GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ORU713 ORMAN ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASI Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Orman işletmelerinin makro ve mikro çevresini, pazarlama ve pazarlamaya ilişkin temel kavramları, pazarlama karmasının elemanlarını, modern pazarlama anlayışı ve küresel gelişmeler ışığında yeni yaklaşımları öğrenmek.


Öğr. Gör. Dr. İbrahim KILIÇ


1 Pazarlama temel kavramlarını açıklar, pazarlama karmasının elemanlarını sıralar.
2 Pazarlama karmasının elemanlarını işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirerek işletme başarısının sağlanmak amacıyla kullanır ve yeni pazarlama anlayışları geliştirir.
3 İşletme içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişimi sağlar.
4 Orman işletmelerinin pazarlama karmasını açıklar, Tutundurma araçlarını orman işletmelerinde kullanır.
5 Orman işletmelerinde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama kavramı, Tarihsel gelişim süreci içinde pazarlamanı yeri, Pazarlama ve etik, Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi, İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri, Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler, Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri, Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları, Etkili iletişim stratejileri, Pazarlama karmalarının pazarlama stratejilerine dönüştürülmesi ve alternatif stratejilerin oluşturulması, Uluslararası pazarlama, Hizmet ve fikir pazarlaması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders amaç ve hedeflerinin tanıtımı, pazarlama ve temel kavramlarına giriş
2 Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama ve etik, işletmenin mikro ve makro çevresi, stratejik pazarlama yönetimi
3 Pazar tanımlaması ve çeşitleri, tüketici davranışı ve etkili sosyo kültürel, psikolojik, kişisel değişkenler, İşletme-tüketici ilişkileri
4 Orman ürünleri satış zamanı ve yöntemleri
5 Mal/mamul sınıflandırmaları, mal karması, mamul hayat dönemi, ormancılık işletmelerinde mamul planlama, marka, ambalaj ve mamul politikaları
6 Fiyat, fiyatlandırma sürecinde etkili değişkenler, fiyat belirleme yöntemleri
7 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar, Kanal seçimi ve etkili değişkenler
8 Orman işletmelerinde dağıtım
9 Tutundurma kavramı, tutundurma yöntemleri
10 Satış yönetimi ve reklam
11 Tanıtım ve halkla ilişkiler
12 Satış geliştirme, tutundurma karması ve ormancılık işletmelerinde tutundurma
13 Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması
14 Genel değerlendirme ve yaşam boyu öğrenme stratejileri

1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7. 3. Türker, M. F., 2008. Ormancılık İşletme Ekonomisi, Derya Kitabevi Trabzon. 4. Mucuk, İ, 1990. Pazarlama İlkeleri, Der yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 3 7 21
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 5 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 4
ÖÇ 5 4 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek