Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL511 | DİN EĞİTİMİ FELSEFESİ-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Felsefe ile ilgili temel kavramaları, eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiyi, felsefe ve eğitim felsefesi akımlarını, günümüzde Türk milli eğitim sisteminde uygulanan eğitim felsefesini ve uygulama örneklerini, eğitim ideolojilerini ve felsefenin eğitim sistemindeki etkilerini açıklar.
Doç. Dr. Ömer DEMİR
1 | Felsefenin ve ilişkili olduğu alanların eğitim sistemine etkilerini fark eder. |
2 | Eğitim felsefesi akımlarına uygun öğretmen-öğrenci davranışlarını sıralar. |
3 | Müslüman eğitimcilerin tarihsel süreçte izlediği eğitim felsefelerinin günümüze etkilerini açıklar. |
4 | Eğitim ideolojilerini sıralar. |
5 | Felsefenin insan doğasına bakışını ve eğitime etkilerini örneklendirir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, pragmatizm, varoluşçuluk) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve felsefe ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Felsefenin temel konuları | ||
3 | Eğitimle ilgili felsefi akımlar | ||
4 | Eğitimle ilgili felsefi akımlar | ||
5 | Eğitim felsefesi akımları | ||
6 | Eğitim felsefesi akımları | ||
7 | Müslüman eğitimcilerin izlediği eğitim felsefeleri | ||
8 | Çağdaş eğitim felsefesi akımlarından yapılandırmacılık | ||
9 | Din eğitiminde amaçlar ve felsefe | ||
10 | Eğitimde felsefe, amaçlar ve ders planı hazırlama | ||
11 | İdeolojiler ve eğitime etkileri | ||
12 | Milli evrensel ideolojiler ve din eğitimi | ||
13 | Eğitim sistemimizi etkileyen filozofların görüşlerinin incelenmesi | ||
14 | Eğitim sistemimizi etkileyen filozoflar ve görüşleri |
Güçlü, M. (2019). Eğitim Felsefesi Pegem Yayınları. Ankara. Ergün, M., Çoban, A. (2020) . Eğitim Felsefesi Pegem Yayınları. Ankara. Noddings, N:(2017). Eğitim Felsefesi. Nobel Yayınları. Ankara. Dewey, J. (1938) Deneyim ve Eğitim. ODTU Yayıncılık. Ankara. Rousseau. J. J. (2014) Emile. Gece Kitaplığı. Ankara. -Nietzche, F. (1995). Böyle Buyurdu Zerdüşt. Cem Yayınevi. İstanbul -İnal, K. (2008); Eğitim ve İdeoloji, Kalkedon Yayınları. İstanbul -Marinoff, L. (2004). Felsefe Terapisi Prozac’ı Bırak Platon’a Takıl. Gendaş Yayınları.İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 |
Okuma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 8 | 2 | 16 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |