Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ICT706 | MOBİLYA STİLLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Mimarlık ve iç mimarlık tarihine yönelik geçmişten günümüze kadar tasarımda etkili olan tarz, stil ve akımların incelenmesi, günümüz mimarisi üzerindeki etkileri dersin amacını oluşturmaktadır.
Dr. Öğr. Nesrin ŞAHBAZ KARADUMAN Öğr. Gör. Tuğba ÖZDEMİR ERDOĞAN Öğr. Gör. Didem KÖSEDAĞ Öğr. Gör. Selahaddin SEZER Öğr. Gör. Kenan KILIÇ
1 | İlkçağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımlarını tanır |
2 | Mobilya konusunda önemli örnekler verir. |
3 | Mobilya örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında detayları bilir |
4 | Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında tartışma ve analizler yapar |
5 | Konu edilen stiller ile ilgili butik tasarımlar yapar |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
İlkçağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımları öğretilir. Mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında detaylı bilgiler verilir. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında tartışma ve analizler yapılır. Ders süresince öğrencilerden konu edilen stiller ile ilgili butik tasarımlar yapmaları istenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, temel kavramlar | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | İlk Çağ Mobilyaları (Mısır, Yunan, Mezopotamya) | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Bizans, Roman ve Gotik Mobilyalar | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Türk Mobilya Kültürü | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Rönesans, Barok ve Louis mobilyalar | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Regence, 16. Louis ve Louis Stillerinin karşılaştırılması | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Yeni Çağ Donatı Tarihi, Georgian (Dört Büyükler Dönemi) | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Yeni Çağ Donatı Tarihi, Georgian (Dört Büyükler Dönemi) | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Yakın Çağ Donatı Tarihi, Uzak Doğu Donatı Tarihi, Minimalizm-Maximalizm | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Kübizm, Arts and Caft, Art Nouveau | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | De stijl (neo plastizm), Bauhaus, Art Deco | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Fütürizm, Metobolizm, Brütalizm | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Modernizm, Post modernizm, Dekonstrüktivizm, Hi-Tech | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Avangard Stil, Pop Art ve Retro Tarzı | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
1. Roth, L., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınları, Ġstanbul, 1999. 2. Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 |