| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BEDR628 | ÖZEL ANTRENMAN TEORİ VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin amacı öğrencilere; temel biyomotor yetilerin tüm ayrıntılarını, bu yetilerin gelişimine yönelik antrenman programlarını yazabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek.
Bölüm Öğretim Üyeleri
| 1 | İskelet kasının yapısı, kas Proprioreseptörleri ile kas kasılma mekanizması, kasılma çeşitlerini ve fibril tiplerinin antrenman bilimi açısından önemini kavrayabilme, |
| 2 | Kuvvet antrenmanlarının teori ve uygulamalarını öğrenebilme, |
| 3 | Sürat antrenmanlarının teori ve uygulamalarını öğrenebilme, |
| 4 | Dayanıklılık antrenmanlarının teori ve uygulamalarını öğrenebilme, |
| 5 | Biyomotor yetiler hakkında öğrenilen teori ve uygulamalar ile ilgili birim antrenman yazımını öğrenebilme ve yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman biliminin temel yapısını oluşturan biyomotor yetilere ilişkin genel ve özel detaylar ile bu detayların birim antrenman yazım ilkeleri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | İskelet kasının yapısını kas Proprioreseptörleri ile kas kasılma mekanizması, kasılma çeşitlerini ve fibril tiplerinin yapısı. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 2 | Kuvvet antrenmanlarının teori ve uygulamalarına giriş. Maksimal kuvvet. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 3 | Maksimal ağırlığı belirleme yöntemleri, | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 4 | Patlayıcı kuvvet ve kassal dayanıklılık, | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 5 | Kuvvet antrenmanlarında kullanılan yöntem, teknik ve programlar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 6 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 7 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 8 | Sürat Antrenmanlarının Teori ve Uygulamaları II | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 9 | Sürat antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 10 | Sürat antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 11 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 12 | Dayanıklılık antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 13 | Dayanıklılık antrenmanlarının teori ve uygulamaları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
| 14 | İşlenen konuların pekiştirilmesine yönelik, farklı yaş ve performans grupları ile ilgili birim antrenman yazım alıştırmaları, | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Baechle, T.R., Earle, R.W. (2008), Essentials of Strength Training and Conditioning, Human Kinetics, USA Aaberg, E. (2006), Muscle Mechanics, Human Kinetics, USA Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Quiz | 3 | 3 | 9 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
| Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
| Makale Yazma | 3 | 3 | 9 |
| Makale Kritik Etme | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Okuma | 3 | 3 | 9 |
| Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 129 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |