GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL505 KURAN'DA EĞİTİM METODLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kuran merkezli bir din eğitim anlayışı benimsetmek, Kuran’daki eğitim metotları incelenerek din eğitimine vahiy temelli bir vizyon kazandırmayı amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Ömer Demir Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen


1 Kur’an’da eğitimle ilgili temel kavramları bilir.
2 Kur’an’da tedricilik ve eğitim ilişkisini kavrar..
3 Kur’an’da geçen peygamber kıssalarının eğitsel mesajlarını kavrar.
4 Esmaül hüsna ve din eğitimi ilişkisini kavrar.
5 Kuran’daki eğitim metotlarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kuran-ı Kerim’in bütünlüğü içinde eğitim metotlarını kavramaya yönelik çalışmalar yapmayı, din eğitiminde Kuran merkezli bir bakış açısı geliştirmede farkındalık oluşturmayı, vahiy bilgisine dayalı bir din eğitimi yaklaşımı kazandırmayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar: Kuran, vahiy, eğitim, terbiye
2 Kuran’da eğitimle ilgili kavramlar
3 Kuran’da eğitimle ilgili kavramlar
4 Kuran’da tedricilik ve eğitim
5 Mekki Surelerde eğitsel mesajlar
6 Medeni Surelerde eğitsel mesajlar
7 Esmaül Hüsna’da eğitsel mesajlar
8 Kuran eğitiminde içerik: temel konular
9 Kuran'da öğrenenlerin nitelikleri
10 Kuran'da öğretici rolleri: kim öğretiyor?
11 Kuran'da öğretim yöntem ve teknikleri
12 Kuran'da öğretim araçları
13 Kuran'da öğretim amaçları
14 Kuran'da öğrenme zaman ve mekanları

Dersin Öğrenme Kaynakları 1. Çev. Altuntaş, H., Şahin, M. (2009). Kur'an-ı Kerim Meȃli: Ankara, DİB Yayınları. 2. Gürel, R. (2013). Din Eğitimi Açısından Kur’an’da Hz. İbrahim: İstanbul, Çamlıca Yayınları. 3. Topçu, M. (2022).Kur’an’da Aile Örnekleri: Ankara, DİB Yayınları. 4. Dodurgalı, A. (2021). Sevgi Peygamberi ve Yetişkin Din Eğitimi: İstanbul, Rağbet Yayınları. 5. Çitfçi, N. (2021). Kur’an’da Dua: Ankara, İlahiyat Yayınları. 6. Gümüş, H. (2021). Esmaül Hüsna ve Sırları: Ankara, İlahiyat Yayınları. 7. Bilmen, Ö. N. (2013). Kur’an Günlüğüm: İstanbul, Mavi Lale Yayınları. 8. Altın, M. (2021). Ayetler ve Kur’an İsimleri Bağlamında Kur’an’ın Rehberliği: Ankara, İlahiyat Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Makale Kritik Etme 1 25
Bireysel Çalışma 1 20
Okuma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Kritik Etme 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 2 5
ÖÇ 2 3 2 5
ÖÇ 3 3 3 5
ÖÇ 4 4 3 5
ÖÇ 5 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek