GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR634 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Eğitim ve öğretim sürecinde başarılı olmaları için öğrencilere en uygun yöntem ve tekniğin seçimi ve en ideal şekilde uygulanması konusunda yeterlilik kazandırmak


Bölüm öğretim üyeleri


1 Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2 Öğretim programının ögelerini ve içerik çeşitlerini açıklayıp örneklendirebilir
3 Öğretim stratejilerini açıklayabilir.
4 Etkili öğretim, Anlamlı öğrenme, Aktif öğrenme, kuramları ve modellerini açıklayabilir ve de eğitim sürecinde uygulayabilir.
5 Öğretim yöntemlerini açıklayabilir ve uygulayabilir

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Öğrenciler sağlıklı ve kalıcı öğrenme gerçekleşebilmesi için ilkeler, programlar, stratejiler, kuramlar, yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olurlar ve öğrendiklerini uygulama becerisi kazanırlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğretim ilke ve yöntemleri temel kavramlar analizi Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
2 Öğretim İlkeleri Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
3 Öğrenme/öğretim stratejileri Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
4 Öğrenme Stilleri Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
5 Öğretim Yöntemleri (Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap Yöntemi) Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
6 Öğretim Yöntemleri (Gözlem Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi) Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
7 Öğretim Yöntemleri (Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi, Örnek Olay İnceleme Yöntemi Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
8 Öğretim Yöntemleri (Gösterip Yaptırma Yöntemi, Yaratıcı Drama/Rol Oynama Yöntemi) Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
9 Beden Eğitimi ve Sporda kullanılan özel öğretim yöntemleri Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
10 Öğretim Teknikleri Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
11 Günlük ders planı hazırlanması Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
12 Ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlama Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
13 Dersin genel değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok
14 Dersin genel değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yok

Küçükahmet, L. (1995) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Kitabevi. Karaağaçlı, M. (2005), Öğretimde Yöntemler ve Yaklaşımlar, Ankara: Pelikan Yayıncılık. Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Ekinoks. Ocak, G. (Editör) (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2011). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi. Hesapcıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları. Senemoğlu, Nuray (2012). Gelişim ve Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Bilal Duman (Editör) (2013). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık. Erginer, E. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri Uygulamalı Bir Çalışma, Ankara: Pegem Yayıncılık. Tan, Ş. (2019). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 60
Soru-Yanıt 1 10
Bireysel Çalışma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 5 5 25
Makale Yazma 5 5 25
Makale Kritik Etme 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 4 5 1 3 4 5 4 1 2 2 1 1
ÖÇ 2 3 4 2 4 5 1 3 4 5 4 1 2 2 1 1
ÖÇ 3 2 4 4 4 5 1 3 4 5 4 1 2 2 1 1
ÖÇ 4 3 4 3 4 5 1 3 4 5 4 1 2 2 1 1
ÖÇ 5 2 4 3 4 5 1 3 4 5 4 1 2 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek