Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDR607 | ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Doktora öğrencilerinin, ileride alanlarında yapacakları öğretim çalışmalarında kendilerine gerekli olacak temel eğitim öğretim, bilgi ve becerilerini kazandırmak.
Bölüm Öğretim Üyeleri
1 | Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, |
2 | Eğitim programını oluşturan öğeleri ve özelliklerini açıklayabilme; |
3 | Program geliştirme sürecini açıklayabilme; |
4 | Öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanıma ve açıklayabilme; |
5 | Öğretimde etkin iletişime uygun ortam hazırlama, araç-gereç seçme ve kullanma becerilerini kazandırma ; |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
Yok.
1.Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar. 2.Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar Eğitim programlarının temel öğeleri 3 Program geliştirme süreci 4 Öğretim stratejileri 5 Öğretim yöntem ve teknikleri- I 6 Öğretim yöntem ve teknikleri- II 7 İletişim, Ortam, Araç ve gereçler 8 Planlama,Önemi, yüksek öğretimde plan hazırlama 9 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve Ölçekler 10 Ölçme araçlarının özellikleri, geçerlik, güvenirlik, nesnellik, ayırtedicilik, kullanışlılık 11 Nesnelliği yeterince sağlanabilen test teknikleri 12 Nesnelliği yeterince sağlanamayan test teknikleri 13 Sınavların hazırlanması, uygulanması ve puanlanması süreci 14 Puanların nota dönüştürülmesi, Mutlak ve Bağıl değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
2 | Eğitim programlarının temel öğeleri | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
3 | Program geliştirme süreci | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
4 | Öğretim stratejileri | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
5 | Öğretim yöntem ve teknikleri- I | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
6 | Öğretim yöntem ve teknikleri- II | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
7 | İletişim, Ortam, Araç ve gereçler | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
8 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri III | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
9 | Öğretim Sürecinin Geliştirilmesi | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
10 | Geri Bildirim ve Düzeltme Süreçleri | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
11 | Eğitimde Teknoloji Kullanımı | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
12 | Formatif ve Summatif Değerlendirme | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
13 | Öğrenme Materyalleri ve Kaynakları | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
14 | Genel Değerlendirme ve Gelecek Planlaması | Anlatım Yöntemi-Soru-Cevap Yöntemi-Problem Çözme Yöntemi | Yok |
Demirel, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirmeı 2005, Ankara. Pegem Yayıncılık Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010,Ankara. Pegem Yayıncılık Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara. Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel Turgut, M. Fuat., Baykul, Yaşar. Ölçekleme Teknikleri, ÖSYM yayınları, 1992-1 Ankara Tan, Şeref. Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. 2011, Ankara Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. 1998 Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 60 |
Quiz | 1 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 4 | 3 | 12 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |