Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ICT704 | MODÜLER SİSTEM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Bu ders ile; modüler mobilya sistemlerinin tanınması, yapım ve tasarım sistemleri hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Nesrin ŞAHBAZ KARADUMAN Öğr. Gör. Tuğba ÖZDEMİR ERDOĞAN Öğr. Gör. Didem KÖSEDAĞ Öğr. Gör. Selahaddin SEZER Öğr. Gör. Kenan KILIÇ
1 | Modüler sistem mobilyalarına ilişkin temel kavramları ifade eder. |
2 | Mobilyada modüler tasarım ve yapım sistemlerini kavrayarak, mekân tasarımı yapma becerisi kazanır. |
3 | Modüler sistem mobilyalarda kullanılan tasarım gereçlerini ve aksesuarlarını tanımlar. |
4 | Kriterlere uygun modüler sistem mutfak mobilyaları tasarlar. |
5 | Kriterlere uygun modüler sistem ofis mobilyası tasarlar. |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Ders; Modüler koordinasyon sistemleri ögeleri; Modüler koordinasyon sistemleri kullanım alanları; Modüler koordinasyon sistemleri faydaları; Modüler sistemlerde konsept ve tasarım dili; Modüler iç mekân tasarım örnekleri; Modüler mutfak sistemleri; Modüler ofis sistemleri; Modüler iç mekan sistemleri; Modüler mobilya sistemleri konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Modüler tasarımda temel yöntemler | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Sistematik serilere dayanan yöntemler | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Kombinezon (düzenleme) yöntemleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Endüstriyel yapım sistemleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Modüler tasarıma dayalı yapım sistemleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Modüler tasarıma dayalı yapım sistemleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Mobilyada modüler tasarım sistemleri ve örnekleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Mobilyada modüler tasarım sistemleri ve örnekleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Mobilyada modüler tasarım sistemleri ve örnekleri | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Mutfakta modüler tasarım | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Salonda modüler tasarım | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Antrede modüler tasarım | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Yatak odasında modüler tasarım | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Genç odasında modüler tasarım | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
1. GIANINO Andrew, The Modular Home, 2005. 2. Gazi Üniversitesi "Modüler Sistem" ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |