Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL531 | SÜNNETTE EĞİTİM METODLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sünnet merkezli bir din eğitim anlayışı benimsetmek, Sünnetteki eğitim metotlarını ele alıp inceleyerek din eğitimine sünnet temelli bir vizyon kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Sünnette eğitimle ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Sünnet ve eğitim ilişkisini kavrar. |
3 | Fiili sünnetin din eğitim açısından önemini kavrar. |
4 | Sünnetteki içeriklerin eğitsel mesajlarını kavrar. |
5 | Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitimi ilişkisini kavrar. |
6 | Sünnetteki eğitim metotlarını kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sünnette eğitim metotlarını kavramaya yönelik çalışmalar yapmayı, din eğitiminde sünnet merkezli bir bakış açısı geliştirmede farkındalık oluşturmayı, sünnete dayalı bir din eğitimi yaklaşımı kazandırmayı içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar: Sünnet, hadis, eğitim, terbiye | ||
2 | Sünnette eğitimle ilgili kavramlar | ||
3 | Sünnette eğitimle ilgili kavramlar | ||
4 | Sünnetin örneklik teşkil etmesi | ||
5 | Mekke döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki | ||
6 | Medine döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki | ||
7 | Hz. Muhammed’in sıfatları ve din eğitim arasındaki ilişki | ||
8 | Hz. Muhammed'in Eğitim Metodları | ||
9 | Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları | ||
10 | Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları | ||
11 | Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları | ||
12 | Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları | ||
13 | Sünnete göre tebliğ, davet ve din eğitimi ilişkisi | ||
14 | Sünnette Eğitim Metodları |
Dersin Öğrenme Kaynakları 1. Çev. Yıldırım., E. (2016). Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed (sas) ve Öğretim Metotları: Ankara, Otto. 2. Karaman, F. (2010). Sünnetin Işığında Tebliğ ve Davet: Ankara, DİB Yayınları. 3. Ünal, İ. H. (2016). 40 Hadis 40 Yorum: Ankara, DİB Yayınları. 4. Çev. Güler, Z. (2019). Peygamberimizin Sünnetinde Çocuk Eğitimi: İstanbul, Uysal Yayınevi. 5. Gözütok, Ş. (2016). Hazreti Peygamberin (sas) Hadislerinde Eğitim Metotları (Buhari ve Müslim Örneği): İstanbul, Ensar Neşriyat.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 |