Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDR633 | OLİMPİK HAREKET TARİHİ FELSEFESİ VE GELECEĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
"Antik olimpiyat oyunları ve insan ideali, modern olimpizm, olimpik hareket ve olimpiyat oyunlarının anlamı, tüm boyutları ile Fair Play felsefesi"
Dr. Mehmet Güçlü
1 | Olimpiyat oyunlarını, tarihsel gelişimini, günümüzdeki uygulamalarını, önemini ve yerini, Fair Play felsefesinin tüm boyutları ile anlama ve açıklayabilme |
2 | Olimpik hareketin tarihsel gelişimini ve bu süreçteki önemli dönüm noktalarını analiz eder. |
3 | Olimpik hareketin temel felsefi ilkelerini değerlendirir ve bu ilkelerin modern spor üzerindeki etkilerini tartışır. |
4 | Olimpik hareketin sosyal ve politik etkilerini, küresel bağlamda ele alır. |
5 | Olimpik hareketin gelecekteki yönelimlerini ve olası gelişim alanlarını öngörür. |
Birinci Öğretim
yok
yok
"Modern olimpik hareketin ve uluslararası olimpiyat komitesinin kuruluşu, olimpizmin felsefi dayanakları, olimpik antlaşmanın temel prensipleri, olimpik kongreler ve uluslararası olimpik akademi, Türkiye’de olimpik hareketin kuruluşu, Türkiye’nin modern olimpiyatlara katılımı, olimpik hareket ve Fair Play, olimpik hareketin karşı karşıya olduğu problemler. Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi, Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri"
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Olimpiyatların doğuşu, tarihsel gelişimi ve modern olimpiyat anlaşıyışı | Anlatım Yöntemi | Yok |
2 | "Olimpzim ve Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi " | Anlatım Yöntemi | Yok |
3 | Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri | Anlatım Yöntemi | Yok |
4 | "Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları " | Anlatım Yöntemi | Yok |
5 | Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler | Anlatım Yöntemi | Yok |
6 | Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri | Anlatım Yöntemi | Yok |
7 | Olimpizm ve Fair Play | Anlatım Yöntemi | Yok |
8 | Fair Play ve Eğitim | Anlatım Yöntemi | Yok |
9 | "Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları " | Anlatım Yöntemi | Yok |
10 | Geleneksel Türk sporlarında Fair Play anlayışı | Anlatım Yöntemi | Yok |
11 | "Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı " | Anlatım Yöntemi | Yok |
12 | Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri | Anlatım Yöntemi | Yok |
13 | Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar | Anlatım Yöntemi | Yok |
14 | Fair Play’den sorumlu referans grupları | Anlatım Yöntemi | Yok |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 3 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ev Ödevi | 6 | 4 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |