GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ (Y.L.) (TEZLİ) - - YÜKSEK LİSANS



Program Tanıtımı

Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının 755160-104.01.04.6254-114 sayılı toplantı kararı ile 23.04.2013 Tarihinde kurulmuştur.

Yüksek lisans derecesi

Yüksek Lisans

Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen koşullar.

İlahiyat veya İslami İlimler Fakültesi Lisans Eğitimi

Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen koşullar.

Felsefe Din Bilimleri Anabilim Dalı başta İslam dini olmak üzere bütün dinleri bireysel ve toplumsal anlamda din-düşünce ilişkisi yönüyle bilimsel olarak araştırmayı konu edinir. Alanındaki bilgilere metotlu ve bilimsel yöntemlerle ulaşabilen, sahip olduğu bilgileri kritik edebilen, felsefi yöntemlerle değerlendirebilen, analitik düşünebilen, günümüze aktarabilen, donanımlı, aydın, geniş görüşlü uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar. Bu amaçla anabilim dalımızda öğrencilere Din Eğitimi, Din Felsefesi, Din Psikolojisi, Din Sosyolojisi, Dinler Tarihi, Felsefe Tarihi, İslam Felsefesi ve Mantık bilim dallarında teorik dersler verilir. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilere belirtilen alanlardaki araştırma konularıyla ilgili tez konusu verilir ve tezini belirlenen sürede bitirenlere üç kişilik jüri karşısında savunma yaptırılır. Tez savunma sınavında başarılı olan öğrenciler tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanırlar.

1 Felsefe ve Din Bilimlerinin metodolojisini esas almak ve farklı disiplinlerden yararlanmak suretiyle alanın kaynakları, yöntemleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
2 İslam felsefesinin temel ekollerini ve temel konularını öğrenerek İslam filozoflarının konulara farklı yaklaşımlarını birbiriyle ve diğer düşünürlerle karşılaştırabilir. Birçok güncel felsefi probleme Türk-İslam kültürü çerçevesinde yaklaşım sergileyebilir.
3 Din felsefesinin temel temel konu ve problemlerini öğrenerek filozofların konulara farklı yaklaşımlarını mukayese edebilir ve güncel problemlere din felsefesi kültürü çerçevesinde yaklaşım sergileyebilir.
4 Din Sosyolojisinin temel problemlerini ve bu problemlere ilişkin görüşleri ilgili kaynaklardan araştırabilir ve akademik araştırmalarını ürüne dönüştürebilir.
5 Din eğitimi alanının temel kaynaklarını tanır, öğrenme-ve öğretme yaklaşım ve ilkelerini öğrenen özellikleri bağlamında öğrenme ortamlarında disiplinler arası bir yaklaşımla teorik ve pratik olarak uygular.
6 Dinler Tarihi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.
7 Din Felsefesi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.
8 İslam felsefesinin temel kaynaklarını bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde öğrenir.
9 Felsefe ve Din Bilimlerine yönelik sorunlarda disiplinlerarası çalışma yetkinliği kazanır.
10 Din psikolojisi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.

Milli Eğitim Bakanlığında alanında öğretmen, Diyanet İşleri Başkanlığında müftü, vaiz vb. veya üniversitelerde araştırma görevlisi olarak görev yapabilir.

Yüksek lisans mezunları, istemeleri halinde başvuracakları Sosyal Bilimler Enstitüsünün kabul koşullarını sağlayarak Doktora yapabilirler.

Bu programda ara sınav, ödev, araştırma, yıl sonu sınavı, seminer sunumu ve tez savunma sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri bulunmaktadır. Farklı değerlendirme yöntemleri arasında klasik, sınav, çoktan seçmeli sınav, araştırma ödevi, seminer sunumu yer alır. Dersin notu yukarıdaki unsurların değerlendirmesi sonucunda harf olarak verilir. Derslerinde başarılı olan öğrenciler hazırladıkları tezlerini üç jüri üyesi önünde savunarak başarılı olmak zorundadırlar.

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tamamını başarı ile tamamlayan ve alanında yazdığı tezini tez savunma sınavında savunarak başarılı olan öğrencilere Felsefe ve Din Bilimleri alanında Yüksek Lisans diploması verilir.

Tam Zamanlı

Yozgat Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Kütüphane Online dergiler Online kitaplar


Program Çıktıları

1 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
2 Din bilimleri alanında kendi başına özgün çalışma yapabilir, bilimsel araştırma ve yayın süreçlerinde etik kuralların farkına varır.
3 Din bilimlerine yönelik sorunlarda disiplinlerarası çalışma yetkinliği kazanır.
4 İslam felsefesinin temel kaynaklarını bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde öğrenir.
5 Dinler Tarihi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.
6 Din Felsefesi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.
7 Din sosyolojisi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.
8 Din eğitimi alanının temel kaynaklarını tanır, öğrenme-ve öğretme yaklaşım ve ilkelerini öğrenen özellikleri bağlamında öğrenme ortamlarında disiplinler arası bir yaklaşımla teorik ve pratik olarak uygular.
9 Din psikolojisi alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.
10 Mantık alanındaki birincil ve ikincil kaynakları inceler; alana ait temel kavramları, teorileri ve yöntemleri öğrenir ve uygular.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
FDBYL501 Türkçe BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
FDBYL502 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
FDBYLSDG-I Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU I Seçmeli - - - -
Toplam 11 0 0 15
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
FDBYL502 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
FDBYL503 Türkçe SEMİNER Zorunlu - 2 - 5
FDBYLSDG-II Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU II Seçmeli - - - -
Toplam 8 2 0 15
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
FDBYL502 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
FDBYL504 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
FDBYL502 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
FDBYL504 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
FDBYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
FDBYL505 Türkçe KURAN'DA EĞİTİM METODLARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL506 Türkçe ANALİTİK FELSEFEYE GİRİŞ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL507 Türkçe DİN FELSEFESİ METİNLERİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL508 Türkçe ÇAĞDAŞ DİN EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL510 Türkçe YAHUDİLİKTE KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL511 Türkçe DİN EĞİTİMİ FELSEFESİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL516 Türkçe DİN PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM VE KAYNAKLAR-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL519 Türkçe DİNLER TARİHİNİN TEMEL PROBLEMLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL520 Türkçe DİNLER TARİHİ KAYNAK METİN OKUMALARI-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL521 Türkçe DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL525 Türkçe DİNİ VE AHLAKİ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL526 Türkçe BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL527 Türkçe DİN SOSYOLOJİSİNİN ANA MESELELERİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL530 Türkçe DİJİTAL ALANDA DİN EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL531 Türkçe SÜNNETTE EĞİTİM METODLARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL533 Türkçe DİN FELSEFESİ METİNLERİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL534 Türkçe BATI DÜŞÜNCESİNİN TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL537 Türkçe TÜRK DİN TARİHİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL538 Türkçe DİNLER TARİHİ KAYNAK METİN OKUMALARI-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL539 Türkçe HRİSTİYANLIKTA KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL540 Türkçe DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL541 Türkçe DİN PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM VE KAYNAKLAR-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL542 Türkçe DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL545 Türkçe ANALİTİK FELSEFEYE GİRİŞ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL547 Türkçe DİNİ VE AHLAKİ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL549 Türkçe DİN SOSYOLOJİSİNİN ANA MESELELERİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL550 Türkçe İSLAM FELSEFESİNİN ANA KONULARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL551 Türkçe İSLAM AHLAK FELSEFESİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL554 Türkçe DİN FELSEFESİNİN ANA KONULARI I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL555 Türkçe DİN FELSEFESİNİN ANA KONULARI II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL556 Türkçe ÇAĞDAŞ FELSEFEDE MODERNİTE ELEŞTİRİLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL557 Türkçe TÜRK İSLAM DÜŞÜNCESİNİN TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
FDBYL505 Türkçe KURAN'DA EĞİTİM METODLARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL506 Türkçe ANALİTİK FELSEFEYE GİRİŞ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL507 Türkçe DİN FELSEFESİ METİNLERİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL508 Türkçe ÇAĞDAŞ DİN EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL510 Türkçe YAHUDİLİKTE KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL511 Türkçe DİN EĞİTİMİ FELSEFESİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL516 Türkçe DİN PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM VE KAYNAKLAR-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL519 Türkçe DİNLER TARİHİNİN TEMEL PROBLEMLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL520 Türkçe DİNLER TARİHİ KAYNAK METİN OKUMALARI-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL521 Türkçe DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL525 Türkçe DİNİ VE AHLAKİ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL526 Türkçe BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL527 Türkçe DİN SOSYOLOJİSİNİN ANA MESELELERİ-I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL530 Türkçe DİJİTAL ALANDA DİN EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL531 Türkçe SÜNNETTE EĞİTİM METODLARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL533 Türkçe DİN FELSEFESİ METİNLERİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL534 Türkçe BATI DÜŞÜNCESİNİN TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL537 Türkçe TÜRK DİN TARİHİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL538 Türkçe DİNLER TARİHİ KAYNAK METİN OKUMALARI-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL539 Türkçe HRİSTİYANLIKTA KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL540 Türkçe DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL541 Türkçe DİN PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM VE KAYNAKLAR-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL542 Türkçe DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL545 Türkçe ANALİTİK FELSEFEYE GİRİŞ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL547 Türkçe DİNİ VE AHLAKİ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL549 Türkçe DİN SOSYOLOJİSİNİN ANA MESELELERİ-II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL550 Türkçe İSLAM FELSEFESİNİN ANA KONULARI Seçmeli 3 - - 5
FDBYL551 Türkçe İSLAM AHLAK FELSEFESİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL554 Türkçe DİN FELSEFESİNİN ANA KONULARI I Seçmeli 3 - - 5
FDBYL555 Türkçe DİN FELSEFESİNİN ANA KONULARI II Seçmeli 3 - - 5
FDBYL556 Türkçe ÇAĞDAŞ FELSEFEDE MODERNİTE ELEŞTİRİLERİ Seçmeli 3 - - 5
FDBYL557 Türkçe TÜRK İSLAM DÜŞÜNCESİNİN TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5