GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ORU713 ORMAN ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASI Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Orman işletmelerinin makro ve mikro çevresini, pazarlama ve pazarlamaya ilişkin temel kavramları, pazarlama karmasının elemanlarını, modern pazarlama anlayışı ve küresel gelişmeler ışığında yeni yaklaşımları öğrenmek.


Öğr. Gör. Dr. İbrahim KILIÇ


1 Pazarlama temel kavramlarını açıklar, pazarlama karmasının elemanlarını sıralar.
2 Pazarlama karmasının elemanlarını işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirerek işletme başarısının sağlanmak amacıyla kullanır ve yeni pazarlama anlayışları geliştirir.
3 İşletme içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişimi sağlar.
4 Orman işletmelerinin pazarlama karmasını açıklar, Tutundurma araçlarını orman işletmelerinde kullanır.
5 Orman işletmelerinde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama kavramı, Tarihsel gelişim süreci içinde pazarlamanı yeri, Pazarlama ve etik, Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi, İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri, Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler, Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri, Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları, Etkili iletişim stratejileri, Pazarlama karmalarının pazarlama stratejilerine dönüştürülmesi ve alternatif stratejilerin oluşturulması, Uluslararası pazarlama, Hizmet ve fikir pazarlaması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders amaç ve hedeflerinin tanıtımı, pazarlama ve temel kavramlarına giriş Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
2 Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama ve etik, işletmenin mikro ve makro çevresi, stratejik pazarlama yönetimi Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
3 Pazar tanımlaması ve çeşitleri, tüketici davranışı ve etkili sosyo kültürel, psikolojik, kişisel değişkenler, İşletme-tüketici ilişkileri Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
4 Orman ürünleri satış zamanı ve yöntemleri Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
5 Mal/mamul sınıflandırmaları, mal karması, mamul hayat dönemi, ormancılık işletmelerinde mamul planlama, marka, ambalaj ve mamul politikaları Anlatım yöntemi. Kısa sınav ve değerlendirilmesi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
6 Fiyat, fiyatlandırma sürecinde etkili değişkenler, fiyat belirleme yöntemleri Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
7 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar, Kanal seçimi ve etkili değişkenler Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
8 Orman işletmelerinde dağıtım Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
9 Tutundurma kavramı, tutundurma yöntemleri Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
10 Satış yönetimi ve reklam Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
11 Tanıtım ve halkla ilişkiler Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
12 Satış geliştirme, tutundurma karması ve ormancılık işletmelerinde tutundurma Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
13 Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi
14 Genel değerlendirme ve yaşam boyu öğrenme stratejileri Anlatım yöntemi Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi

1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7. 3. Türker, M. F., 2008. Ormancılık İşletme Ekonomisi, Derya Kitabevi Trabzon. 4. Mucuk, İ, 1990. Pazarlama İlkeleri, Der yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 5 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 4
ÖÇ 5 4 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek