Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL510 | YAHUDİLİKTE KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin yazılı ve sözlü Yahudi dini edebiyatı, kutsal kitabın oluşumu, yorumlanması ve toplumdaki yansımalarıyla ilgili sistematik bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Aliya MUTALLIMOVA
1 | Yahudilikte yazılı dini edebiyat, kapsamı ve özellikleri hakkında açıklamalar yapar; Tevrat’ın vahiy ve yazım süreci, mahiyeti ve bölümleri hakkında yorumlar yapar. |
2 | Ezra ve Tevrat’ın yeniden yazılması ve Tevrat’ın bugünkü şeklini alış süreciyle ilgili değerlendirmelerde bulunur; Klasik ve Çağdaş Yahudilikte Tevrat’a bakış açılarının mukayesesini yapar. |
3 | Nebiîm ve Ketubîm’i teşkil eden kitapları genel içerikleri ve ana söylemleri bağlamında tanır; Yahudilikte sözlü dini edebiyatı, tarihi gelişimi ve ayırıcı vasıflarını kavrar. |
4 | Teşekkülü, bölümleri, muhtevası, çeşitleri açısından Talmud yorumları yapar; Ortaya çıkışı, öğretileri ve tarihi seyri gibi farklı açılardan Kabala ve Yahudi mistisizmini değerlendirir. |
5 | İslam âlimlerine göre Tevrat’ın tahrifi hususundaki farklı görüşlerin tasnif, sentez ve eleştirisini yapar; Hz. Davud ve Mezmurların Yahudilikteki yeri, önemi ve dini hayata etkilerini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Ders, Yahudilikte vahiy, peygamberlik ve kutsal metin anlayışını detaylı bir şekilde inceler ve bunları diğer dinlerin vahiy, peygamberlik ve kutsal metin anlayışlarıyla karşılaştırma fırsatı sunar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kutsal kitap külliyatı hakkında genel bilgi. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
2 | Yazılı dini edebiyat: Tanah ve bölümleri. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
3 | Tevrat’ın mahiyeti, vahyi ve yazılması. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
4 | Tevrat’ın bölümleri ve incelenmesi. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
5 | Bugünkü Tevrat’ın teşekkülü. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
6 | Ezra ve Tevrat’ın yeniden yazılması. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
7 | Klasik ve çağdaş Yahudilikte Tevrat’a bakış. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
8 | Nebiîm’i teşkil eden kitaplar. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
9 | Ketubîm’i teşkil eden kitaplar. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
10 | Yahudilik’te sözlü dini edebiyat. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
11 | Talmud’un teşekkülü, bölümleri, muhtevası, Babil ve Kudüs Talmudu. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
12 | Kabbala ve Yahudi Mistisizmi | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
13 | İslam alimlerine göre Tevrat’ın tahrifi meselesi. | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
14 | Hz. Davud ve Mezmurlar | Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. | Yoktur |
1. Ö.Faruk Harman, Metin Muhteva ve Kaynak Açısından Yahudi Kutsal Kitapları 2. Baki Adam, Yahudi kaynaklarına Göre Tevrat 3. Richard Elliott Friedman, Kitabı Mukaddes’i Kim Yazdı? 4. Maurice Buccaille, Müsbet İlim Yönünden 5. Tevrat, İnciller ve Kur’an 6. Kitabı Mukaddes Şirketi Zebur(Mezmurlar)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 2 | 14 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |