GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR607 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Doktora öğrencilerinin, ileride alanlarında yapacakları öğretim çalışmalarında kendilerine gerekli olacak temel eğitim öğretim, bilgi ve becerilerini kazandırmak.


Bölüm Öğretim Üyeleri


1 Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,
2 Eğitim programını oluşturan öğeleri ve özelliklerini açıklayabilme;
3 Program geliştirme sürecini açıklayabilme;
4 Öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanıma ve açıklayabilme;
5 Öğretimde etkin iletişime uygun ortam hazırlama, araç-gereç seçme ve kullanma becerilerini kazandırma ;

Birinci Öğretim


Ön koşulu yoktur.


Yok.


1.Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar. 2.Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar Eğitim programlarının temel öğeleri 3 Program geliştirme süreci 4 Öğretim stratejileri 5 Öğretim yöntem ve teknikleri- I 6 Öğretim yöntem ve teknikleri- II 7 İletişim, Ortam, Araç ve gereçler 8 Planlama,Önemi, yüksek öğretimde plan hazırlama 9 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve Ölçekler 10 Ölçme araçlarının özellikleri, geçerlik, güvenirlik, nesnellik, ayırtedicilik, kullanışlılık 11 Nesnelliği yeterince sağlanabilen test teknikleri 12 Nesnelliği yeterince sağlanamayan test teknikleri 13 Sınavların hazırlanması, uygulanması ve puanlanması süreci 14 Puanların nota dönüştürülmesi, Mutlak ve Bağıl değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
2 Eğitim programlarının temel öğeleri Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
3 Program geliştirme süreci Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
4 Öğretim stratejileri Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
5 Öğretim yöntem ve teknikleri- I Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
6 Öğretim yöntem ve teknikleri- II Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
7 İletişim, Ortam, Araç ve gereçler Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
8 Öğretim Yöntem ve Teknikleri III Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
9 Öğretim Sürecinin Geliştirilmesi Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
10 Geri Bildirim ve Düzeltme Süreçleri Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
11 Eğitimde Teknoloji Kullanımı Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
12 Formatif ve Summatif Değerlendirme Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
13 Öğrenme Materyalleri ve Kaynakları Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok
14 Genel Değerlendirme ve Gelecek Planlaması Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi Yok

Demirel, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirmeı 2005, Ankara. Pegem Yayıncılık Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010,Ankara. Pegem Yayıncılık Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara. Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel Turgut, M. Fuat., Baykul, Yaşar. Ölçekleme Teknikleri, ÖSYM yayınları, 1992-1 Ankara Tan, Şeref. Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. 2011, Ankara Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. 1998 Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 60
Quiz 1 20
Soru-Yanıt 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Quiz 2 3 6
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 3 3 9
Beyin Fırtınası 1 1 1
Makale Yazma 4 3 12
Makale Kritik Etme 4 3 12
Bireysel Çalışma 2 3 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
Okuma 5 3 15
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 2 3
ÖÇ 2 3 5 3 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4 3
ÖÇ 3 3 5 5 4 3 3 4 5 5 4 5 4 3 4
ÖÇ 4 3 3 4 4 3 4 5 4 3 4 4 4 3 3
ÖÇ 5 3 4 5 4 4 3 5 5 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek