İç Mekan Tasarımı Programı 2020 yılında kurulmuştur. Öğrenci alımına 2021-2022 eğitim-öğretimde başlamıştır.
Bu programı başarılı bir şekilde bitiren öğrenciler İç Mekan Tasarımı alanında Önlisans Diploması almaya hak kazanırlar. Program mezunları "İç Mekan Tasarımı Teknikeri" ünvanı ile mezun olmaktadır.
Ön Lisans
İç Mekan Tasarımı Programı, Tasarım Bölümü altında; meslek liselerinin ilgili bölümlerinden sonra iki yıllık eğitim sunmaktadır. Ayrıca normal veya herhangi bir liselerden mezun olan öğrenciler için ise, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavıyla ilgili türden puanı alan öğrenciler (YKS) seçilmektedir.
Programa kayıt yaptıran öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarında başarmış oldukları derslerden muaf tutulabilirler. Ayrıca; Yabancı Dil dersi ve ilgili kurulların önerisi ve Senatonun uygun gördüğü dersler için her eğitim-öğretim yılının başında muafiyet sınavı açılır. Muafiyet sınavından 50 veya üstü not alan öğrenciler bu derslerden muaf sayılırlar.
Tasarım Bölümü – İç Mekan Tasarım Programı’nda ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak, 20 işgünü Staj (STJ001) çalışmasını tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
İç mekan tasarımı ergonomik, fonksiyonellik, estetik ve teknolojik öğeleri bir araya getirerek iç yaşam alanlarının kalitesini ve kullanıcı konforunu geliştirmeyi hedefler.
1 | İç mekan tasarımının temel prensiplerini ve tekniklerini öğretmek, öğrencilere tasarım sürecini anlama ve uygulama becerisi kazandırmak. |
2 | Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek, farklı tasarım seçenekleri arasında seçim yapabilme becerisini artırmak. |
3 | Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve diğer tasarım yazılımlarını kullanarak öğrencilerin dijital tasarım yeteneklerini geliştirmek. |
4 | Mekanın fonksiyonel ve estetik gereksinimlerini anlama, mekan analizi yapabilme ve tasarım kararlarını mekanın özelliklerine uygun şekilde planlama becerisi kazandırmak. |
5 | İç mekanlarda kullanılan malzemelerin özelliklerini ve seçimini anlama, renk teorisi ve renk kombinasyonları konusunda bilgi sahibi olma. |
6 | İç mekan tasarım projelerini planlama, tasarlama ve sunma yeteneği kazandırmak, projelerin yazılı ve görsel olarak etkili bir şekilde iletilmesini sağlamak. |
7 | İç mekan tasarımının etik ve profesyonel standartlarını anlama, müşteri ile iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirme. |
8 | Güncel iç mekan tasarım trendleri hakkında bilgi vermek, sürdürülebilir tasarım ilkelerini anlatmak ve uygulamak. |
9 | İç Mekan Tasarımı programının amacı; değişen tüketici ve üretici ihtiyaç ve gereksinimleri sonucu sanat ve teknolojiyi kullanarak teknik çizim yapabilen, tasarladığı mekanların gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve teknik donanımı uluslararası standartlarda edinmiş, bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, çağdaş tasarımcılar yetiştirmektir. |
Bu programın çalışma alanları şu şekilde özetlenebilir: İç Mekân tasarımı alanından mezun olan öğrenciler, aşağıdaki alanlarda iş imkanı bulabileceklerdir. İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ofislerinde, Mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, Restorasyon firmalarında proje elemanı olarak, Mimarlık, mühendislik ve inşaat bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, İç Mekan proje uygulamalarında iş takipçisi olarak, Maket yapım bürolarında ve tasarımla ilgili sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili ve kontrolör olarak çalışabilirler. Çeşitli devlet kurumlarına KPSS ile atanabilirler. Dikey Geçiş ile Lisans Eğitimine Devam Edenler de Akademik Kariyer yapabilirler.
İç Mekan Tasarımı Bölümü önlisans programını başarı ile bitirenler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından her yıl yapılan Dikey Geçiş Sınavında yeterli puan aldıkları taktirde aşağıda adı geçen 4 yıllık lisans bölümlerine devam edebilirler: İç Mimarlık İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı El Sanatları Geleneksel Türk Sanatları Restorasyon ve Konservasyon Mimarlık Tezhip Tezhip (Süsleme) lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler. Ayrıca bu programdan mezun olan öğrenciler fark dersleri alarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ile İşletme Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans programlarına; Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarına; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin lisans programlarına dikey geçiş yapılabilmektedir. Geçiş hakkı bulunan bölümler ise; İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Konaklama İşletmeciliğidir.
Her ders için en az bir ara sınav, bir etkinlik (ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb.) ve bir final sınavı yapılır. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilerek harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler (DC), (DD) ve (CD) harf notu aldıkları derslerden de şartlı başarılı sayılır.
İç Mekan Tasarımı Programından mezun olabilmek için aşağıdaki şartları sağlamak gereklidir: Ders planındaki toplam 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak.4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak. 20 iş günü (5 AKTS kredisi) stajını tamamlamak. Öğrenciler her ders için dönem içi etkinlikler(kısa sınav, form, ödev gibi) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Tam Zamanlı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Yozgat Meslek Yüksekokulu, Bahçeşehir Mahallesi, Esentepe Mevki, 66200, Merkez/YOZGAT Bölüm Başkanı Vekili: Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU E posta: h.karaosmanoglu@bozok.edu.tr Telefon : +90 354 217 50 64 / 4028 (Dahili) Faks No: +90 354 217 17 80
İnsan için daha iyi bir çevre yaratılmasına katkıda bulunmak, insanların yaşam mekanlarını daha konforlu hale getirebilmek için gerekli bilgi ile donatılmış öğrencileri yetiştirmektir. İç mekan tasarımı eğitiminin amacı, değişime açık, yaratıcı, nitelikli, bilgiyi üreten, sanat ve bilimi birlikte kullanan bireyler yetiştirmektir. İç mekan tasarımı konusunda sektöre çağdaş, yaratıcı ve özgün tasarımlar üretebilen, ürünü oluşturabilecek öncü fikirleri değerlendirebilen, malzemeyi ve üretim tekniklerini bilen tasarımcılar yetiştirmeyi amaçlar. İç Mekan Tasarımı programının temel hedefi, sektör ihtiyacını karşılayabilecek, bilgisayar kullanımına hakim, el becerisini geliştirebilen, sanat ve tasarımın olduğu tüm alanlarda görev alabilecek kalifiyeli İç Mekan Tasarımcısı yetiştirmektir. Yozgat Meslek Yüksekokulu bünyesinde kütüphane, bilgisayar alanı, yemekhane ve kantin hizmetleri verilmektedir. Ayrıca İç Mekan Tasarım Atölyesi bulunmaktadır.
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilir. |
2 | Sanata dönük temel tasarım prensiplerini tanıyabilir. |
3 | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklayabilir. |
4 | İç mekan tasarımı alanında planlama, yönetim ve üretim süreçlerini takip edebilir. |
5 | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunabilir. |
6 | Alanı ile ilgili maket, proje, ürün tasarımı gibi uygulamaları yapabilir. |
7 | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklayabilir. |
8 | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterebilir. |
9 | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizebilir. |
10 | Tema belirleyerek proje tasarlayabilir. |
11 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
12 | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahip olabilir. |
13 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilir. |
14 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir |
15 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilir. |
2 | Sanata dönük temel tasarım prensiplerini tanıyabilir. |
3 | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklayabilir. |
4 | İç mekan tasarımı alanında planlama, yönetim ve üretim süreçlerini takip edebilir. |
5 | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunabilir. |
6 | Alanı ile ilgili maket, proje, ürün tasarımı gibi uygulamaları yapabilir. |
7 | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklayabilir. |
8 | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterebilir. |
9 | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizebilir. |
10 | Tema belirleyerek proje tasarlayabilir. |
11 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
12 | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahip olabilir. |
13 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilir. |
14 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir |
15 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ICT111 | Türkçe | RENK VE AYDINLATMA | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ICT112 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ICT113 | Türkçe | MALZEME BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ICT114 | Türkçe | TEMEL TASARIM | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ICT115 | Türkçe | İÇ MEKAN TASARIMININ TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ICT116 | Türkçe | ERGONOMİ | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
MAT001 | Türkçe | MATEMATİK | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
TRS002 | Türkçe | TEKNİK RESİM | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | |
Toplam | 17 | 4 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ICT121 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
ICT122 | Türkçe | KONUT MEKAN TASARIMI | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
ICT123 | Türkçe | MOBİLYA TASARIMI | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ICT124 | Türkçe | DEKORASYON TEKNOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ICT125 | Türkçe | MESLEK RESİM | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ICT126 | Türkçe | PERSPEKTİF | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
ICT127 | Türkçe | RÖLEVE | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
KP001 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
Toplam | 15 | 9 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AIT001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING001 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD001 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
STJ001 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TDL001 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADS001 | Türkçe | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | - | |
AIT002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING002 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD002 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
SGT001 | Türkçe | SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TDL002 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 27 | ||||
MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ICT701 | Türkçe | GRUP MOBİLYA ÇİZİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT702 | Türkçe | TASARI GEOMETRİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT703 | Türkçe | İÇ MEKANDA SANAL GERÇEKLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT704 | Türkçe | MODÜLER SİSTEM | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT705 | Türkçe | KESİT VE DETAY BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT706 | Türkçe | MOBİLYA STİLLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
ICT707 | Türkçe | İÇ MİMARİ VE DEKORASYONDA KONSTRÜKSİYON | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT708 | Türkçe | TASARIMDA ESTETİK VE ESNEKLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT709 | Türkçe | AKUSTİK VE YANGIN GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT710 | Türkçe | İŞ YERİ MEKAN TASARIMI | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | |
ICT711 | Türkçe | KORUMA VE RESTORASYON | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT712 | Türkçe | TASARIMDA EKOLOJİK YAKLAŞIM | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT713 | Türkçe | İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ICT714 | Türkçe | KENT MOBİLYALARI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT715 | Türkçe | MAKET-MODEL YAPIMI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT717 | Türkçe | BİTKİSEL TASARIM | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT718 | Türkçe | AHŞAP YAPI TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
ICT719 | Türkçe | ENGELSİZ TASARIM İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ICT720 | Türkçe | FOTOĞRAFÇILIK | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
ICT721 | Türkçe | GRAFİK TASARIMI | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
ICT722 | Türkçe | İLERİ İÇ MEKAN TASARIMI | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
MRE722 | Türkçe | METRAJ VE KEŞİF BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
SNT001 | Türkçe | SANAT TARİHİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADSÖL-001 | Türkçe | Malzeme Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-002 | Türkçe | Yönetım Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-003 | Türkçe | Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-004 | Türkçe | E-Tıcaret | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-005 | Türkçe | Yetenek Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-006 | Türkçe | Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-007 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-008 | Türkçe | Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-009 | Türkçe | Sanat Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-010 | Türkçe | Ergoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-011 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-012 | Türkçe | Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-013 | Türkçe | Beden Dılı-Sözsüz İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-014 | Türkçe | Kıtap Okuma ve Yorumlama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-015 | Türkçe | Temel Yoga Pratığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-016 | Türkçe | Görgü Kuralları ve Protokol | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-017 | Türkçe | Yaratıcı Yazma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-018 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-019 | Türkçe | Stratejık Düşünce Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-020 | Türkçe | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-021 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-022 | Türkçe | Bıyo malzemeler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-023 | Türkçe | Genel Ekonomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-024 | Türkçe | Temel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-025 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı ve Medya | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-026 | Türkçe | Teknolojı Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-027 | Türkçe | Temel Mutfak Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-028 | Türkçe | Kıtap Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-029 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-030 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-031 | Türkçe | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-032 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Spor | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-033 | Türkçe | Osmanlı Türkçesıne Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-034 | Türkçe | Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-035 | Türkçe | Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-036 | Türkçe | Sanat Terapısı Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-037 | Türkçe | Mınyatür | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-038 | Türkçe | Keçe Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-039 | Türkçe | Hat Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-040 | Türkçe | Güzel Sanatlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-041 | Türkçe | Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-042 | Türkçe | Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-043 | Türkçe | Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-044 | Türkçe | Satış ve İkna Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-045 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-046 | Türkçe | Renk ve Aydınlatma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-047 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-048 | Türkçe | Egzotık Meyveler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-049 | Türkçe | Müzecılık ve Sergıleme | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-050 | Türkçe | Lıderlık ve Ekıp Çalışması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-051 | Türkçe | FİNANSAL OKUR YAZARLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-052 | Türkçe | SPOR HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-053 | Türkçe | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-054 | Türkçe | MİMAR SİNAN VE ESERLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-055 | Türkçe | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-056 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-057 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-058 | Türkçe | ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-059 | Türkçe | YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-060 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-061 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-062 | Türkçe | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-063 | Türkçe | SAĞLIK YAŞAM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-064 | Türkçe | ORGANİK GÜBRELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-065 | Türkçe | DİJİTAL TARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-066 | Türkçe | TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-067 | Türkçe | KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-068 | Türkçe | AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-069 | Türkçe | GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-070 | Türkçe | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-071 | Türkçe | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-072 | Türkçe | EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-073 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-074 | Türkçe | ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-075 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-076 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-077 | Türkçe | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-078 | Türkçe | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-079 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-080 | Türkçe | AVRUPA BİRLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-081 | Türkçe | TEZHİP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-082 | Türkçe | TASARIM ANALİZİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-083 | Türkçe | BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-084 | Türkçe | BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ICT701 | Türkçe | GRUP MOBİLYA ÇİZİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT702 | Türkçe | TASARI GEOMETRİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT703 | Türkçe | İÇ MEKANDA SANAL GERÇEKLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT704 | Türkçe | MODÜLER SİSTEM | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT705 | Türkçe | KESİT VE DETAY BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ICT706 | Türkçe | MOBİLYA STİLLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
ICT707 | Türkçe | İÇ MİMARİ VE DEKORASYONDA KONSTRÜKSİYON | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT708 | Türkçe | TASARIMDA ESTETİK VE ESNEKLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT709 | Türkçe | AKUSTİK VE YANGIN GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT710 | Türkçe | İŞ YERİ MEKAN TASARIMI | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | |
ICT711 | Türkçe | KORUMA VE RESTORASYON | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT712 | Türkçe | TASARIMDA EKOLOJİK YAKLAŞIM | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ICT713 | Türkçe | İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ICT714 | Türkçe | KENT MOBİLYALARI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT715 | Türkçe | MAKET-MODEL YAPIMI | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT717 | Türkçe | BİTKİSEL TASARIM | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
ICT718 | Türkçe | AHŞAP YAPI TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
ICT719 | Türkçe | ENGELSİZ TASARIM İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
ICT720 | Türkçe | FOTOĞRAFÇILIK | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
ICT721 | Türkçe | GRAFİK TASARIMI | Seçmeli | 2 | 2 | - | 5 | |
ICT722 | Türkçe | İLERİ İÇ MEKAN TASARIMI | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
MRE722 | Türkçe | METRAJ VE KEŞİF BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
SNT001 | Türkçe | SANAT TARİHİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |