Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEDR619 | GELİŞİM VE ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve psikoloji ilişkisi, temel kavramlar, eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri ile öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen süreçler çerçevesinde gelişim alanlarını ve süreçlerini (fiziksel bilişsel, duygusal, kişilik, ahlaki gelişim) kuram kavram ve yaklaşımları sınıf ortamına yansıyan yönleri ile bilme, kavrama, uygulama konusunda bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmaktır.
BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
1 | Fiziksel, bilişsel, duyuşsal, ahlaki ve kişilik gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir |
2 | Farklı yaştaki bireylerin gelişim alanlarına göre (bilişsel, kişilik, ahlaki, fiziksel) özelliklerini karşılaştırır. |
3 | Öğrenmeye ilişkin kuram ve süreçleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve farklı kuramlar açısından tartışır. |
4 | Sağlıklı gelişim için öğretmenin öğrencilere karşı üstlenmesi gereken sorumlulukları açıklar |
5 | gelişim öğrenmenin bakış açısı ve yaklaşımlarını, alanıyla bütünleştirir |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Psikoloji | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
2 | Gelişimle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
3 | Fiziksel Gelişim | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
4 | Bilişsel Gelişim -I | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
5 | Bilişsel Gelişim -II | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
6 | Kişilik Gelişimi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
7 | Ahlak Gelişim | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
8 | Karar Verme Becerisi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
9 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
10 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
11 | Bağlaşımcılık kuramı (Araçsal Koşullanma) | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
12 | Edimsel (Operant) Koşullanma | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
13 | Sosyal Bilişsel Öğrenme | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
14 | Gestalt Kuramı | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi | Yok |
1- Terzi, Şerife Işık (2019/7. baskı-2020/8. baskı). Eğitim Psikolojisi, PegemA Kitabevi 2- Senemoğlu, Nuray (2013) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya(23. Baskı), Yargı Yayınevi 3- Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayınları 4- Santrock, J. W. (2014). Ergenlik (4. Baskı). (Çev. Edt. Diğdem Müge Siyez). Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 3 | 14 | 42 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |