GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR616 SPORDA PAZARLAMA VE SPONSORLUK Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Spor ve sportif olayların başarısı ve devamlılığı için önemli olan pazarlama ve sponsorluk kavramlarını hakkında bilgilendirme yapmak, bu kavramların günümüz şartları için önemini vurgulamaktır.


Doç. Dr. Çağdaş CAZ


1 Öğrenciler spor pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve kendine has özelliklerini tanımlar.
2 Spor pazarlaması kavramı öğrenilir.
3 Spor sponsorluğu tanımı, tarihçesi ve spor kulüpleri açısından önemi kavranır.
4 Spor sponsorluğu, spor pazarlaması kavramlarının benzer yanları, spor kulüplerine olan katkıları öğrenilir.
5 Sporda Pazarlama ve sponsorluk kapsamında bilimsel araştırma incelemesinin yapılması öğrenilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama ve sponsorluk kavramları, tarihçeleri, spor kulüpleri açısından önemleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama kavramı, tarihçesi ve spor pazarlaması kavramları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
2 Spor pazarlaması bileşenleri, sponsorluk kavramı ve tanımı Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
3 Spor sponsorluğunun gelişimi, sporda sponsorluk kavramları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
4 Sponsorluk faaliyetlerinin spora etkileri, sponsorluğun amaçları, sponsorluğun yapılma amaçları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
5 Spor sponsorluğunda dikkat edilmesi gereken unsurlar, sponsorluğun risk unsurları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
6 Spor endüstrisi ve spor pazarlaması Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
7 Spor pazarlamasında bilgi sistemi ve pazarlama Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
8 Spor pazarlama karması ve pazarlama karması özellikleri, Spor ürünü Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
9 Tutundurma: Reklam, halkla ilişkiler Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
10 Tutundurma: Kişisel satış, satış tutundurma Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
11 Spor sponsorluğu ve sinsi pazarlama Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
12 Spor yönetimi açısından spor pazarlaması ve sponsorluğu Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
13 Spor yönetiminde tüketici davranışı Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
14 Genel Tekrar soru cevap Konuların tekrarı

Argan, M. ve Katırcı, H. (2015). Spor Pazarlaması. NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK. Argan, M. (2003). SPOR SPONSORLUĞU YÖNETİMİ. DETAY YAYINCILIK.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 4 3 12
Soru-Yanıt 7 4 28
Takım/Grup Çalışması 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2 3 3 4
ÖÇ 3 5 3 2
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek