Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL508 | ÇAĞDAŞ DİN EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çağdaş din eğitimi yaklaşımları gerek ülkemizdeki gerek dünya ülkelerindeki değişim ve gelişmeler dikkate alınarak incelenecek, bireyin din eğitimi yaklaşımları konusunda kapsayıcı bir vizyon kazanması sağlanacaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Çağdaş din eğitimi yaklaşımları hakkında kapsayıcı bir vizyona sahip olur. |
2 | Küreselleşen dünyada karşılaşılan sorunları din eğitiminin bütüncül ve kapsayıcı bakış açısıyla ele alır. |
3 | Günümüz dünyasında karşılaşılan problemleri din eğitimi açısından ele alıp değerlendirme ve çözüme kavuşturma konusunda vizyon sahibi olur. |
4 | Yapılandırmacı yaklaşım, çok kültürcülük ve din eğitimi konusunda bilgi sahibi olur. |
5 | Hoşgörü eğitim, çevre eğitimi, ölüm eğitim vb. çağdaş din eğitim konularında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çağdaş din eğitim yaklaşımları teorik olarak ele alınıp incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme, çokkültürcülük ve din eğitimi | ||
2 | Dini çoğulculuk ve din eğitimi | ||
3 | Yapılandırmacı yaklaşım ve din öğretimi | ||
4 | Vatandaşlık eğitimi ve din eğitimi | ||
5 | Bakıma muhtaç (engelli) bireylere hizmet verenlerin dini değerler eğitimi | ||
6 | Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında barış eğitimi | ||
7 | Ruh sağlığı ve din eğitimi | ||
8 | Kendini gerçekleştirme ve din eğitimi | ||
9 | Kültürlerarası din eğitimi çalışmaları | ||
10 | Sosyal medya ve din eğitimi | ||
11 | Sıkıntılı durumlarda (afet, salgın, ölüm vb.) başa çıkma becerileri kazandırmada din eğitimi | ||
12 | Öz düzenleme becerileri ve din eğitimi | ||
13 | Farklılaştırılmış din eğitimi | ||
14 | Stresle Başa Çıkma Becerileri ve Din Eğitimi |
1. Köylü, M. (2014). Din Eğitiminde Çağdaş Konular: İstanbul, DEM. 2. Ayhan, H. vd. (2004). Din ve Ahlak Eğitim ve Öğretimine Yeni Yaklaşımlar: İstanbul, DEM. 3. Demir, Ö. (2019). Değerler Etkileşiminde Kendini Gerçekleştirme: Ankara, İlahiyat Yayınları. 4. Demir, Ö. (2021).Farklılaştırılmış Din Öğretimi: Ankara, İlahiyat Yayınları. 5. Yorulmaz, B. (2016). Sinema ve Din Eğitimi: İstanbul, DEM. 6. Ed. Çakmak, A., Hendek, A. (2021). Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: İstanbul, DEM. 7. Yılmaz, H. (2019). Din Eğitimi ve Sosyal Barış: İstanbul, DEM. 8. Musayev, İ. (2016). Engelli Bireylerin Din ve Değerler Eğitimi: İstanbul, C Planı Yayınları. 9. Köylü, M., Turan, İ. (2020). Karşılaştırmalı Din Eğitimi: Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. 10. Okumuşlar, M. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşım ve Din Eğitimi: Konya, Yediveren.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |