-S. 2006. International Urban Ideas Competition for the New Multifunctional Administrative City, ISBN: 89-5770-129-X McHARG, I, L., (1992), Design With Nature, USA. Sınmaz, S. 2013. Yeni Gelişen Planlama Yaklaşımları Çerçevesinde Akıllı Yerleşme Kavramı ve Temel İlkeleri, Megaron, 8(2), 76-86. Steiner R., Butler, K. 2007. Planning and Urban Design Standarts, John Wiley & Sons Inc., ISBN-10: 0-471-76090-0. United Nations Economic Commission For Europe, 1992. Urban Ecology, Seventh Conference on Urban and Regional Research, 29 June-3 July 1992, Ankara. Yeang, K., 2012. Ekotasarım Ekolojik Tasarım Rehberi, Çeviri: Semih Eryıldız, Demet Eryıldız, Birinci Baskı, Nisan 2012, YEM Yayın-193, ISBN: 978-9944-757-64-5.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 2
ÖÇ 7 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek