GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL542 DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Değerler eğitiminin din eğitim açısından önemini kavramak, toplumsal bağlamda değerler eğitiminin mahiyetini kavramak, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yerini kavramak, gelişim dönemlerine göre değerler eğitiminin yeri ve önemi hakkında sağlam bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Ömer Demir Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen


1 Değerler eğitimi ile ilgili kavramları bilir.
2 Değerler eğitiminin teorik temellerini bilir.
3 Okulda değerler eğitimine ilişkin ders işlenişini bilir.
4 Ahlak ve değer eğitimine dair örnek eserlere örnekler verir.
5 Ahlaki değerler ve eğitimine ilişkin yöntem ve teknikleri bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Değerler eğitiminin tanımı, din eğitimi açısından önemi ve kapsamı, toplumsal bağlamda değerler eğitimi, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri, gelişim dönemlerine göre değerler eğitiminin yeri ve önemini hakkında kapsamlı ve bilimsel içerik sunmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar: Din, ahlak, değer, değerler eğitimi, din eğitimi
2 Değerler eğitimi- teorik ve kavramsal temellendirme
3 Değerler eğitimi yaklaşımları
4 Temel ahlaki değerlerimiz
5 Okul öncesi dönemde değerler eğitimi
6 Medyada değerler eğitimi
7 Sınıfta değerler eğitimi, Değerler eğitimine ilişkin örnek ders planları ve ders işleyişleri
8 Sınıfta değerler eğitimi, Değerler eğitimine ilişkin örnek ders planları ve ders işleyişleri
9 Sınıfta değerler eğitimi, Değerler eğitimine ilişkin örnek ders planları ve ders işleyişleri
10 Ahlak ve değer eğitimine dair örnek eserler: Klasikleşmiş kaynaklar
11 Ahlak ve değer eğitimine dair örnek eserler: Güncel çalışmalardan örnekler
12 Ahlaki değerler eğitiminde yöntem ve teknikler
13 Ahlaki değerler eğitiminde yöntem ve teknikler
14 Ahlaki değerler eğitiminde yöntem ve teknikler

Dersin Öğrenme Kaynakları 1. Ed. Köylü, M. (2019). Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi: Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Ekinci, H. 82018). Okulda ve Ailede Değerler Eğitimi: İstanbul, Kayıhan Yayınları. 3. Der. Zavalsız, S. (2014). Değerler Eğitimi: İstanbul, Ensar Neşriyat. 4. Ed. Yağan Güder, S. (2015). Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi: Ankara, eğiten kitap Yayıncılık. 5. Kaymakcan, R., Meydan, H. (2016). Ahlak ve Değerler Eğitimi: İstanbul, DEM Yayınları. 6. Yılmaz, M. (2018). Değerler Eğitimi ve Okul Etkinlikleri: İstanbul, DEM Yayınları. 7. Uyanık Balat, G., Balaban Dağal, A. (2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi: Ankara, Kök Yayıncılık. 8. Hökelekli, H. (2015). Gençlik, Din ve Değerler Psikolojisi: İstanbul, DEM Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 12 1 12
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek