GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL531 SÜNNETTE EĞİTİM METODLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sünnet merkezli bir din eğitim anlayışı benimsetmek, Sünnetteki eğitim metotlarını ele alıp inceleyerek din eğitimine sünnet temelli bir vizyon kazandırmayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen


1 Sünnette eğitimle ilgili temel kavramları bilir.
2 Sünnet ve eğitim ilişkisini kavrar.
3 Fiili sünnetin din eğitim açısından önemini kavrar.
4 Sünnetteki içeriklerin eğitsel mesajlarını kavrar.
5 Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitimi ilişkisini kavrar.
6 Sünnetteki eğitim metotlarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sünnette eğitim metotlarını kavramaya yönelik çalışmalar yapmayı, din eğitiminde sünnet merkezli bir bakış açısı geliştirmede farkındalık oluşturmayı, sünnete dayalı bir din eğitimi yaklaşımı kazandırmayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar: Sünnet, hadis, eğitim, terbiye
2 Sünnette eğitimle ilgili kavramlar
3 Sünnette eğitimle ilgili kavramlar
4 Sünnetin örneklik teşkil etmesi
5 Mekke döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki
6 Medine döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki
7 Hz. Muhammed’in sıfatları ve din eğitim arasındaki ilişki
8 Hz. Muhammed'in Eğitim Metodları
9 Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları
10 Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları
11 Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları
12 Bir eğitimci olarak Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları
13 Sünnete göre tebliğ, davet ve din eğitimi ilişkisi
14 Sünnette Eğitim Metodları

Dersin Öğrenme Kaynakları 1. Çev. Yıldırım., E. (2016). Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed (sas) ve Öğretim Metotları: Ankara, Otto. 2. Karaman, F. (2010). Sünnetin Işığında Tebliğ ve Davet: Ankara, DİB Yayınları. 3. Ünal, İ. H. (2016). 40 Hadis 40 Yorum: Ankara, DİB Yayınları. 4. Çev. Güler, Z. (2019). Peygamberimizin Sünnetinde Çocuk Eğitimi: İstanbul, Uysal Yayınevi. 5. Gözütok, Ş. (2016). Hazreti Peygamberin (sas) Hadislerinde Eğitim Metotları (Buhari ve Müslim Örneği): İstanbul, Ensar Neşriyat.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek