Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL521 | DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere dersin içeriğini kavramaya yönelik bir vizyon kazandırmak, din eğitiminin alanı ve kapsamı hakkında sağlam bir bakış açısı kazandırmak, alana dair temel kavram ve terimleri öğretmek, din eğitimi alanında temel eserleri ve içeriklerini tanımalarını sağlayarak din eğitimi müfredatı hakkında temel bilgi ve becerileri kazanmalarına rehberlik etmek, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten bireyler yetiştirmek, din eğitiminin kapsamının ne kadar geniş olduğunu farkettirmek, yaşam boyu öğrenme prensibi gereği din eğitimi alanına dair eserleri okumaya ve tetkik etmeye öğrencileri motive etmektir.
Prof. Dr. Ömer DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Fatma GÖÇMEN
1 | Din eğitimi alanına özgü ana kaynakları tanır. |
2 | Eğitim, öğretim, din kavramlarının birbiriyle ilişkisini kavrar. |
3 | İslam din eğitiminin tarihçesi hakkında bilgi edinir. |
4 | Din eğitimi biliminin mahiyetini, diğer bilimler arasındaki yerini ve metotlarını kavrar. |
5 | Din eğitimi ve öğretimiminin temellerini kavrar. |
6 | Cumhuriyet dönemi din eğitimi konusunda bilgi edinir. |
7 | Yetişkinler din eğitiminin mahiyetini kavrar. |
8 | Farklı dini sosyal hizmet alanları ve ve ceza evlerinde din eğitimi hakkında bilgi edinir. |
9 | Farklı ülkelerde din eğitiminin örneklerini bilir. |
10 | Ailede din eğitiminin mahiyeti ve önemini kavrar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Din eğitimi alanına özgü ana kaynakları tanıma, Eğitim, öğretim, din kavramlarının birbiriyle ilişkisini kavrama, İslam din eğitiminin tarihçesi hakkında bilgi edinme, Din eğitimi biliminin mahiyetini ve diğer bilimler arasındaki yerini ve metotlarını kavrama, Din eğitimi ve öğretimiminin temellerini kavrama, Cumhuriyet dönemi din eğitimi konusunda bilgi edinme, Yetişkinler din eğitiminin mahiyetini kavrama, Farklı dini sosyal hizmet alanları ve ve ceza evlerinde din eğitimi hakkında bilgi edinme, Farklı ülkelerede din eğitiminin örnekleri hakkında inceleme yapma, Kur’an-ı Kerim ve Sünnetin eğitsel değeri hakkında vizyon sahibi olma, Ailede din eğitiminin mahiyetinin ve öneminin incelenmesi, İlk ve ortaöğretimde din eğitimi ve öğretiminin kuramsal çerçevesi hakkında inceleme yapmadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçeve: Eğitim, Öğretim ve Din | ||
2 | İslam Din Eğitiminin Tarihsel Gelişimi: İslam’da Eğitim Öğretim | ||
3 | Din Eğitimi Bilimi Kavramının Mahiyet Analizi | ||
4 | Din Eğitimi Biliminin Bilimler Arasındaki Konumu ve Diğer Bilimlerle İlişkisi - Din Eğitimi Biliminin Metotları ve Dili | ||
5 | Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri | ||
6 | İlkokul ve Orta Öğretimde Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi | ||
7 | İlkokul Ortaöğretim ve İmam Hatip Liselerinde Öğretim Programları | ||
8 | Yüksek Öğretimde Din Eğitimi: İlahiyat Fakülteleri | ||
9 | Yaygın Din Din Eğitimi Kurumları | ||
10 | Dini Sosyal Hizmet Alanları ve Ceza Evlerinde Din Eğitimi | ||
11 | Farklı Ülkelerde Din Eğitimi Örnekleri | ||
12 | Din eğitimine çağdaş yaklaşımlar | ||
13 | Ailede Din Eğitimi | ||
14 | Din eğitiminin geleceği için vizyon oluşturma |
1. Ed. Mustafa Köylü, Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2019. 2. Ed. Recai Doğan, Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2016. 3. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2020. 4. Ed. Mustafa Köylü, Din Eğitiminde Çağdaş Konular, Dem, İstanbul, 2014.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 5 |