Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ICT719 | ENGELSİZ TASARIM İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Herkes için tasarım konusunda farkındalık yaratılması, yenilikçi uygulamaların yapılabilmesi için teorik temelin oluşturularak bu temelin mimari tasarımlarda kullanılmasının desteklenmesi.
Dr. Öğr. Nesrin ŞAHBAZ KARADUMAN Öğr. Gör. Tuğba ÖZDEMİR ERDOĞAN Öğr. Gör. Didem KÖSEDAĞ Öğr. Gör. Selahaddin SEZER Öğr. Gör. Kenan KILIÇ
1 | Engelsiz tasarım bilincine sahip olabilir. |
2 | Engellilik konusunda farkındalık gösterebilir. |
3 | Engelli bireyler için mekan gereksinimleri ve donanımlarını gösterebilme ve uygulayabilir. |
4 | Engelli bireyler için tasarım tasarlayabilir. |
5 | Herkes için mimarlık anlayışını kavrayabilme ve proje derslerine yansıtabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Engellilik kavramı, engellilere yönelik tasarımlar, engelsiz tasarım, evrensel tasarım, herkes için tasarım, standartlar, yönetmelikler, farklı tasarım alanlarında ve mekan düzeylerinde engelsiz tasarım örnekleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin işleyişi ve içeriği hakkında genel bilgi verilmesi. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Engelli odaklı tasarımın tarihçesi ve çıkış noktası. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Sosyal ve terminolojik yaklaşım- engellilik türleri. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Engellilerin kent ve toplum yaşamında karşılaştığı sorunlar. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Engellilik ve erişilebilirlik: standartlar, yönetmelikler, ilkeler ve yasal düzenlemeler. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Engellilik ve erişilebilirliğe ilişkin tasarım yaklaşımları: engelsiz tasarım, engelli dostu tasarım. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Engellilik ve erişilebilirliğe ilişkin tasarım yaklaşımları: evrensel tasarım. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Engellilik ve erişilebilirliğe ilişkin tasarım yaklaşımları: evrensel tasarım. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Dolaşım alanlarında ve özel mekanlarda engelsiz tasarım | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Kamusal mekanlarda engelsiz tasarım. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Engelsiz tasarım uygulamalarına ilişkin örnekler. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Ülkemizde engelsiz tasarım uygulamalarına ilişkin örnekler. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Dünyada engelsiz tasarım uygulamalarına ilişkin örnekler. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Ders konularının genel tekrarı ve dönem içi değerlendirme. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Öğretim elemanı ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |