Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDR614 | SPORDA MAÇ ANALİZLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Hem yarışmacının hem de rakibin performansını etkileyen tüm faktörler, somut ölçütler başlığı altında geliştirilen teknolojik araçlarla verilerin toplanması ve belirlenen performans seviyelerine göre elde edilen sonuçlara göre eğitim plan ve programlarının düzenlenmesi hedeflenmektedir.
BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
1 | Müsabaka analiz metodlarını ve amaçlarını öğrenir. |
2 | Ölçüm metotlarının ve kullanılacak teknolojik cihazlar hakkında bilgi olur |
3 | Branşların karakteristik özeliklerinin belirlenmesini öğrenir. |
4 | Müsabaka gözlemi ve veri oluşturmayı öğrenir |
5 | Veri toplama kurallarını ve toplanan verilerin değerlendirilmesini ve yorumlanmasını öğrenir |
Birinci Öğretim
YOK
yok
Bireysel branşların ve takım sporları özelliklerinin belirlenmesi, branşların değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, değerlendirmede kullanılan teknolojik araçlar, verilerin toplanması, objektif ve öznel değerlendirme, verilerin istatistiksel analizi, eğitimin ve yarışmanın yansıması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Müsabaka analizi metodlarının ve amaçlarının öneminin açıklanması | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
2 | Ölçüm metotlarının ve kullanılacak aletler hakkında bilgi edinimi. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
3 | Branşların karakteristik özeliklerinin belirlenmesi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
4 | Branşların ölçülebilir özeliklerinin belirlenmesi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
5 | Müsabaka gözlemi ve veri oluşturma | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
6 | veri madenciliği | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
7 | Toplanan verilerin değerlendirme çalışmaları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
8 | Değerlendirme ve yorumlamalar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
9 | Değerlendirme ve yorumlamaların antrenmanlara ve müsabakalara nasıl yansıtılacağı | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
10 | GPS teknolojilerinin öğrenilmesi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
11 | SWİMPRO Teknolojisinin öğrenilmesi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
12 | Şahin göz teknolojisinin öğrenilmesi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
13 | diğer teknolojilerin öğrenilmesi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
14 | Farklı bireysel branşlarda müsabaka analiziyle ilgili yapılan ulusal ve uluslararası yayınların incelenip tartışılması. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
Carling, C., Williams, A.M., Reilly, T. (2005). Handbook of soccer match analysis.Routledge Printing House. 1nd Ed. Usa and Canada Müniroglu, S., Deliceoglu, G. (2008). Futbolda müsabaka analizi ve gözlem teknikleri. Ankara: AnkaraÜniversitesi Basım Evi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 2 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 1 | 3 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 3 | 3 | 9 |
Makale Yazma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Rapor | 3 | 3 | 9 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 |