Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL539 | HRİSTİYANLIKTA KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin yazılı ve sözlü Hıristiyan dini edebiyatı, kutsal kitabın oluşumu, yorumlanması ve toplumdaki yansımalarıyla ilgili sistematik bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Aliya MUTALLIMOVA
1 | Hıristiyanlıktaki vahiy ve ilham anlayışı hakkında yorum yapar. ; Hıristiyanlıkta peygamberlik anlayışı ve bunun ayırıcı özellikleri hakkında değerlendirmeler yapar. |
2 | Hıristiyan kutsal kitabı metinlerini, bu metinlerin toplanması ve yazılması sürecini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. Dört İncil, temel öğretileri, birbirleriyle mukayeseleri ve diğer apokrif İnciller üzerinde yorum yapar. |
3 | Hıristiyanlıkta Resul anlayışını, resullerin toplumdaki yerini, görev ve sorumluluklarını kavrar, Hıristiyan inancında Pavlus’un mektuplarının yeri ve önemi hususunda yorumlar yapar. |
4 | Hıristiyanlıkta kutsal kitap algısı, kutsal kitabın yeri ve önemi hakkında değerlendirmeler yapar, Hıristiyanlıkta kutsal kitabın anlaşılma ve yorumlanma tarzını, Hıristiyan mezheplerinin kutsal kitap anlayışını eleştirir. |
5 | Dört İncilde görülen çelişki ve tutarsızlıkların analizini yapar, İslam alimlerine göre İncil’in tahrifi meselesini farklı açılardan yorumlar. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Ders, Hıristiyanlıkta vahiy, peygamberlik ve kutsal metin anlayışını detaylı bir şekilde inceler ve diğer dinlerin vahiy, peygamberlik ve kutsal metin anlayışlarını karşılaştırma fırsatı sunar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kutsal kitap külliyatı hakkında genel bilgi. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
2 | Vahiy ve ilham anlayışı | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
3 | Peygamberlik anlayışı | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
4 | Kutsal kitabı oluşturan metinler | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
5 | Kutsal kitabı oluşturan metinlerin toplanması ve yazılması | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
6 | Dört İncil ve incelenmesi | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
7 | Resullerin işleri ve incelenmesi | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
8 | Mektuplar ve incelenmesi | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
9 | Diğer İnciller: Apokrif İnciller | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
10 | Hristiyanlıkta kutsal kitabın yeri | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
11 | Kutsal kitabı anlama ve yorumlama anlayışı | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
12 | Hıristiyan mezheplerinin kutsal kitap anlayışı | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
13 | Dört İncil’de görülen çelişki ve tutarsızlıklar | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
14 | İslam âlimlerine göre İncil’in tahrifi meselesi | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
1. Şaban Kuzgun, Dört İncil: Farklılıkları ve Çelişkileri 2. Ekrem Sarıkçıoğlu, Diğer İnciller (Apokrif İnciller) 3. Mehmet Alparslan Küçük, Kutsal Kitap Anlayışı (Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam Örneği) 4. Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil 5. Ahmet Yüksel Özemre, Toma’ya Göre İncil
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 2 | 14 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |