GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL540 DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-II Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilere dersin içeriğini kavramaya yönelik bir vizyon kazandırmak, din eğitiminin alanı ve kapsamı hakkında sağlam bir bakış açısı kazandırmak, alana dair temel kavram ve terimleri öğretmek, din eğitimi alanında temel eserleri ve içeriklerini tanımalarını sağlayarak din eğitimi müfredatı hakkında temel bilgi ve becerileri kazanmalarına rehberlik etmek, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten bireyler yetiştirmek, din eğitiminin kapsamının ne kadar geniş olduğunu farkettirmek, yaşam boyu öğrenme prensibi gereği din eğitimi alanına dair eserleri okumaya ve tetkik etmeye öğrencileri motive etmektir.


Prof. Dr. Ömer DEMİR Dr. Öğretim Üyesi Fatma GÖÇMEN


1 Din eğitimi alanına özgü ana kaynakları tanır.
2 Eğitim, öğretim, din kavramlarının birbiriyle ilişkisini kavrar.
3 İslam din eğitiminin tarihçesi hakkında bilgi edinir.
4 Din eğitimi biliminin mahiyetini, diğer bilimler arasındaki yerini ve metotlarını kavrar.
5 Din eğitimi ve öğretimiminin temellerini kavrar.
6 Cumhuriyet dönemi din eğitimi konusunda bilgi edinir.
7 Yetişkinler din eğitiminin mahiyetini kavrar.
8 Farklı dini sosyal hizmet alanları ve ve ceza evlerinde din eğitimi hakkında bilgi edinir.
9 Farklı ülkelerde din eğitiminin örneklerini bilir.
10 Kur’an-ı Kerim ve Sünnetin eğitsel değeri hakkında vizyon sahibi olur.

Birinci Öğretim


yok


yok


Din eğitimi alanına özgü ana kaynakları tanıma, Eğitim, öğretim, din kavramlarının birbiriyle ilişkisini kavrama, İslam din eğitiminin tarihçesi hakkında bilgi edinme, Din eğitimi biliminin mahiyetini ve diğer bilimler arasındaki yerini ve metotlarını kavrama, Din eğitimi ve öğretimiminin temellerini kavrama, Cumhuriyet dönemi din eğitimi konusunda bilgi edinme, Yetişkinler din eğitiminin mahiyetini kavrama, Farklı dini sosyal hizmet alanları ve ve ceza evlerinde din eğitimi hakkında bilgi edinme, Farklı ülkelerede din eğitiminin örnekleri hakkında inceleme yapma, Kur’an-ı Kerim ve Sünnetin eğitsel değeri hakkında vizyon sahibi olma, Ailede din eğitiminin mahiyetinin ve öneminin incelenmesi, İlk ve ortaöğretimde din eğitimi ve öğretiminin kuramsal çerçevesi hakkında inceleme yapmadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kavramsal Çerçeve: Eğitim, Öğretim ve Din
2 İslam Din Eğitiminin Tarihsel Gelişimi: İslam’da Eğitim Öğretim
3 Din Eğitimi Bilimi Kavramının Mahiyet Analizi
4 Din Eğitimi Biliminin Bilimler Arasındaki Konumu ve Diğer Bilimlerle İlişkisi - Din Eğitimi Biliminin Metotları ve Dili
5 Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri
6 Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi - İlköğretimde Din Eğitimi
7 Ortaöğretimde ve İmam Hatip Liselerinde Din Eğitimi
8 Yüksek Öğretimde Din Eğitimi - Yaygın Din Eğitimi
9 Yetişkinler Din Eğitimi
10 Dini Sosyal Hizmet Alanları ve Ceza Evlerinde Din Eğitimi
11 Farklı Ülkelerde Din Eğitimi Örnekleri
12 Kuran ve Sünnetin Eğitsel Değeri
13 Ailede Din Eğitimi
14 İlk ve Ortaöğretimde Din Eğitimi ve Öğretimi Kuramsal Çerçeve

1. Ed. Mustafa Köylü, Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2019. 2. Ed. Recai Doğan, Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2016. 3. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2020. 4. Ed. Mustafa Köylü, Din Eğitiminde Çağdaş Konular, Dem, İstanbul, 2014.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5
ÖÇ 9 5 5 5 5
ÖÇ 10 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek