GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR618 SPORDA BECERİ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.


Öğr.Gör.Dr. Erol Baykan


1 Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilecektir.
2 Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklayabilecektir.
3 Farklı spor dallarında beceri edinimini etkileyen çevresel ve bireysel faktörleri değerlendirir.
4 Nöroplastisite kavramını sporda beceri gelişimi bağlamında analiz eder.
5 Sporda beceri transferi süreçlerini tanımlar ve bu süreçlerin verimliliğini artıracak stratejiler önerir.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beceri Öğrenimi Giriş Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
2 Motor Beceri ve Motor Öğrenme Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
3 Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
4 Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
5 Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
6 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
7 Beceri Ögreniminde Feedback-1 Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
8 Beceri Ögreniminde Feedback -2 Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
9 Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
10 Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
11 Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
12 Ögrenmeyi Kolaylaştırma Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
13 Performansı Kolaylaştırma Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
14 Farklı Beceri Öğrenimlerini Tartışma Anlatım Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok

1. Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics.2. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. 3. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics4. Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books.5. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books.6. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 3 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 4 4
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 3 1 3
Takım/Grup Çalışması 3 1 3
Beyin Fırtınası 3 3 9
Seminer 3 4 12
Makale Yazma 3 3 9
Makale Kritik Etme 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Okuma 3 4 12
Sözlü Sınav 3 1 3
Quiz için Bireysel Çalışma 3 4 12
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 4 3 4 3 3 2 4 4 3 4
ÖÇ 2 4 4 4 3 3 4 4 5 4 4 3 4 3
ÖÇ 3 4 3 4 4 4 3 4 3 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 4 4 4 5 4 1 1 2 3 3 3 4
ÖÇ 5 3 4 3 4 4 4 5 5 4 3 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek