Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL556 | ÇAĞDAŞ FELSEFEDE MODERNİTE ELEŞTİRİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders öğrencinin çağdaş dönemde ortaya çıkan felsefi akımları ve düşünürleri genel özellikleriyle tanıtmayı ve günümüze yansımalarını belirtmeyi hedefler.
Dr. Öğr. Üyesi Yasin GÖKHAN
1 | Batı düşüncesini şekillendiren felsefe tarihi problemlerini sıralayabilir ve onları örneklendirir. |
2 | Çağdaş dönemdeki herhangi bir filozofun iddiasını, iddianın mantığı ve öncülleriyle uyumluluğu bakımından değerlendirebilir. |
3 | Felsefi kavramları ve problemleri tanımlar, analiz eder ve değerlendirebilir. |
4 | Felsefi meseleler üzerine rasyonel, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşımla düşünebilir ve tartışabilir. |
5 | Çağdaş filozofların görüşlerini metafizik, epistemoloji, etik ve estetik gibi temel alanlar özelinde sınıflandırabilir. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur
Yok
Çağdaş Felsefeye Genel Bakış Analitik Felsefe: Frege, Russell, Wittgenstein Analitik Felsefe: Mantıksal Pozitivizm Analitik Felsefe: Quine Fenomenoloji: Husserl Varoluşçuluk: Kierkegaard, Nietzsche, Varoluşçuluk: Heidegger, Jaspers Varoluşçuluk: Sartre, Marcel Hermeneutik: Schleiermacher, Dilthey Hermeneutik: Gadamer Yapısalcılık Post-Yapısalcılık Pragmatizm: Peirce, James Pragmatizm: Dewey
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Felsefeye Genel Bakış | - | - |
2 | Analitik Felsefe: Frege, Russell, Wittgenstein | - | - |
3 | Analitik Felsefe: Mantıksal Pozitivizm | - | - |
4 | Analitik Felsefe: Quine | - | - |
5 | Fenomenoloji: Husserl | - | - |
6 | Varoluşçuluk: Kierkegaard, Nietzsche, | - | - |
7 | Varoluşçuluk: Heidegger, Jaspers | - | - |
8 | Varoluşçuluk: Sartre, Marcel | - | - |
9 | Hermeneutik: Schleiermacher, Dilthey | - | - |
10 | Hermeneutics: Gadamer | - | - |
11 | Yapısalcılık | - | - |
12 | Post-Yapısalcılık | - | - |
13 | Pragmatizm: Peirce, James | - | - |
14 | Pragmatizm: Dewey | - | - |
Ana Kaynaklar: Bedia Akarsu, Çağdaş Felsefe, İnkılap Yayınevi, 2010. J. M. Bochenski, Çağdaş Avrupa Felsefesi, Kabalcı Yay., 1997. K. Küçükalp - A. Cevizci, Batı Düşüncesi – Felsefi Temeller, İsam Yay., 2010. Yardımcı Kaynaklar: Ruşen Sezai Polat, Çağdaş Felsefe, Geniş Kitaplık, 2012. Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yay., 2009. C. Delacampagne, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, İş Bankası Yay. David West, Kıta Felsefesine Giriş, Paradigma, 2016.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 5 |