Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL542 | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Değerler eğitiminin din eğitim açısından önemini kavramak, toplumsal bağlamda değerler eğitiminin mahiyetini kavramak, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yerini kavramak, gelişim dönemlerine göre değerler eğitiminin yeri ve önemi hakkında sağlam bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Prof. Dr. Ömer Demir Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Değerler eğitimi ile ilgili kavramları bilir. |
2 | Değerler eğitiminin teorik temellerini bilir. |
3 | Okulda değerler eğitimine ilişkin ders işlenişini bilir. |
4 | Ahlak ve değer eğitimine dair örnek eserlere örnekler verir. |
5 | Ahlaki değerler ve eğitimine ilişkin yöntem ve teknikleri bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Değerler eğitiminin tanımı, din eğitimi açısından önemi ve kapsamı, toplumsal bağlamda değerler eğitimi, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri, gelişim dönemlerine göre değerler eğitiminin yeri ve önemini hakkında kapsamlı ve bilimsel içerik sunmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar: Din, ahlak, değer, değerler eğitimi, din eğitimi | ||
2 | Değerler eğitimi- teorik ve kavramsal temellendirme | ||
3 | Değerler eğitimi yaklaşımları | ||
4 | Temel ahlaki değerlerimiz | ||
5 | Okul öncesi dönemde değerler eğitimi | ||
6 | Medyada değerler eğitimi | ||
7 | Sınıfta değerler eğitimi, Değerler eğitimine ilişkin örnek ders planları ve ders işleyişleri | ||
8 | Sınıfta değerler eğitimi, Değerler eğitimine ilişkin örnek ders planları ve ders işleyişleri | ||
9 | Sınıfta değerler eğitimi, Değerler eğitimine ilişkin örnek ders planları ve ders işleyişleri | ||
10 | Ahlak ve değer eğitimine dair örnek eserler: Klasikleşmiş kaynaklar | ||
11 | Ahlak ve değer eğitimine dair örnek eserler: Güncel çalışmalardan örnekler | ||
12 | Ahlaki değerler eğitiminde yöntem ve teknikler | ||
13 | Ahlaki değerler eğitiminde yöntem ve teknikler | ||
14 | Ahlaki değerler eğitiminde yöntem ve teknikler |
Dersin Öğrenme Kaynakları 1. Ed. Köylü, M. (2019). Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi: Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Ekinci, H. 82018). Okulda ve Ailede Değerler Eğitimi: İstanbul, Kayıhan Yayınları. 3. Der. Zavalsız, S. (2014). Değerler Eğitimi: İstanbul, Ensar Neşriyat. 4. Ed. Yağan Güder, S. (2015). Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi: Ankara, eğiten kitap Yayıncılık. 5. Kaymakcan, R., Meydan, H. (2016). Ahlak ve Değerler Eğitimi: İstanbul, DEM Yayınları. 6. Yılmaz, M. (2018). Değerler Eğitimi ve Okul Etkinlikleri: İstanbul, DEM Yayınları. 7. Uyanık Balat, G., Balaban Dağal, A. (2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi: Ankara, Kök Yayıncılık. 8. Hökelekli, H. (2015). Gençlik, Din ve Değerler Psikolojisi: İstanbul, DEM Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |