Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORU721 | ODUN ESASLI LEVHA ENDÜSTRİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Ahşap esaslı kompozit malzemelerin tanıtılması. Bu malzemelerin insan sağlığı ve çevresel etkiler çerçevesinde doğru seçimi ve kullanımı hakkında pratik bilgiler verilmesi. Dersi alan öğrencilere güncel hayatta yaşanmış olaylar üzerinden bilgi verilerek kendi hayatlarında doğru tercihleri yapmalarına katkı sağlanması.
Öğr. Gör. Dr. İbrahim KILIÇ
1 | Ahşap esaslı kompozitler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde konu ile ilgili sorunlar ve yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Sorunların çözümünde, araştırma yapma, bilgiye ulaşma, bilgiyi yorumlama, neden-sonuç ilişkisi kurma, bireysel sorumluluk alabilme ve ve analitik düşünmenin gerekliliğini öğrenir. |
4 | Malzeme alanında sorunların çözümü için geliştirilen bazı yeni teknik ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Kompozit mantığını ve ahşap kökenli hammaddelerin diğer malzemelerle nasıl kombine edilerek yeni özellikteki malzemeler haline geldiğini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kompozit mantığı. Ahşap kökenli kompozitlerin tarihçesi. Temel tanımlamalar. Bu malzemelerin sınıflandırılması, üretim teknikleri ve kulanım yerleri. İnsan sağlığı ve çevresel açıdan dikkat edilmesi gereken konular. Güncel uygulama ve tasarımlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kompozit malzemelerin tarihçesi (Sınıf içi grup çalışması: Tarihteki ilk kompozit malzeme ne olabilir?) | ||
2 | Temel tanım ve kavramlar, kompozit malzeme üretim mantığı, laminasyon tekniği Sınıf içi analitik düşünme çalışması: Benzer kelimeler üzerinden kompozit mantığına ulaşma. | ||
3 | Ahşap esaslı kompozitlerin üretiminde kullanılan malzeme özellikleri Grup çalışması: Ahşap esaslı malzemelerin ürün ve hobi malzemesi olarak kullanımı | ||
4 | Ahşap esaslı kompozitlerin sınıflandırılması Sınıf içi analitik düşünme çalışması: Güncel sınıflandırmalar üzerinden sınıflandırma mantığının anlaşılması, farklı düşünen gruplar üzerinden sınıflandırmanın değerlendirilmesi. | ||
5 | Levha ürünleri (Kontrplak ) | ||
6 | Levha ürünleri (Yongalevha) | ||
7 | Levha ürünleri (Lif levha (MDF, HDF, LDF) | ||
8 | Yapısal Kompozitler: Yapısal kompozit keresteler[PSL (Parallel Strand Lumber),LSL (Laminated Strand Lumber), OSL (Oriented Strand Lumber), | ||
9 | Yapısal Kompozitler: Yapısal kompozit keresteler[PSL (Parallel Strand Lumber),LSL (Laminated Strand Lumber), OSL (Oriented Strand Lumber), | ||
10 | Yapısal Kompozitler: GLULAM (Glued Laminated Timber), LVL (Laminated Veneer Lumber), CLT | ||
11 | Yapısal levha ürünleri [Yapısal kontrplaklar, yapısal flakeboardlar (OSB)], Ahşap I kirişler, COM-PLY | ||
12 | Mekanik Olarak Lamine edilmiş elemanlar | ||
13 | Kalıplanmış Ürünler | ||
14 | WPC (Odun-Plastik kompozitleri) |
1. Kalaycıoğlu, H., Yongalevha Endüstrisi KTÜ, Orman Fakültesi Yayınları, 2012; Trabzon. 2. Eroğlu, H.; Usta, M., Lif levha Üretim Teknolojisi, KTÜ Yayınları, 2000; Trabzon. 3. Güller, B., 2001. Odun Kompozitleri, SDU Orman Fakültesi Dergisi, Seri:A, Sayı:2
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |