GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR623 ANTRENÖRLÜK İLKELERİ VE ANTRENÖR SPORCU İLİŞKİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Dersin temel amacı antrenör olacak bireylerin yetki ve sorumluluklarının öğretilerek, antrenörlük mesleği hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.


Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ


1 Antrenörün çalışma yöntemlerini analiz edebilecektir.
2 Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkelerini açıklar.
3 Antrenör eğitim kurslarında yerine getirilmesi gereken şartları yorumlar.
4 Avrupa Birliğinde antrenör eğitiminin yapı taslağını ve örneğini analiz eder.
5 Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modellerini analiz eder.

Birinci Öğretim


-


-


Antrenör yetiştirme, antrenörlük kuralları ve antrenör olabilmek için gerekli olan konseptlerin, antrenör adaylarına aktarılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antrenman kavramı ve genel ilkeleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
2 Antrenörün tanımı. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
3 Antrenörün çalışma yöntemleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
4 Antrenör eğitimi. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
5 Antrenör eğitim programı. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
6 Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkeleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
7 Antrenör eğitiminin kademeleri ve ilkeleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
8 Antrenör eğitim kurslarında yerine getirilmesi gereken şartlar. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
9 Antrenör eğitim kurslarına katılacaklarda aranan şartlar. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
10 Antrenör eğitim programındaki dersler ve içerikleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
11 Avrupa Birliği'nde antrenör eğitiminin yapı taslağı ve örneği. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
12 Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
13 Diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri. Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok
14 Genel tekrar Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Yok

Bompa, T. O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Willardson, J. M., (2007). Core Stability Training for Healty Athletes: A Different Paradigm for Fitness Professionals. Strength and Conditioning Research. 29:6, 42-49. Haff, G. Gregory, and N. TravisTriplett, eds. Essentials of Strength Training and Conditioning 4th edition. Human kinetics, 2015.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 2 2 4
Quiz 3 3 9
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 1 1 1
Beyin Fırtınası 1 3 3
Makale Yazma 3 3 9
Makale Kritik Etme 3 3 9
Bireysel Çalışma 2 3 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 2 4
Okuma 3 3 9
Quiz için Bireysel Çalışma 3 3 9
Ev Ödevi 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 3 4 4 4 4 3 3 3 4 4 4 5
ÖÇ 2 4 4 3 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3 4
ÖÇ 3 5 5 5 4 3 3 3 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 3 3 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek