GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL519 DİNLER TARİHİNİN TEMEL PROBLEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin, konusun ve problemlerinin neler olduğunu göstermek.


Dr. Öğ. Üyesi Abdulali ALİEV


1 Öğrenci, Bilim dalı olarak dinler tarihinin Batıda ortaya çıkışını betimler.
2 Dinler tarihinin temel konularını saptar.
3 Dinler tarihinin metotlarını tespit eder.
4 Batıda ve İslam dünyasında dinler tarihinin öncülerini hatırlar.
5 Dinler tarihine yardım eden bilimleri belirler.
6 Dinler Tarihi başlığı altında yer verilen bilimlerini sıralar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin mahiyetiDinleri çalışma konusu olarak alan diğer bilim dallardan dinler tarihinin farkı. Dinleri çalışma konusu olarak alan diğer bilim dallarından dinler tarihinin farkı Dinler tarihinin temel meseleleri. Dinin tanımında gözetilmesi gereken temel ölçütler. Dinin tasnif edilmesi ve bu hususta gözetilecek temel ölçütler Dinin mahiyeti; dinler tarihi, teoloji ilişkisi. Dinin mahiyeti hakkındaki antropoloiik, sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar. Din dilinin, dinin dilinin bilmenin, dini anlamadaki yeri. Bilgi anlayışında yaşanan değişimlerin, dinin mahiyeti hakkındaki yaklaşımlarda yol açtığı değişikler. Modernizm ve postmodernizmin din anlayışlarında yol açtığı değişmeler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.

Dinler Tarihinin Meseleleri, Kürşat Demirci, İnsan Yayınları, İstanbul, 1997. İslam ve Din Bilimleri, J. Waardenburg, Çev: Ramazan Adıbelli, İz Yayıncılık, İstanbul, 2011. ; Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, Mustafa Alıcı, İz Yayıncılık, İstanbul, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 1 8 8
Makale Kritik Etme 1 6 6
Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 2 14 28
Ev Ödevi 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek