GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL510 YAHUDİLİKTE KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencinin yazılı ve sözlü Yahudi dini edebiyatı, kutsal kitabın oluşumu, yorumlanması ve toplumdaki yansımalarıyla ilgili sistematik bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Aliya MUTALLIMOVA


1 Yahudilikte yazılı dini edebiyat, kapsamı ve özellikleri hakkında açıklamalar yapar; Tevrat’ın vahiy ve yazım süreci, mahiyeti ve bölümleri hakkında yorumlar yapar.
2 Ezra ve Tevrat’ın yeniden yazılması ve Tevrat’ın bugünkü şeklini alış süreciyle ilgili değerlendirmelerde bulunur; Klasik ve Çağdaş Yahudilikte Tevrat’a bakış açılarının mukayesesini yapar.
3 Nebiîm ve Ketubîm’i teşkil eden kitapları genel içerikleri ve ana söylemleri bağlamında tanır; Yahudilikte sözlü dini edebiyatı, tarihi gelişimi ve ayırıcı vasıflarını kavrar.
4 Teşekkülü, bölümleri, muhtevası, çeşitleri açısından Talmud yorumları yapar; Ortaya çıkışı, öğretileri ve tarihi seyri gibi farklı açılardan Kabala ve Yahudi mistisizmini değerlendirir.
5 İslam âlimlerine göre Tevrat’ın tahrifi hususundaki farklı görüşlerin tasnif, sentez ve eleştirisini yapar; Hz. Davud ve Mezmurların Yahudilikteki yeri, önemi ve dini hayata etkilerini değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Ders, Yahudilikte vahiy, peygamberlik ve kutsal metin anlayışını detaylı bir şekilde inceler ve bunları diğer dinlerin vahiy, peygamberlik ve kutsal metin anlayışlarıyla karşılaştırma fırsatı sunar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kutsal kitap külliyatı hakkında genel bilgi. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
2 Yazılı dini edebiyat: Tanah ve bölümleri. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
3 Tevrat’ın mahiyeti, vahyi ve yazılması. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
4 Tevrat’ın bölümleri ve incelenmesi. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
5 Bugünkü Tevrat’ın teşekkülü. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
6 Ezra ve Tevrat’ın yeniden yazılması. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
7 Klasik ve çağdaş Yahudilikte Tevrat’a bakış. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
8 Nebiîm’i teşkil eden kitaplar. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
9 Ketubîm’i teşkil eden kitaplar. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
10 Yahudilik’te sözlü dini edebiyat. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
11 Talmud’un teşekkülü, bölümleri, muhtevası, Babil ve Kudüs Talmudu. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
12 Kabbala ve Yahudi Mistisizmi Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
13 İslam alimlerine göre Tevrat’ın tahrifi meselesi. Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur
14 Hz. Davud ve Mezmurlar Ders Anlatımı; Seminer ve Tartışma; Problem Tabanlı Öğrenme (PBL); Vaka Çalışması; Eleştirel Okuma ve Analiz; Proje Tabanlı Öğrenme; Karşılaştırmalı Analiz; Saha Çalışması. Yoktur

1. Ö.Faruk Harman, Metin Muhteva ve Kaynak Açısından Yahudi Kutsal Kitapları 2. Baki Adam, Yahudi kaynaklarına Göre Tevrat 3. Richard Elliott Friedman, Kitabı Mukaddes’i Kim Yazdı? 4. Maurice Buccaille, Müsbet İlim Yönünden 5. Tevrat, İnciller ve Kur’an 6. Kitabı Mukaddes Şirketi Zebur(Mezmurlar)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 2 14 28
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek