GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDBYL508 ÇAĞDAŞ DİN EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çağdaş din eğitimi yaklaşımları gerek ülkemizdeki gerek dünya ülkelerindeki değişim ve gelişmeler dikkate alınarak incelenecek, bireyin din eğitimi yaklaşımları konusunda kapsayıcı bir vizyon kazanması sağlanacaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen


1 Çağdaş din eğitimi yaklaşımları hakkında kapsayıcı bir vizyona sahip olur.
2 Küreselleşen dünyada karşılaşılan sorunları din eğitiminin bütüncül ve kapsayıcı bakış açısıyla ele alır.
3 Günümüz dünyasında karşılaşılan problemleri din eğitimi açısından ele alıp değerlendirme ve çözüme kavuşturma konusunda vizyon sahibi olur.
4 Yapılandırmacı yaklaşım, çok kültürcülük ve din eğitimi konusunda bilgi sahibi olur.
5 Hoşgörü eğitim, çevre eğitimi, ölüm eğitim vb. çağdaş din eğitim konularında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çağdaş din eğitim yaklaşımları teorik olarak ele alınıp incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Küreselleşme, çokkültürcülük ve din eğitimi
2 Dini çoğulculuk ve din eğitimi
3 Yapılandırmacı yaklaşım ve din öğretimi
4 Vatandaşlık eğitimi ve din eğitimi
5 Bakıma muhtaç (engelli) bireylere hizmet verenlerin dini değerler eğitimi
6 Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında barış eğitimi
7 Ruh sağlığı ve din eğitimi
8 Kendini gerçekleştirme ve din eğitimi
9 Kültürlerarası din eğitimi çalışmaları
10 Sosyal medya ve din eğitimi
11 Sıkıntılı durumlarda (afet, salgın, ölüm vb.) başa çıkma becerileri kazandırmada din eğitimi
12 Öz düzenleme becerileri ve din eğitimi
13 Farklılaştırılmış din eğitimi
14 Stresle Başa Çıkma Becerileri ve Din Eğitimi

1. Köylü, M. (2014). Din Eğitiminde Çağdaş Konular: İstanbul, DEM. 2. Ayhan, H. vd. (2004). Din ve Ahlak Eğitim ve Öğretimine Yeni Yaklaşımlar: İstanbul, DEM. 3. Demir, Ö. (2019). Değerler Etkileşiminde Kendini Gerçekleştirme: Ankara, İlahiyat Yayınları. 4. Demir, Ö. (2021).Farklılaştırılmış Din Öğretimi: Ankara, İlahiyat Yayınları. 5. Yorulmaz, B. (2016). Sinema ve Din Eğitimi: İstanbul, DEM. 6. Ed. Çakmak, A., Hendek, A. (2021). Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: İstanbul, DEM. 7. Yılmaz, H. (2019). Din Eğitimi ve Sosyal Barış: İstanbul, DEM. 8. Musayev, İ. (2016). Engelli Bireylerin Din ve Değerler Eğitimi: İstanbul, C Planı Yayınları. 9. Köylü, M., Turan, İ. (2020). Karşılaştırmalı Din Eğitimi: Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. 10. Okumuşlar, M. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşım ve Din Eğitimi: Konya, Yediveren.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Makale Kritik Etme 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek