GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEDR619 GELİŞİM VE ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve psikoloji ilişkisi, temel kavramlar, eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri ile öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen süreçler çerçevesinde gelişim alanlarını ve süreçlerini (fiziksel bilişsel, duygusal, kişilik, ahlaki gelişim) kuram kavram ve yaklaşımları sınıf ortamına yansıyan yönleri ile bilme, kavrama, uygulama konusunda bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmaktır.


BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ


1 Fiziksel, bilişsel, duyuşsal, ahlaki ve kişilik gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir
2 Farklı yaştaki bireylerin gelişim alanlarına göre (bilişsel, kişilik, ahlaki, fiziksel) özelliklerini karşılaştırır.
3 Öğrenmeye ilişkin kuram ve süreçleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve farklı kuramlar açısından tartışır.
4 Sağlıklı gelişim için öğretmenin öğrencilere karşı üstlenmesi gereken sorumlulukları açıklar
5 gelişim öğrenmenin bakış açısı ve yaklaşımlarını, alanıyla bütünleştirir

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yoktur.


Yok


Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim ve Psikoloji Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
2 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
3 Fiziksel Gelişim Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
4 Bilişsel Gelişim -I Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
5 Bilişsel Gelişim -II Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
6 Kişilik Gelişimi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
7 Ahlak Gelişim Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
8 Karar Verme Becerisi Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
9 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
10 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
11 Bağlaşımcılık kuramı (Araçsal Koşullanma) Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
12 Edimsel (Operant) Koşullanma Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
13 Sosyal Bilişsel Öğrenme Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok
14 Gestalt Kuramı Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Yok

1- Terzi, Şerife Işık (2019/7. baskı-2020/8. baskı). Eğitim Psikolojisi, PegemA Kitabevi 2- Senemoğlu, Nuray (2013) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya(23. Baskı), Yargı Yayınevi 3- Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayınları 4- Santrock, J. W. (2014). Ergenlik (4. Baskı). (Çev. Edt. Diğdem Müge Siyez). Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 4 1 4
Final Sınavı 3 14 42
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 5 5 25
Soru-Yanıt 3 2 6
Takım/Grup Çalışması 3 2 6
Alan Çalışması 1 1 1
Beyin Fırtınası 3 2 6
Makale Yazma 1 1 1
Makale Kritik Etme 2 2 4
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 1 1 1
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 5 4 1 2 5 4 3 4 3 4 4 1
ÖÇ 2 3 4 3 4 3 3 3 3 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4 1
ÖÇ 4 4 3 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4 3 1
ÖÇ 5 3 3 4 4 3 4 3 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek