Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDR611 | SPORDA GELİŞMİŞ PERFORMANS TESTLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel uygunlukla ilgili temel kavramları öğrenip, fiziksel uygunluğun ölçülmesi aşamasında gerekli olan temel kavramları ve becerileri anlayıp gösterebilirler. Ders kapsamında fiziksel uygunluk kavramları, ölçüm yöntemleri, araçları ve temel ölçüm teknikleri ele alınarak, öğrencilerin bu alanda pratik yapmaları sağlanacaktır.
Prof. Dr. Alpaslan Kartal
1 | • Fiziksel uygunluk ve öğelerini tanımlayabilir ve anlayabilir. |
2 | • Esnekliği ölçebilir ve değerlendirebilir. |
3 | • Anaerobik uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir. |
4 | • Kassal uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir. |
5 | • Aerobik uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir. |
6 | • Vücut komposizyonunu ölçebilir ve değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fiziksel uygunlukla ilgili temel kavramları öğrenebilir ve fiziksel uygunluğun ölçülmesi aşamasında gerekli olan temel kavramları ve becerileri anlayıp, gösterebilirler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel uygunluk ve sağlığa giriş | ||
2 | Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması | ||
3 | Fiziksel uygunluğun öğeleri: Kardiovasküler dayanıklılık | ||
4 | Kassal kuvvet ve dayanıklılık | ||
5 | Esneklik | ||
6 | Vücut kompozisyonu | ||
7 | Anaerobik güç ve kapasite | ||
8 | Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesinde Ergojenik Yardımcılar | ||
9 | Fiziksel uygunluk ve zihinsel sağlık | ||
10 | Egzersiz reçetesi prensipleri | ||
11 | Egzersiz reçetesi prensipleri | ||
12 | Sunum | ||
13 | Sunum | ||
14 | Genel Değerlendirme ve Tekrar |
Özer, Kamil (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Heyward, V. (1991). Advanced FitnessAssessmentandExercisePresciption. Champaign IL: Human Kinetics. AerobicsandFitnessAssociation of America (1997). FitnessTheoryandPractice. Jordan Peg (Ed). ReebokUnivesityPress, Stoughton, MA Zorba, E. (1999). Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |