Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalına ilk defa 2016-2017 eğitim-öğretim yılında; tezli yüksek lisans programına 24 öğrenci almak üzere eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programları öğrenci kabulüne başlamıştır.
Beden eğitimi ve spor anabilim dalının amacı; beden eğitimi ve spora ilişkin konuları analiz edebilme, sorgulama ve araştırma yapma, öngörüde bulunma ve doğru karar alma süreçleri için gerekli temel bilgi ve becerileri aktarmaktır. Eğitimleri sırasında öğrenciler, bilimsel ilkeler çerçevesinde gerekli çalışmaları yapmak zorundadır. Beden eğitimi ve spor alanında verimli sistemlerin tasarlanması, nitelikli eleman yetiştirilmesi, gelişen spor teknolojisi olanaklarının tanıtılması, ülke genelinde beden eğitimi ve sporun gelişmesi amaçlanmaktadır. Böylece uygulanan eğitim programlarına katılan öğrencinin; insan organizmasının yapısını, işleyişini ve davranışlarını bilen, Türk spor örgütünü tanıyan ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilen, öğretmenlik ve antrenörlük niteliklerine sahip bir eleman olması amaçlanmaktadır. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı öğrencilere, Doktora (Ph.D.) derecelerine erişmeye olanak tanımaktadır.
Doktora
Enstitülerin Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili herhangi bir Anabilim Dalı/Programında tezli yüksek lisans yapmış olmak ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları ve Spor Bilimleri Fakültelerinin herhangi bir bölümünden lisans mezunu olmak. Spor Bilimleri alanı dışındaki Fakültelerden yüksek lisans derecesine sahip adaylar için Bilimsel Hazırlık Programı uygulanmaktadır. Başvuruda bulunacak adayların; yüksek lisans mezuniyet not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2.75 veya muadili bir puana sahip olması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavına (ALES) girmiş olması ve bu sınavdan Sayısal, Sözel ve Eşit Ağırlık puan türünün birinden en az 65 puan almış olması gereklidir (ALES Sonuç Belgesinin geçerlilik süresi beş (5) yıldır.). Tezli yüksek lisans sonrası ve temel tıp bilimleri doktora programlarına başvurularda adayların anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puana veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmaları gerekir. ALES puanının %50’si, tezli yüksek lisans mezuniyet notunun %20’si, bilimsel değerlendirme sınav notunun %30’u (yazılı %15 + sözlü %15) dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. Değerlendirme sonucu 60 puanın altında olan veya 60 puan ve üzerinde bir puana sahip olduğu halde bilimsel değerlendirme sınav puanı 50 puanın altında olan adaylar başarısız sayılır. Ön Eleme Kriterleri ve Hesaplamalar: Başvuru sayısının ilan edilen kontenjanın 3 (üç) katından fazla olması halinde ön eleme yapılacak olup belirlenen kontenjan sayısının 3 (üç) katı aday bilimsel değerlendirme sınavına katılacaktır. Ön Eleme Puanı: ALES puanının %60’ı+ yüksek lisans mezuniyet notunun %40’ı alınarak hesaplanacaktır.
(1) Bir öğrencinin yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler danışmanın görüşü, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurul kararı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla öğrencinin kayıtlı olduğu programa transfer edilebilir. (2) Yatay geçişler hariç, bir lisans/yüksek lisans programını tamamlamada kullanılan kredili dersler, başka bir yüksek lisans/doktora/sanatta yeterlik programına transfer edilemez. (3) Lisansüstü programlarda ders transferi eşdeğer programlar arasında yapılır. Ancak dersin transfer edilebilmesi için öğrencinin önceden kayıtlı olduğu programdan ilişiğinin kesilmiş olması gerekir. (4) Öğretim üyesi yetiştirme programı kapsamında yatay geçişle gelen öğrencilerden yüksek lisans programında tez aşamasında olanlar ile doktora/sanatta yeterlik programında yeterlik sınavında başarılı olanların daha önce aldıkları derslerin saydırılmasında danışmanın görüşü, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurul kararı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunca karar verilir. (5) Diğer lisansüstü programlardan alınan derslerin muaf olarak sayılabilmesi için; muafiyet talebinde bulunulan dersin/derslerin başarı notunun, 23.’üncü maddenin beşinci fıkrasında belirlenen harf notu veya karşılığı olması gerekir. Lisansüstü programlarda başarılı/başarısız olarak değerlendirilen ders/dersler için yüksek lisans programları için en az CB, doktora programı için en az BC harf notu veya karşılığı aranmadan başarılı olanlar bu derslerden muaf sayılabilir.
(1) Doktora programı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçmeli dersler ile seminer ve uzmanlık alan dersi, doktora yeterlik ve tez önerisi ile tez çalışmasından oluşur. (2) Doktora programı, a) Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 7 ders, seminer dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. b) Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de on dört ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. (3) Doktora programına lisans derecesiyle kabul edilen öğrenciler, almaları gereken on dört dersin en çok onunu ilk iki yarıyılda alabilirler. (4) Doktora öğrencisinin yapacağı seminerler ile öğrencinin lisans ve yüksek lisans eğitiminde başarılı olduğu dersler doktora ders yüküne ve kredisine sayılmaz. (5) Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz.
Beden eğitimi ve spor anabilim doktora programının amacı, beden eğitimi ve spora ilişkin konuları analiz edebilme, sorgulama ve araştırma yapma, öngörüde bulunma ve doğru karar alma süreçleri için gerekli temel bilgi ve becerileri aktarmaktır. Eğitimleri sırasında öğrenciler bilimsel ilkeler çerçevesinde gerekli çalışmaları yapmak zorundadır. Beden eğitimi ve spor alanında verimli sistemlerin tasarlanması, nitelikli eleman yetiştirilmesi, gelişen spor teknolojisi olanaklarının tanıtılması, ülke genelinde beden eğitimi ve sporun gelişmesi amaçlanmaktadır. Böylece uygulanan eğitim programlarına katılan öğrencinin; insan organizmasının yapısını, işleyişini ve davranışlarını bilen, Türk spor örgütünü tanıyan ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilen, öğretmenlik ve antrenörlük niteliklerine sahip bir eleman olması amaçlanmaktadır. Sağlık Bilimleri Enstitüsünün eğitsel amaçları doğrultusunda Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı öğrencilere minimum 2 ve 4 yıllık eğitim dönemlerinden sonra Yüksek Lisans (M.Sc.) ve Doktora (Ph.D.) derecelerine erişmeye olanak tanımaktadır. Eğitimleri sırasında öğrenciler bilimsel ilkeler çerçevesinde kuramsal ve deneysel çalışmalar yapmak zorundadır.
1 | Beden Eğitimi ve Spor alanında öğretim, araştırma ve uygulama konularında evrensel düzeyde bilim insanı niteliklerini taşıyan, özgün bir araştırmayı bağımsız planlayıp yürütebilen, elde ettiği yeni bilgileri bilimin ve insanlığın yararına sunabilen, bilim felsefesi ve etiğini kavramış, konusunda ulusal ve uluslararası politikalara katkı sağlayan, bilgili, aydın, yeterli ve yetkin bilim doktoru yetiştirmektir. |
2 | Alanı ile ilgili gelişme ve problemlerin farkında olur ve bu problemleri çözebilecek araştırma projeleri tasarlayıp yürütebilir. |
3 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini beden eğitimi ve spor alanında geliştirebilir. |
4 | Mesleki sorumluluklarının farkında olur ve doğru iş alışkanlıkları ve tutum geliştirir. |
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken beden eğitimi ve spor anabilim dalı doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedir. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan bireyler ise birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedir.
Doktora sonrası programlara başvurabilir.
(1) Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sonu sınav puanının da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. (2) Öğrencilere, aldıkları her ders, tez, sergi, proje ve benzeri çalışmaları için bu maddenin beşinci fıkrasında belirtilen harf notlarından biri yarıyıl sonu ders notu olarak öğretim elemanı tarafından verilir. (3) Seminer, uzmanlık alan ve tez çalışması dersleri ile diğer kredisiz olarak alınan derslerin değerlendirmesi başarılı ya da başarısız şeklinde yapılır. Kredili derslere devam şartını yerine getirmeyen öğrenciler devamsız olarak değerlendirilir. (4) Başarı notu yüksek lisans için en az CB, doktora/sanatta yeterlik için ise en az BC’dir. (5) Puanların dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken YÖK not dönüşüm tablosu esas alınır. Ders notu değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır: Tablo 1: Ders Notu Değerlendirmesi Katsayı Başarı Notu Başarı Derecesi (Yüksek Lisans) Başarı Derecesi (Doktora/ Sanatta Yeterlik) 100’lük Not Karşılığı 4,00 AA YT YT 100 - 93,00 3,70 AB YT YT 92,99 - 83,66 3,30 BA YT YT 83,65 - 76,66 3,00 BB YT YT 76,65 - 69,66 2,70 BC YT YT 69,65 - 60,33 2,30 CB YT YZ 60,32 - 53,33 2,00 CC YZ YZ 53,32 - 46.33 1,70 CD YZ YZ 46,32 - 37,00 1,30 DC YZ YZ 36,99 - 30,00 1,00 DD YZ YZ 29,99 - 20,00 0,00 FF YZ YZ 19,99 - 00,00 (6) Yeterlik veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kâğıt ortamında ve eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması, soru bankasının oluşturulması, sınav sorularının kâğıt ortamında veya elektronik ortamda saklanması ile soru bankasının ve sınav güvenliğinin sağlanmasına ilişkin hususlar YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılır.
(1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan öğrencinin Enstitü ve Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir. (5) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya CB, CC, CD, DC, DD, FF, YZ harf notu aldığı veya devamsız (DZ) olduğu dersi/dersleri bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
Tam Zamanlı
Adres: Atatürk Yolu 7. Km Bilal Şahin Batı Kampüsü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası 66100 Yozgat Tel: 0354 242 10 32-33 Faks: 0354 242 10 56 E-Posta: lee@bozok.edu.tr lee@yobu.edu.tr
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Doktora Programından mezun olan öğrencilerimiz, öncelikli olarak beden eğitimi ve spor yüksekokulları, spor bilimleri fakültesi ve spor teknolojisi alanından eğitim veren üniversitelerde akademik pozisyonlarda görev alabilirler.
1 | Önceki öğrenmelerine dayalı olarak, beden eğitimi ve spor alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlar yapma becerisine sahip olur. |
2 | Beden eğitimi ve spor alanının, diğer disiplinlerle ilişkisini kullanarak karmaşık fikirleri analiz edip sentezleyebilir ve uzmanlık bilgisiyle özgün sonuçlara varabilir. |
3 | Yenilikçi bilimsel yöntemler geliştirerek veya mevcut yöntemleri farklı alanlara uygulayarak yayınlanabilir özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunur. |
4 | Alanı ile ilgili bilimsel makaleler yayınlayarak ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde bilginin sınırlarını genişletir. |
5 | Alanı ile ilgili çalışmaları, bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütme becerisine sahiptir. |
6 | Alanı ile ilgili çalışmalarda liderlik yapma, sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir. |
7 | Alanı ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
8 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
9 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
10 | Alanı ile ilgili çalışmalarda ulusal ve uluslararası düzeydeki farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
11 | İlgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak, alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır. |
12 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözümler üreterek, alanıyla ilgili değerlerin ulusal ve uluslararası düzeyde gelişimini destekler. |
13 | Yeterlilik ve eksikliklerin farkında olarak, öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. |
14 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisine sahiptir. |
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR601 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDRSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DER GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | 15 | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR604 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
BEDRSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | 15 | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR605 | Türkçe | YETERLİK ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR602 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BEDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
BEDRSDG-I - SEÇMELİ DER GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR603 | Türkçe | SPORDA İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR607 | Türkçe | ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR608 | Türkçe | İLERİ ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR609 | Türkçe | SEÇKİN SPORCU BESLENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR610 | Türkçe | İLERİ FONKSİYONEL ANATOMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR611 | Türkçe | SPORDA GELİŞMİŞ PERFORMANS TESTLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR612 | Türkçe | TÜRK KÜLTÜRÜ VE SPOR TARİHİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR613 | Türkçe | SPORDA KULÜP FEDERASYON VE ÜST KURULUŞ YAPILARI VE İŞLEYİŞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR615 | Türkçe | SPORDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR616 | Türkçe | SPORDA PAZARLAMA VE SPONSORLUK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR617 | Türkçe | SPOR PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR618 | Türkçe | SPORDA BECERİ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR619 | Türkçe | GELİŞİM VE ÖĞRENME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR620 | Türkçe | SPOR SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR621 | Türkçe | EGZERSİZ VE REHABİLİTASYON TEDAVİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR622 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİNDE İŞLETME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR623 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK İLKELERİ VE ANTRENÖR SPORCU İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR624 | Türkçe | EGZERSİZDE METABOLİK VE ISI ADAPTASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR625 | Türkçe | EGZERSİZE KARDİYOVASKÜLER UYUMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR626 | Türkçe | ZİHİNSEL ANTRENMAN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR627 | Türkçe | EGZERSİZE ENDOKRİNOLOJİK ADAPTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR628 | Türkçe | ÖZEL ANTRENMAN TEORİ VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR629 | Türkçe | HAREKET ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR630 | Türkçe | SPORDA KİNESİYOLOJİK ANALİZLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR631 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR632 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR633 | Türkçe | OLİMPİK HAREKET TARİHİ FELSEFESİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR634 | Türkçe | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR635 | Türkçe | İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BEDR603 | Türkçe | SPORDA İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR607 | Türkçe | ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR608 | Türkçe | İLERİ ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR609 | Türkçe | SEÇKİN SPORCU BESLENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR610 | Türkçe | İLERİ FONKSİYONEL ANATOMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR611 | Türkçe | SPORDA GELİŞMİŞ PERFORMANS TESTLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR612 | Türkçe | TÜRK KÜLTÜRÜ VE SPOR TARİHİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR613 | Türkçe | SPORDA KULÜP FEDERASYON VE ÜST KURULUŞ YAPILARI VE İŞLEYİŞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR614 | Türkçe | SPORDA MAÇ ANALİZLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR615 | Türkçe | SPORDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR616 | Türkçe | SPORDA PAZARLAMA VE SPONSORLUK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR617 | Türkçe | SPOR PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR618 | Türkçe | SPORDA BECERİ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR619 | Türkçe | GELİŞİM VE ÖĞRENME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR620 | Türkçe | SPOR SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR621 | Türkçe | EGZERSİZ VE REHABİLİTASYON TEDAVİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR622 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİNDE İŞLETME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR623 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK İLKELERİ VE ANTRENÖR SPORCU İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR624 | Türkçe | EGZERSİZDE METABOLİK VE ISI ADAPTASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR625 | Türkçe | EGZERSİZE KARDİYOVASKÜLER UYUMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR626 | Türkçe | ZİHİNSEL ANTRENMAN | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR627 | Türkçe | EGZERSİZE ENDOKRİNOLOJİK ADAPTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR628 | Türkçe | ÖZEL ANTRENMAN TEORİ VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR629 | Türkçe | HAREKET ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR630 | Türkçe | SPORDA KİNESİYOLOJİK ANALİZLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR631 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR632 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR633 | Türkçe | OLİMPİK HAREKET TARİHİ FELSEFESİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR634 | Türkçe | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BEDR635 | Türkçe | İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |